Kojima obdivuje vývojáře Clair Obscur – ideální tým je 33 lidí a pes
Hideo Kojima označil malý tým Sandsfall Interactive, který stojí za úspěchem Clair Obscur, za „ideální“, a přiznal, že by rád tvořil v podobném uspořádání.
- Kojima obdivuje Sandfall Interactive, že vytvořili velký hit s malým týmem
- Skutečná velikost studia je ale přes 400 lidí, včetně externistů a herců
- Kojima preferuje malé týmy; jeho studio sahalo pod 150 lidí, i když přesáhlo 200
Hideo Kojima vyjádřil obdiv ke studiu Sandfall Interactive a jeho projekt Clair Obscur: Expedition 33. Během rozhovoru v Austrálii uvedl, že ideální tým pro něj je malý – zhruba 33 lidí a jeden pes.
Kojima ale také přiznal, že tvorba většího týmu často vede k problémům s delegováním a ztrátou účelnosti myšlenek. Oceňuje, že Sandfall dokázal vytvořit úspěšnou hru s relativně komorním jádrem, ale upozornil, že ve skutečnosti bylo zapojeno přes 400 lidí – často externí dodavatelé, dabéři nebo herci.
Clair Obscur: Expedition 33 čekají nová vylepšení a obsah
Kromě rozšířené lokalizace a zpřístupnění se hráči mohou těšit i na fotorežim a další překvapení.
Sám Kojima dokonce zmínil, že při zakládání Kojima Productions si přál udržet velikost studia pod 150 lidí. I přes covidový růst na více než 200 zaměstnanců ale usiluje o kompaktní strukturu. V jeho ideálním světě malý tým přináší efektivní spolupráci a podporuje kreativitu.