id Tech 6 podporuje zničitelné prostředí
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka id Tech 6 podporuje zničitelné prostředí

id Tech 6 podporuje zničitelné prostředí

Jiří Bigas

Jiří Bigas

3
Reklama

Magazín The Dark Side Of Gaming měl možnost vyzpovídat vývojáře ze studia id Software a řeč se točila především o technologii. Konkrétně se rozhovor věnoval enginu id Tech 6 a dozvěděli jsme se několik zajímavých informací.

Programátoři Tiago Sousa a Axel Gneiting dříve pracovali v Cryteku, ale nyní jsou inženýry v id Softu. Web se ale zajímal nejen o technické podrobnosti toho, co o id Techu 6 známe, ale i na věci, které by engine mohl umět a přitom je zatím výrazněji nedemonstroval. Řeč tak přišla třeba na hry z otevřeného světa. Magazín se zajímal, zda by id Tech 6 zvládl i obrovské open world prostředí, jaké nabízí třeba Skyrim, v grafice podobné Doomu.

Tiago Sousa se nechal slyšet, že by čistě teoreticky mohla technologie zvládnout relativně otevřené světy, ale nebyl to cíl, na který by se stávající verze soustředila. Vývoj enginu byl podle něj zcela podřízen potřebám Dooma, které byly pochopitelně jiné. Další poměrně často skloňovanou funkcí herních 3D enginů je už minimálně od technologie Geo-Mod (Red Faction) destrukce prostředí, na níž se asi nejvíc soustředí Frostbite od DICE. Jak je ale na tom id Tech 6? The Dark Side Of Gaming se zajímal o to, zda můžeme na této technologii čekat hry s destrukcí tak pokročilou, jakou nabízí tituly ze série Battlefield.

Tiago Sousa jasně řekl, že id Tech 6 podporuje zničitelné prostředí. Ale současně dodal: “Je to rozhodně něco, co je na našem seznamu věcí, které chceme zlepšit.” My si teď můžeme držet palce, abychom se co nevidět dočkali dalších her, které budou demonstrovat kvality id Techu 6. Doom byl první hrou, která jej využívala, proto se mu uvnitř studia také přezdívá id Tech 666.

Tiago Sousa vystřídal na pozici hlavního programátora proslulého Johna Carmacka, který id Software opustil na podzim 2013 a připojil se k týmu Oculus VR. Důvodem mělo být právě to, že majitel studia neměl zájem o podporu headsetu Oculus Rift. V budoucnu by měl id Tech 6 pohánět exkluzivně hry od Bethesdy. Je nicméně škoda, že poslední generace tohoto enginu se nedočkaly širšího využití. Starší id Tech 5 využívaly tituly Rage, Wolfenstein: The New Order a The Old Blood nebo The Evil Within. Čtyřka poháněla Doom 3, Quake 4, Prey, Wolfenstein z roku 2009 nebo Brink.

Přitom id Tech 3, dříve známý jako Quake 3 Arena engine, se mohl co do atraktivity a licencování směle měřit svého času s Unreal Enginem od Epicu.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama