Zpět na článek

Diskuze: Howard: „Tak ten Skyrim nekupujte!“

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
12. 7. 2018 19:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rappix: Já nad tím moc nepřemýšlím, navíc mi přijde, že je už prakticky jedno jestli postava nosí v imaginárním báglu tři brnění, pět obouručáků a tři kola sýru (a to postava bez cheatů unese klidně mnohem víc), nebo dvacetkrát tolik. Obojí je kompletně nerealistické.

Mart9@tiscali.cz
Mart9@tiscali.cz
Level 1 Level 1
12. 7. 2018 17:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to zajímavé... Skyrim jsem spustil a po třech hodinách hraní se mi dělalo špatně při pomyšlení, že bych to měl hrát ještě několik desítek hodin...

U Kingdom come jsem si naopak od začátku přál, abych to mohl hrát co nejdéle.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
12. 7. 2018 14:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JabJab21: Jasně, že to v Oblivionu jde, akorát trochu jinak. Buď si musíš zvednout sílu (což není ideální), nebo v Construction Setu vytvořit jednoduchý mód, který mění násobitel síly a nosné kapacity (v základu 5), změň to třeba na 100 a je to.

Gameplay->Settings a pak fActorStrengthEncumbranceMult

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
12. 7. 2018 06:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KočičáK: Tak já to říkám pořád, u RPG od Bethesdy (Fallout 3,4 a TES) zatím platí, že čím novější tím horší. Teda aspoň od Morrowindu, předchozí jsem nehrál.

@Flois: No, je to známá značka, navíc jsou to hry, které na první pohled působí úžasně, ale čím déle se hrají, tím je to horší. Alespoň pro mě osobně, nemůžu mluvit za ostatní.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
11. 7. 2018 14:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Drzoun jeden! Taky ,že nekoupím.

Amos
Amos
Level 1 Level 1
13. 7. 2018 07:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To se prostě nedá udělat aby to vyhovovalo všem. I tady jsou oba názory, že inventář je malej i velkej.
S těmi junk itemy to vidím jak říká rappix. I tak jsem viděl videa kde si lidé stěžují že nejde vzít všechno.
Je ale fajn, že si nosnost může člověk poštelovat jak mu vyhovuje. Takže každému podle jeho chuti. (Já si třeba nosnost nezvedám, protože bych se z toho bordelu nevyhrabal :).

JabJab21
JabJab21
Level 1 Level 1
12. 7. 2018 13:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nigfire: Nevim jestli na PS4 jdou pouzivat konzolovy prikazy, ale na PC staci dat prikaz

player.modav carryweight 9999

a vase nosnost se navysi o 9999, maximum je nakych 10740 nebo tak nejak. Kdyz chcete zase jednou hrat normalne, tak si date ten samej prikaz ale misto 9999 napisete -9999 a postava je zase v cajku, nic se nerozbije, protoze ten prikaz jenom prida X nebo odebere X z vasi soucasny nosnosti. Dokonce to reflektuje i ruzny bonusy pro nosnost a tak, takze kdyz mate nastavenou maximalni nosnost a vezmete si prsten co vam dava +10 nosnost, tak kdyz ten prikaz potom date zpatky tak budete mit vasi starou nosnost +10 z toho prstenu, neprijdete o to. Neprijdete ani o nosnost kterou vam da levelovani ci cokoliv jineho.

Ten prikaz je uzasna vec a dovolil mi zase si uzit Skyrim. Strasne me stvalo ze sem se furt musel probirat kramama a musel sem si furt menit inventar kdyz sem chtel neco craftit, pak zas kdyz sem delal lektvary atd. Tedka si delam co chci (treba du do bitvy a potom si zbrane nepratel hned vylepsim v prilehle kovarne) a jednou za cas vylozim dobry veci doma a zbytek prodam az vyjde cas a potkam obchodnika (nebo radsi 20 obchodniku protoze nemaj furt prachy :D). Nemusim lizt jak hlemyzd nebo se vracet domu po kazdy jeskyni. Frustrace zmizi jako kouzlem.

Jenom me mrzi, ze v Oblivionu tohle nejde a musite si dat god mode. Coz ovsem stejne neni od veci kvuli tomu podelanymu soubojovymu systemu a debuffum. Nepratele co nesli zabit nakym zpusobem nebo nepratele co mi pridavali vahu apod. me stvali stejne jako samotna nosnost, takze se to vyplati, ale radeji bych pouzil ten command ze Skyrimu.

Nigfire
Nigfire
Level 0 Level 0
12. 7. 2018 10:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Amos: jo jo na to pravidlo už jsem přišel :)

Nigfire
Nigfire
Level 0 Level 0
12. 7. 2018 06:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já si to teď koupil na PS4 a nejvíc mě štve ten hrozně omezený inventář. Pořád se vracet do města a odprodávat věci je hroznej opruz. Na druhou stranu se mi hrozně líbí dorážečky i to jak se někdy rozvětví questy.

KočičáK
KočičáK
Level 1 Level 1
11. 7. 2018 17:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Corvus von Corax: Nejlepší je, jak lidi vždycky tyhle Bethesdoviny oslavujou jako obrovskej otevřenej svět, hromada možností a další. Přitom ta hra je vždycky poloprázdná, nudná a nepromyšlená. Z těch, co jsem hrál je to nejsilnější ve Skyrimu.

Corvus
Corvus
Level 26 Level 26
Hlavní platforma: PC
11. 7. 2018 13:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je řízek! :-) Holt tohle může říct jen úspěšná firma :-D Jinak já Skyrim načal asi 3x a nedohrál ani jednou... TES mě vždy po nějaké době pustí... stejně jako jejich Fallouty. Nemohu si pomoci, ale po určitém čase mi začne strašně vadit ten absolutně uniformní styl, neustále se opakující místnosti, dungeony, pár dokola se opakujícíh modelů budov, stromů, postav... nulový smysl pro detail... Už od dob Daggerfallu se snažím do tohoto světa proniknout, vždy jsem zpočátku okouzlen, ale strašně rychle mě to pustí.

JabJab21
JabJab21
Level 1 Level 1
13. 7. 2018 08:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ale jo, da se to udelat aby to vyhovovalo vsem. Staci dat do menu moznost k inventari, kde by byly treba 3 nastaveni; realisticke, normalni, neomezene. A je to. Jinak ale pokud to jde takhle krasne udelat prikazama v konzoli bez rozbiti cehokoliv tak to neni nutny davat.

Kubaxx
Kubaxx
Level 1 Level 1
13. 7. 2018 07:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je dobrý kec, kdyby co 2 roky nevychazeli ruzny reedice a vylepsene verze a nebylo to i na Casio kalkulacky tak uz to nikdo nekupuje.

rappix
rappix
Level 1 Level 1
12. 7. 2018 18:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JabJab21: Ale to je přesně to co immersive sim žánr odlišuje od klasických her. Obsahuje hromadu věcí a herních mechanik které jsou pro praktické využití při hraní docela k ničemu, ale prostě tam jsou a dovytváří ten svět uvěřitelným. K čemu je v Oblivionu třeba kalendář a svátky když šance že budeš na správném místě ve správný čas a budeš mluvit zrovna s tou správnou osobou je neuvěřitelně mizivá. Prakticky k ničemu. Ale pro těch pár lidí kteří na tuhle eventualitu narazí to prostě bude něco díky čemu se můžou více ponořit do hry.
Ve Falloutu 4 dala Bethesda takzvaným junk itemům i nějaké praktické využití (rozkládání a jako munice), ale ani zde si nedovedu představit že bych sbíral všechno. Vezmu prostě jen to co například obsahuje mnou označenou a potřebnou surovinu.

