Hry vytvořené AI nemají duši, tvrdí vývojář Zaklínače 3 a chválí Dispatch
Umělá inteligence by měla lidem pomáhat, neměla by je nahrazovat, myslí si Konrad Tomaszkiewicz, který stojí za třetím Zaklínačem.
- Konrad Tomaszkiewicz mluví o AI jako o pomocníkovi, nikoli možném tvůrci her.
- Hry vytvořené pouze umělou inteligencí podle něj nemají duši.
- Za hru roku považuje Dispatch, který by podle něj jen AI nevytvořilo.
Autoři očekávaného upířího RPG The Blood of Dawnwalker využívali během vývoje umělou inteligenci k testování mluvených replik, než se k jejich nahrání nastoupili najatí herci. V rozhovoru pro server Eurogamer to uvedl šéf vývoje Konrad Tomaszkiewicz, který stojí za tituly jako Zaklínač 3: Divoký hon a Cyberpunk 2077.
„Během testovacího období před nahráváním jsme pro hlasy používali umělou inteligenci,“ řekl Tomaszkiewicz. „Z předchozích projektů vím, že když slyšíte hlasy, pomůže vám to ve vývoji, což jsme chtěli co nejdříve, abychom hru otestovali a mohli ji dále rozvíjet. A když jsme se pak rozhodli, že příběh funguje, začali jsme nahrávat s herci. Takhle jsme v naší společnosti využívali umělou inteligenci,“ dodal vývojář.
Podle Tomaszkiewicze jde o „poměrně rozumnou cestu“. „Myslím si, že umělá inteligence by měla lidem pomáhat a neměla by je nahrazovat,“ uvedl si vývojář. V jejím využívání nevidí problém, „pokud můžeme umělou inteligenci využít k usnadnění života lidem“.
„Nejsem úplně proti umělé inteligenci,“ zdůrazňuje Tomaszkiewicz, „ale musí se vyvinout do bodu, kdy bude nástrojem, který nám pomáhá, jako je Google Translate, ne něčím, co krade autorská práva a vytváří grafiku nebo animace, protože se učí z výtvorů lidí,“ dodává.
Kreativní lidé budou podle vývojáře nadále jádrem kvalitních projektů. „Nemyslím si, že hry vytvořené pouze s umělou inteligencí budou mít duši,“ uvedl vývojář.
„Nedávno jsem dohrál Dispatch, což je moje hra roku. Miluju tuhle hru. A nevěřím, že by umělá inteligence dokázala něco takového vytvořit,“ myslí si Tomaszkiewicz. „Potřebujete lidi, kteří mají city, kteří mají kreativní zápal, kteří chtějí něco dokázat, kteří vám chtějí vyprávět konkrétní příběh a vytvářet emoce,“ vyjmenoval šéf vývoje The Blood of Dawnwalker.