jste-soucasti-ohromne-online-valky
Tom Clancy's EndWar Článek Jste součástí ohromné online války

Jste součástí ohromné online války

Luke

Luke

2. 12. 2008 23:00
Reklama

Michael de Platte začal sám od sebe, bez první otázky:

Řekl bych, že pro mě je Endwar jedna z nejlepších strategií a zároveň nejzábavnějších strategií, které jsem kdy hrál. Ale to asi čekáte. Je to také nejvíce strategická hra v tom smyslu, že vítězný hráč vyhraje strategickým uvažováním a ne tím, že má třeba hrozně rychlou produkci jednotek nebo zná zkratky skrz mapu nebo zná nazpaměť celé mapy. Endwar je fakt o strategii.

Hlasové ovládání je ve hrách něčím skutečně unikátním, vidím ale, že používáte i gamepad...

Ano, gamepad používám pro aktivaci hlasového módu. Zmáčknete pravé tlačítko a můžete mluvit. Přemýšlejte o tom, jako o walkie-talkie. Když tlačítko pustíte, tak rozkazy získají platnost a vojáci je začnou vykonávat. Gamepad také můžete používat pro plynulý pohyb kamery, takže kamera funguje zcela normálně jako v jiných hrách. Pravým joystickem se díváte okolo sebe, levým se pak pohybujete do směrů. Takže můžete používat gamepad...

Jsem z České republiky, takže mám rozdílný anglický přízvuk. Pro engine pak může být složité vyhodnotit správně můj hlas. Máte nějaký mechanismus, který tomu bude bránit?

EndWar vyvíjíme v Šangaji a jednou z mnoha výhod vytváření hry v Šangaji je mezinárodní složení týmu. Máme k dispozici hodně přízvuků od jednotlivých zaměstnanců, takže na nich můžeme pořádně testovat rozlišovací schopnosti enginu. Vlastně neděláme skoro nic jiného, než že testujeme a pak optimalizujeme a vylepšujeme. Víte, udělat program na rozeznávání hlasu je velmi jednoduché, ale udělat ho na sto procent funkční je děsně těžké. Dnes ale můžu říct, že už si dokážeme s nejrůznějšími přízvuky poradit.

Nebojíte se, že lidé tenhle způsob ovládání nepochopí a nepřijmou?

Jak jsem říkal, neustále testujeme. A na vaší otázku jsme také měli testy. Rozjeli jsme beta test pro patnáct tisíc lidí a nechali je, aby si hraní vyzkoušeli. Hodně z nich mělo k ovládání nedůvěru a předtím, než ho zkusili, tak si nebyli jistí, zda je bude bavit, ale potom byli nadšení. Takže jsme zjistili, že to funguje a lidi to baví. Hlasové ovládání má dvě hlavní výhody: zjednodušuje hraní hry a za druhé vás skutečně pohltí do herního zážitku a udělá z vás velitele armády. Pro strategie je hlasové ovládání totéž, co pro Guitar Hero plastová kytara. Jde o výraznou evoluci v herním prožitku. Na všech stranách vidíme trend využívání přirozenějších způsobů ovládání k hraní her. Bude toho víc. Vezměte si třeba Shaun White Snowboarding s prknem nebo Guitar Hero nebo Rock Band. Ovládání se stává přirozenější.

Jak ambiciózní je multiplayer?

Multiplayer je zcela očividně jeden z největších taháků hratelnosti. Chtěli jsme udělat ohromná bitevní pole třetí světové války v jakési variaci na online hraní. Takže jsme vytvořili perzistentní svět s jednou kampaní. Máme ohromný svět se čtyřiceti bojišti v Evropě, Americe a v Rusku. Pokaždé, když hrajete online a zvítězíte, tak se vaší straně přičtou body. Budeme brát body ze všech bitev, které ten den proběhly. Každý den podle celkového počtu bodů u každé strany přizpůsobíme hranice států. Když Amerika vyhraje v Paříži, tak posuneme hranici směrem na východ do Evropy, takže když se později nalogujete, tak vstoupíte do herního světa v jiné podobě a máte pocit, že jste součástí téhle ohromné online války. A také bych měl dodat, že každý z vašich vojáků a jednotek dostane zkušenostní body, pakliže přežije misi ve zdraví. Tím se jim zvýší hodnost a budou lépe bojovat. Také máme stovky zlepšení, které pro své jednotky můžete kupovat. Takže vidíte, jsme na online hraní dokonale připraveni!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama