Krafton uspěchal vydání The Callisto Protocol, stěžuje si šéf vývoje. Ve hře musel výrazně škrtat
i Zdroj: Striking Distance / Krafton
The Callisto Protocol Novinka Krafton uspěchal vydání The Callisto Protocol, stěžuje si šéf vývoje. Ve hře musel výrazně škrtat

Krafton uspěchal vydání The Callisto Protocol, stěžuje si šéf vývoje. Ve hře musel výrazně škrtat

Jakub Štěpánek

Jakub Štěpánek

1

Zakladatel studia Studio Striking Distance prolomil mlčení a promluvil o okolnostech problematického vývoje The Callisto Protocol.

Reklama

  • Glen Schofield si postěžoval, že měl málo času na dokončení The Callisto Protocol
  • Vývoj zkomplikovala také koronavirová pandemie a četné výpovědi
  • Údajně šlo o nejhorší rok v jeho kariéře

Není žádným tajemstvím, že survival The Callisto Protocol nezabodoval tak, jak vydavatelství Krafton očekávalo. K okolnostem vývoje se nyní vyjádřil dnes již bývalý šéf vývoje Glen Schofield, zakladatel studia Striking Distance.

V rozhovoru pro kanál Dan Allen Gaming uvedl, že byla produkce hry značně uspěchaná, což přičítal rozhodnutí ze strany vydavatele. Vedení zhruba v září roku 2021 požádal, aby se termín vydání alespoň o tři a půl měsíce posunul. Nejprve mu bylo vyhověno, vydavatel se chtěl ujistit, že nebude muset dělat kompromisy, kterých by následně litoval. Během vánočních prázdnin se tedy v poklidu věnoval designování a hledání dalších nápadů, aby byl herní zážitek o něco bohatší. To ještě nevěděl, že během ledna bude muset naopak přemýšlet, co ze hry vyškrtne.

Autoři survivalu The Callisto Protocol přijdou o práci. Studio Striking Distance propustí desítky zaměstnanců
i Zdroj: Striking Distance / Krafton

Autoři survivalu The Callisto Protocol přijdou o práci. Studio Striking Distance propustí desítky zaměstnanců

Koncem minulého měsíce se objevila zpráva o rozsáhlém propouštění ve společnosti CD Projekt Red. To samé nyní čeká studio…

Zástupci Kraftonu mu totiž oznámili, že titul musí vyjít na konci roku 2022. Schofield sice namítal, že hra nebude v perfektním stavu, vývoj se navíc prodraží, jelikož bude muset rychle nabrat další vývojáře, aby se vše stihlo. Rozhodnutí ale nezvrátil.

Aby toho nebylo málo, narazil na další komplikace způsobené koronavirovou pandemií. Významná část týmu byla často nemocná, mnohy bylo mimo celé oddělení, například animátoři nebo lidé se zaměřením na speciální efekty. Další zase odešli za lepším místem, studio opustilo zhruba 50 lidí. Není divu, že Schofield označil toto období za nejhorší rok své kariéry v herním vývoji.

Turbulentní produkce se na hře pochopitelně podepsala. Schofield prozradil, že museli vystřihnout dva typy nepřátel a čtyři bosse. Zpětně by na požadavek dřívějšího vydání nepřistoupil. „Dupnul bych si,” řekl s tím, že by vydavateli navrhnul, aby projekt převzal někdo jiný.

Schofield opustil studio v září minulého roku, krátce poté, co bylo oznámeno rozsáhlé propouštění. Více se dočtete v přiloženém článku.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama