halo-4
Halo: Combat Evolved Článek Halo 4

Halo 4

Martin Klekner

Martin Klekner

8. 6. 2011 22:37 2
Reklama

“Vzbuď mě, až mě budeš potřebovat.“ Tak takhle se s námi rozloučil Master Chief v Halo 3. Hrdina, který zažehnal nejstrašnější hrozbu vesmíru a zachránil přitom nejen naši rasu, ale zároveň veškerý život v galaxii. A zatímco zbytky jeho lodi Forward Unto Dawn odplouvaly do neznáma, mnozí fanouškové jen přemítali... Je tohle konec? Nemůže být! A co je to vůbec za planetu, ke které se zničený křižník blíží? (Spoiler: zde si můžete cutscénu ze závěru Halo 3 prohlédnout) Že by náznak pokračování?

Hrdina na dlouhém odpočinku

Poté co Bungie oznámilo, že prequelový díl Halo: Reach je také posledním dílem série, na němž se budou podílet, zavládlo na chvíli zděšení. Již v té době se ovšem proslýchalo, že Halo 4 bude, jen na něm bude pracovat někdo jiný. A letošní E3 dala těmto hlasům zapravdu – studio 343 Industries (tvůrci Halo: Reach Defiant map packu) odhalilo na Microsoft prezentaci netrpělivě očekávaný sequel v exkluzivním teaseru.

Informací o novém dílu série, který má zároveň započít druhou trilogii, je zatím žalostně málo... vlastně spíše žádné. To však nám, herním žurnalistům, dává možnost udělat něco, co bychom si za jiných okolností nemohli dovolit – spekulovat. Pusťme se tedy do toho.

Návrat do reality

„Johne, vzbuď se! Potřebuju tě!“ To jsou první slova, jimiž nás Cortanin hlas uvádí do děje. A zatímco se Master Chiefova mozková tkáň probírá k životu, je nám hned jasné, že tentokrát nejde o žádný prequel, ale o regulérní pokračování jeho dobrodružství. Vzápětí se nám naskytne pohled na stejnou kryo komoru, do níž vstoupil na konci Halo 3. Na první pohled je však jasné, že od té doby uplynul nějaký ten pátek– zařízení a celá místnost jsou pokryté ledem a námrazou.

Důvod Cortanina rozrušení je zřejmý, vrak Forward Unto Dawn znovu hoří a vybuchuje. Master Chief (jehož MJOLNIR Armor se mimochodem lehce pozměnil, na helmě, stehnech a v pase chybí části) se však nezdržuje vyptáváním na důvod, okamžitě bere Cortanu a vydává se beztížným stavem přímo skrz vybuchující peklo. A zde přichází odhalení populárního prvku z Halo: Reach – John má k dispozici jetpack.

Otázky a domněnky

Očividně ho měl na obleku namontovaný už v kryo komoře, což je zvláštní, neboť na konci Halo 3 nic takového nevlastnil. Logickým vysvětlením je, že autoři se rozhodli lehce hřešit na kontinuitu a raději nás rovnou namlsat ukázkou nové výbavy. A jestli bude gameplay s jetpackem stejně dynamický jako v teaseru, máme se na co těšit! Během sledování videa je zároveň jasně vidět, jak Master Chief popadne starou dobrou M6G pistoli a modifikuje ji na vrhač granátů. Oficiální potvrzení zatím chybí, ale upgradovatelné zbraně by rozhodně byly příjemným vylepšením pro Halo arzenál.

To, co spatří po dosažení okraje lodi, se až nápadně podobá zařízení Ark známému z Halo 3. Že by šlo o další ďábelský stroj Forerunnerů? Či jedná se snad o nějakou úplně novou rasu? Redaktoři z Gamespotu podotkli další zajímavou možnost – struktura připomíná Dyson Sphere z knihy Halo: Ghosts of Onyx, zařízení nazvanému také Shield World, které existuje v mimodimenzionálním prostředí Slipstream a je určeno jako bezpečný úkryt pro případ aktivace Halo. Právě v podobné dimenzionální kapsli jsou mimochodem po událostech z Ghosts of Onyx uvězněni Spartani z teamu Katana společně s dr. Catherine Halseyovou (viz tento článek)... že by snad John ve čtvrtém díle natrefil na staré známé?

343i hodlají přivést Halo 4 v kompletně předělaném grafickém kabátku a využijí k tomu nový, interně vyvíjený engine. To vše chtějí stihnout do prázdnin 2012, samozřejmě exkluzivně pro platformu XBox. Uvidíme tedy, jak se relativně nové herní studio popere s vývojem jedné z nejprestižnějších značek herního světa. K uklidnění by snad mohl stačit fakt, že tým vede Frank O'Connor, dlouholetý zaměstnanec Bungie, jedna z vůdčích osobností vývoje Halo 2 a 3.

Jedna dekáda od Combat Evolved

E3 přinesla ještě jednu zajímavou informaci týkající se Halo univerza. K příležitosti desátého výročí vydání Halo: Combat Evolved (dale H:CE) se 343 Industries spolu se Saber Interactive (tvůrci Timeshift) rozhodli vytvořit remake původní hry. Nejde samozřejmě jen o HD konverzi, nýbrž o kompletní předělávku v novém grafickém kabátku. Singleplayer kampaň podle všeho využije notně vylepšený engine z jedničky, multiplayer pak poběží na enginu z Halo: Reach. Všichni, kteří si navíc v H:CE stěžovali na repetitivní levely, pak mohou zajást. Podle autorů se změn dočká i level design, který chce tentokrát odstranit všechna hluchá místa.

V multiplayeru Anniversary edice bude k nalezení 7 nejlepších map (Battle Creek, Hang 'Em High, Infinity, Damnation a další), známé kompetitivní módy a také kooperativní režim. Vše bude součástí služby Xbox Live. H:CE Anniversary navíc přinese nespočet drobných easter eggů a zajímavost v podobě Terminálů, které vám z pohledu forerunnerského 343 Guilty Spark poví více o pozadí univerza Halo a zároveň osvětlí spojení mezi původní sérií a Halo 4. Hra vyjde 15. listopadu, tedy přesně deset let od vydání původního H:CE.

Zářivá budoucnost značky?

E3 2011 jasně ukázala, že i když si Bungie šli vlastní cestou, série není mrtvá. Uvidíme, jak se týmu 343i povede navázat na úspěchy jejich předchůdců a nebude-li nový díl působit jen jako nastavovaná kaše. Anniversary edice Combat Evolved potěší spíše zaryté fanoušky, ale dozajista napoví, jak zodpovědně se autoři ke svému úkolu postavili. Skutečný test pak přijde v druhé polovině příštího roku. A kdoví... třeba 2012 nebude rokem konce světa, nýbrž grandiózním začátkem nové éry Master Chiefových dobrodružství. Nezbývá než držet palce.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama