Je zbytečné, aby vývojáři přiznávali využívání umělé inteligence, tvrdí šéf Epic Games
Tim Sweeney má jasný názor na využívání generativní umělé inteligence ve videoherním průmyslu.
- Šéf Epicu je přesvědčen, že štítky poukazující na využití AI ve vývoji her jsou zbytečné
- Generativní umělá inteligence podle něj bude brzy běžnou součástí celého herního průmyslu
Šéf Epic Games Tim Sweeney uvedl, že nevidí důvod, proč by digitální herní obchody měly uvádět, že při vývoji hry byla použita umělá inteligence.
Sweeney svůj názor projevil v reakci na jeden z příspěvků na platformě X. AI podle něj bude brzy běžnou součástí herního vývoje, takže na její využívání nebude třeba upozorňovat. „Označení je relevantní pro umělecké výstavy kvůli uvedení autorství a pro digitální licenční tržiště, kde kupující potřebují porozumět právním podmínkám. Nedává smysl v obchodech s videohrami, kde bude AI promlouvat téměř do veškeré budoucí produkce.“
Hry vytvořené AI nemají duši, tvrdí vývojář Zaklínače 3 a chválí Dispatch
Umělá inteligence by měla lidem pomáhat, neměla by je nahrazovat, myslí si Konrad Tomaszkiewicz, který stojí za třetím Zaklínačem.
Když jeden z diskutujících namítl, že zákazníci mají na takovou informaci právo, Sweeney odpověděl následovně: „Proč se bychom se měli pozastavovat nad používáním AI? Stejně tak bychom mohli zavést povinné zveřejňování značky šamponu, kterou vývojář používá. Zákazníci si to přece zaslouží,“ dodal ironicky.
Steam od začátku loňského roku požaduje, aby vývojáři při odesílání hry deklarovali, zda jejich titul využívá generativní umělou inteligenci, a přesně popsali, v jakých oblastech. Tato informace se pak zobrazuje v příslušné sekci. Hráči, kteří mají k používání těchto nástrojů výhrady, tak mají možnost se rozhodnout, zda chtějí takový titul podpořit nákupem. Epic Games Store zjevně nic takového nechystá.