James Bond: Blood Stone Článek James Bond 007: jeden agent, dvě mise

James Bond 007: jeden agent, dvě mise

Dalibor Franta

Dalibor Franta

7. 10. 2010 22:29 3
Reklama

Na plátně suverén, ve světě her spíš outsider – takový je osud nejslavnějšího tajného agenta Jejího Veličenstva. Od roku 1983 vyzkoušel svůj šarm na majitele konzolí a stolních počítačů všeho druhu už jednadvacetkrát a zažil všechno od obskurních textových adventur, až po odpudivé automobilové závody (více o historii herních bondovek v článku Ve službách Jejího Veličenstva). Uspět u široké veřejnosti však dokázal jen jednou. Navázat na dnes už třináct let starý úspěch úžasného GoldenEye pro N64, se letos v listopadu budou snažit hned dva nové projekty. Oba vypadají, že by mohly laťku bondovských her pozvednout na novou úroveň a jistě se proto vyplatí představit si je trochu blíž.

James Bond 007: Blood Stone

Blood Stone má, v představách společnosti Activision, udělat pro herní pověst Jamese Bonda, co Arkham Asylum provedlo s renomé jistého pána s koženými oušky. Hra s originálním příběhovým pozadím se výjimečně neopírá o žádnou filmovou předlohu, pochlubí se podobiznami a hlasy ze současné Bondovy špionážní ekipy a plánuje „přivést Bonda do 21. století“, jak se v jednom z rozhovorů vyjádřil producent a scenárista mnoha skvělých Bondovek Michael G. Wilson. A 21. století se, při vší úctě k Pierci Brosnanovi, nese hlavně ve znamení Daniela Craiga a jeho akčního, fyzického a kol dokola mnohem rychlejšího pojetí „špionáže“. A přesně takový touží nový Bond pro Xbox 360, PS3, PC a NDS být: fyzický, akční a rychlý, co to půjde.

Snad i proto se k vývojářskému kormidlu postavili lidé z Bizzare Creations – studia, které má zkušenosti jak s akčními third-person hrami (The Club si od nás v roce 2008 odneslo pěkných 7/10), tak i, a to především, se závodními tituly na čele se sérií Gotham Racing. Nový Bond tak bude kombinovat pěší akční pasáže s bohatou porcí času strávenou za volantem, ať už aut či motorových člunů. V pěších pasážích chce Bizzare zohlednit některá specifika Craigova Bonda; ti z vás, kteří viděli alespoň jednu z nových Bondovek budou jistě souhlasit, že Craig se mnohem méně spoléhá na moderní udělátka a informace získává spíše fyzicky. Prostě rád mlátí lidi, abychom si rozuměli. Blood Stone toto zohlední prostřednictvím systému Focus Aim, což je de facto absolutní rip-off schopnosti Execute, jak ji představil Sam Fisher v nejnovějším Splinter Cellu. Ruční likvidací si hráč plní trojdílný Focus metr, který může posléze využít ke třem rychlým a za každé situace přesným headshotům. Jedná se doslova o loupež nápadu za bílého dne, na druhou stranu si dokážeme představit i horší věci, kterými se mohli v Bizzare „inspirovat“. Takže proč ne. Ostatně cítit je vliv i jiných úspěšných 3D akčních her – snaha o vláčný a plynulý soubojový systém plný drastických lámanců, ostrých loktů a dramatických komb mocně zavanula vzpomínkou na již zmiňovaný Arkham Asylum, snad jen že Bond občas sáhne i na nějakou tu moderní špuntovku. Ale opět – tohle je inspirace, které se rozhodně bránit nebudeme.

Kromě přímočaré akce dojde i na nějaký ten freerun, stealth a větvení možností, takže se nám tady rozhodně rýsuje zajímavý herní projekt. Trochu nás sice děsí udávaná herní doba „až 7 hodin“, na druhou stranu Bizzare počítá s co-op multiplayerem (třebaže ne příběhovým) i s klasickou hrou více hráčů. Pokud se vydaří scénář (půjde o biologickou zbraň v nepovolaných rukou) a pokud dokážou vývojáři kočírovat akci tak, aby nevyčpěla po jediném (krátkém) dohrání, mohl by to být pro Jamese Bonda nový úsvit.

GoldenEye 007

A Activison podruhé, tentokrát exkluzivně pro Wii a NDS, s remakem, který by jen silou svého jména dokázal hory přenášet. Moderní předělávku 13 let staré FPS ikony studia Rare dostali na starost zkušení (Wii)vojáři z Eurocomu (Dead Space: Extraction), respektive n-Space (NDS verze) s jasným zadáním přizpůsobit GoldenEye nové době a novému Bondovi, při zachování klíčových osobitých vlastností, map a misí. Nové GoldenEye by proto nemělo být přesnou kopií předlohy, jako spíš velmi výrazně inspirovaným generačním krokem. Ostatně o remake v pravém slova smyslu ani jít nemůže. Práva na původní bondovku pro N64 stále vlastní Rare jako filiálka Microsoftu. Změn oproti originálu tak bude hned několik – příběh, původně inspirován filmem GoldenEye s Piercem Brosnanem, se přesune z přelomu studené války do současnosti. Širší osnova včetně důležitých postav zůstává, měnit se budou motivace a vzájemné vazby (třeba i ty na KGB). Vše má odpovídat reáliím 21. století, a tak střet ideologií nahradí touha po finančním přilepšení, nějaký ten obligátní ruský šovinismus a špetka mezinárodního terorismu. Pierce Brosnana nahradí v hlavní roli Daniel Craig a přinese do hry i něco ze svého akčnější bondovského pojetí – ubude moderních gadgetů, přibude akčních scén, potemní atmosféra a vůbec dojde touto cestou k vyrovnání dnešních FPS standardů, samozřejmě včetně automatického doplňování zdraví (pozor! Staromilci se budou moci uchýlit ke klasické formě hraní, kde nebudou chybět lékárničky, vesty ani originální HUD z roku 97).

Vrátí se samozřejmě naprostá většina klasických misí, projdou ale mnoha výraznými úpravami – jak správně podotknul brand manager Activisionu Eric Spielman, hraní se za 13 let změnilo a některé věci z originální GoldenEye by dnes působily spíš nepatřičně a směšně. Především se můžeme těšit na nové interaktivní objekty, částečně zničitelné prostředí, zpomalené pasáže (po vzoru Modern Warfare 2 a jeho dobývání obsazených místností), nové úkoly, ale i o něco delší úrovně. Stále však bude možné volit vlastní přístup k hraní. Časově náročnější stealth odmění trpělivého hráče menším počtem nepřátel, vyznavači akce se budou muset připravit na alarmy a srdnatější odpor – to vše s možností ovládat hru v klasické kombinaci Nunchuk/Remote, případně na Classic controlleru, Wii Zapperu nebo – máte-li tu možnost – na starém GameCube ovladači.

Návrat oslaví i košatý multiplayer s 50 hratelnými postavami, včetně několika historických Bondů a klasických bondovských zlořádů (Jaws, Oddjob, Baron Samedi, a další). 17 herních módů (paintball, melée, you only live twice, …) na 5 původních a 5 nových mapách by se mělo postarat o 200 druhů herních kombinací, zavedení XP systému pak o dlouhé hodiny bezesných online i split-screen klání. Datum vydání je, stejně jako v případě Blood Stone, stanoveno na 2. listopad.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama