King je třetím rokem větší než Blizzard, tvůrci World of Warcraft za pět let ztratili téměř polovinu aktivních hráčů
Svět mobilních her roste závratným tempem a v celkovém součtu výdělků je tento trh větší, než počítačový a konzolový segment dohromady. Studio Activision Blizzard tuto příležitost vidělo už před několika lety a v roce 2016 odkoupilo mobilní studio King. V době největší slávy Blizzardu měl King k velikosti tvůrců World of Warcraft ještě daleko, poslední tři roky ale masivně roste.
- Finanční zpráva Activision Blizzard ukazuje stagnaci studia Blizzard
- Třetím rokem po sobě jsou vývojáři menší než King
- Pátým rokem ztrácí aktivní hráče
Jak ukazuje finanční zpráva celého vydavatelství Activision Blizzard, už tři roky v řadě dokázal King v rámci příjmů překonat studio Blizzard. Zatímco tvůrci především free-to-play mobilních her rostou každým rokem, příjmy Blizzardu stabilně klesají. Stejně tak klesá i počet aktivních hráčů, jak ukazuje následující graf.
Za tímto trendem může stát řada problémů, se kterými se celé studio potýká. Blizzard již dlouhou dobu nevydal žádnou novou hru, přičemž Overwatch 2 ani Diablo IV ještě nějakou chvíli neuvidíme. Kauza okolo sexuálního obtěžování a kontroverzního vedení ze strany Bobbyho Koticka pak zcela jistě situaci nepomáhá. Web GamePressure zmiňuje i nepříliš povedené výdělky Hearthstone, jehož popularita taktéž upadá.