Lekačky od druhého Alana Wakea nečekejte. Autoři dali přednost napínavé atmosféře a plíživému strachu
Alan Wake 2 se od prvního dílu v mnoha ohledech odlišuje, autoři se nebáli experimentovat, o čemž svědčí třeba dvě hratelné postavy. V jednom z posledních rozhovorů vysvětlují, jak hru ovlivnily moderní horory.
- Tvůrci ze studia Remedy naznačili, jak se profiluje druhý Alan Wake
- Hra připomíná snímky Hereditary či Midsommar
V rozhovoru pro magazín Eurogamer promluvil kreativní ředitel Sam Lake a ředitel vývoje Kyle Rowley. V první řadě zdůraznili, že horor kdysi patřil spíše mezi okrajové žánry, dnes se ale těší velké popularitě, což Remedy samozřejmě hraje do karet. “Je velmi osvobozující, když víme, že se nemusíme držet zpátky.”
Alan Wake 2 představuje novou hrdinku i větší otevřenost světa. Navštívíme stará i nová místa
Studio Remedy se značkou Max Payne dlouho honosilo titulem jedněch z předních tvůrců lineárních her, avšak s postupem času tyto hry otevřelo. Zejména Control z roku 2019 bylo průlomem, který asi určil další směr. Se svým metroidvania přístupem ke hraní bylo Control totiž mnohem méně lineární než jeho předchůdci – a chystaný Alan Wake 2 bude zřejmě podobný. Ne snad, že by šlo přímo o metroidvanii, to ne. Ale hra nabídne evidentně prostor prozkoumávání také, i když možná trochu jiným způsobem.
Lake také podotknul, že jde spíše o psychologický horor, tvůrci dávají přednost budování napínavé atmosféry a strachu, gore momenty a lekačky spíše nevyužívají. “Vždy jsme si brali inspiraci z Twin Peaks a práce Davida Lynche. A to tam očividně stále je, okruh inspirace jsme akorát trochu rozšířili.” V této souvislosti zmínil snímky Hereditary či Midsommar.
Rowley při zmínce o těchto filmech dodal, že v nich jde hlavně o drama, jednotlivé postavy, jejich vztahy a proměnu napříč celým příběhem. Lake nicméně dodal, že se na rozdíl od výše zmíněných snímků nesnažili o sociální komentář.
Alan Wake 2 dorazí 17. října na PC a konzole Xbox Series a PlayStation 5.