@Mitsurugi: No vidíš, to co pro jednoho dopad na vtáhnutí do hry nemá, pro druhého zase jo. Mě by tedy přišlo dost divné kdyby moje postava sebou všude nosila celý barák i se sklepem.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
12. 7. 2018 18:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rappix: Já zase nechápu tyhle řeči o imerzi. Buď mě ten svět vtáhne, nebo ne, nosnost postavy na to pro mě absolutně nemá jakýkoliv dopad. Co se týče uvěřitelnosti, tak zrovna ve Skyrimu je tolik nesmyslů a nedododělků, že je to jedno.

rappix
rappix
Level 1 Level 1
12. 7. 2018 16:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A nenapadlo vás třeba hrát tu hru tak, jak zamýšleli vývojáři a tedy prostě nesbírat každou blbost kterou najdete, ale vybírat jen to co je skutečně důležité a nebo má nějakou výraznější hodnotu a hodí se to tedy prodat? Proč by měla má postava sebou nosit hromadu příborů, talířů a košťat za které u kupce stejně dostane pár chechtáků? Když s tím vším bazmekem stejně půjdete k obchodníkovi a zkusíte mu vše prodat, tak zjistíte že na všechno to harampádí stejně nemá dostatek zlaťáků a budete se s tím zbytečně vláčet dál a nebo stát na místě a jak idioti přetáčet čas dokud se obchodníkovi neobnoví finance.
Samozřejmě si tu hru hrajte jak chcete, do toho vám nemám co kecat, ale pro mě osobně by to bylo naprosté rozbití celé té imerze fungujícího světa a ani nevím jestli by mě to takhle bavilo hrát.

JabJab21
JabJab21
Level 1 Level 1
12. 7. 2018 19:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hele rozhodne se nechci poustet do hadek o nazorech, protoze to je z podstaty veci nesmysl, kazdy ma svuj nazor a kazdyho bavi neco jinyho.

Jen bych tedy upozornil, ze ani to, co ve vanilla hre zvladne tvoje postava unest zdaleka neodpovida realite a uz v ten moment ma s sebou celej barak a to nema ani batoh na zadech. Proto je uz jedno jestli s sebou taha jeden barak nebo dva. Taky nezapominej na nekonecny bedny a pytliky, kam muzes nacpat klidne celej svuj inventar.

Krome toho, me daleko vic vtahne do deje kdyz si muzu uzit pribeh a vubec svet bez buzerace. Nic me nevytrhne z "imerze" vic, nez kdyz splnim ukol a pak se nemuzu hnout a podobny kraviny, jenom kvuli tomu ze mi nekdo dal mec za odmenu. Okamzite kdyz se to stane me to vytrhne z moji postavy a uz se necitim byt soucasti toho sveta, ale citim se jako hrac co hraje nakou hru a ted musi vyresit nakej voser, aby si ji moh uzit, a "imerze" je ta tam.

Navic clovek si tu imerzi muze regulovat sam. Ja treba pouzivam ten prikaz na velkou nosnost, ale porad, kdyz citim, ze cas dozral, jdu vylozit zbozi kam potrebuju. Vyhoda je, ze ale nemusim, kdyz nechci. Teda aspon pokud nesbiram doslova vsechno poceste par dni v kuse, to pak samozrejme musim par kramu vyhazet kvuli limitu :D

Nicmene nekdo si muze dat treba jenom +100 nosnosti nebo dokonce treba -100, aby to mel jeste tezsi nez vanilla a ja v tom spatruju vyhodu a pristupnost vsem hracum. To je ostatne to velke kouzlo singleplayerovych her, ze si je hrac muze oficialne ci neoficialne prizpusobit k obrazu svemu, aby ho vic bavily a dat pruchod svoji predstavivosti.

Nektere MP hry to samozrejme taky nabizi, nicmene obecne plati ze cim vic si hru prizpusobite, tim min ji muzete hrat, nebo vas dokonce zabanujou (z logickych duvodu ktere nerozporuju).

JabJab21
JabJab21
Level 1 Level 1
12. 7. 2018 16:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Zajmave, diky za tip.

@rappix: Prave ze takhle ta hra byla zamyslena. Kdyby autori nechteli, abychom sbirali vsechno harampadi, urcite by ho nebylo jak nas*ano vsude po svete a uplne u kazdy dulezity veci, kdy staci trosku blbe dat mys a misto knizky vemete kotlik nebo jinej bordel. O to vic v situacich, kdy se po stole vali 5 soul gemu a vy proste spamujete E.

Proc je vubec ve hre ta mechanika, abychom bordel, kterej k nicemu neni mohli sbirat? To je ta spravna otazka. Ve FO4 to funguje stejne, ale vsechen bordel se da na neco pouzit, narozdil od Skyrimu. Chybu udelali vyvojari, ne my a dobre to vedi. Kdyby chybu neudelali, nenapravovali by ji ve FO4.

Krom toho inventar je tak neprehlednej, ze kdyz omylem neco seberes, tezko to pak hledas. Nejde si proste zajit do kategorie "bordel" a tam to najit a vyhodit, proto taky hodne lidi s tim neztraci cas a jde dal dokud nejsou pretizeni. Nejvhodnejsi kategorie je "misc", ve ktery ale mas taky treba soul gemy, ktery maj asi stopadesat variant + jeste varianty prazdny a plny. V tom je proste utrpeni hledat, kdyz si na konci hry.

O zbranich a brneni ani nemluvim. Proc nemohli inventar rozdelit na lehky/tezky/kouzelnicky/civilni obleceni a zbrane nerozdelili na jednorucni/obourucni/luky/hole? Reknu ti proc, protoze cekali ze to za ne moderi udelaj, a taky ze to udelali. I kdyz ja porad hraju vanilla hru. Kazdopadne bych tenhle inventar chapal ve skutecny RPG hre, kde muzes byt bud bojovnik nebo kouzelnik. Ve Skyrimu ale muzes byt vsim najednou a proto potrebujes mit po ruce i vsechnu vybavu.

Amos
Amos
Level 1 Level 1
12. 7. 2018 08:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KočičáK: Mně ten svět přijde uvěřitelnej. Nemusí to být zase přeplácaný. Ono taky udělat na takové rozloze věci co se neopakují je dost dřina.
Né že by to nešlo - stačí do worldbuildingu vrazit nějakých 30000 hodin času a je to (viz projekty od sureai).
@Nigfire: Stačí enchanting a najít věc na zvýšení nosnosti. Ale chápu, taky to tak mám. To si musíš vytvořit pravidlo, že poměr váhy a hodnoty musí být alespoň 1:10 (ze začátku). Stejně člověk najde vždycky v inventáři dvě kuchyňský prkýnka, kotel, palivový dříví, mamutí kel, pár dwemerských bazmeků, koště, vázu, hrnek, lebku trola, motýla ve sklenici a sadu příborů.

rappix
rappix
Level 1 Level 1
12. 7. 2018 07:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Osobně mám hry od Bethesdy rád hlavně proto, že je to jedno z mála studií, které dělá hry z žánru Immersive Sim. Sice je pravda že se jednotlivé díly pořád zjednodušují, ale to jádro které dělá ty hry originální tam stále zůstává.

Flois
Flois
Level 1 Level 1
12. 7. 2018 05:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KočičáK: potom je tod totalitní génius. Tolikrát prodad takovej shit je úctyhodné.

Trix
Trix
Level 1 Level 1
12. 7. 2018 00:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KočičáK: Konečně někdo, kdo tuhle hru vidí bez růžových brýlí. A stejně jí dělal nějaký generátor / bot

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
11. 7. 2018 17:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Corvus von Corax: Já to dohrál + poměrně dost sidequestů (i když zdaleka ne všechny), ale taky jsem měl problém s určitou uniformitou. Ani ne tak ve smyslu grafiky a modelů. Jsem starší hráč zvyklý na domečky jeden jako druhý, takže mi svět Skyrimu přišel dost rozmanitý. Co mi vadilo, byl design dungeonů. Prostě jen lineární koridor, kde jen postupně zabíjíš potvory, na konci vyřešíš vždy stejnou hádanku a otevřeš si zkratku na začátek. Výjimek je tam pomálu. To už mi přišly zajímavější dungeony v Daggerfallu, kde to sice bylo neskutečný bludiště, ale aspoň tam bylo nad čím přemýšlet (kudy dál a kudy ven). Ale zase pár kousků bylo moc pěkných a spolu s některými městy a některými kousky příběhu (většinou sidequestů) to na slušnou hru stačilo. Zbytek je prostě jen taková výplň.

Amos
Amos
Level 1 Level 1
11. 7. 2018 13:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Corvus von Corax: Tak to by se ti líbil Enderal pro Skyrim a případně letitý Nehrim pro Oblivion.

Reklama
Reklama