GRID 2 Článek Grid 2

Grid 2

Ondřej Švára

Ondřej Švára

18. 2. 2013 23:00 4
Reklama

Jednatřicátého května to vypukne.  Na Xboxu, Playstationu a PC vyjde dlouho očekávané pokračování úspěšné závodní arkády Grid. Jaké bude?

Začněme již dlouho známým, ale přesto důležitým faktem. Grid se o opět o něco více přikloní k arkádě. A v ní se mimochodem nenosí pohled z kokpitu, takže skvěle zpracovaný interiér z jedničky zůstává minulostí. A všichni příznivci mainstreamového závodění nejspíš také nechají ve skříni svoje volanty. Kdo by s ním taky kroutil při pohledu na smýkající se zadek auta, není-liž pravda?..

Codemasters absenci kokpitu již mnohokrát vysvětlovali. Argumentují tím, že ho ve skutečnosti používají asi jen čtyři procenta hráčů, takže se prostě do něj nevyplatí investovat. Na druhou stranu ale autoři docela překvapivě, nebo spíš alibisticky, hovoří o novinkovém jízdním režimu zvaném TrueFeel, který vypíná všechny elektronické pomocníky a má z Gridu 2 udělat alespoň na moment simulátor.

Při úvaze, že osm z deseti hráčů si ke Gridu vezme gamepad, ale bereme tuhle zajímavost opravdu jako reklamní frázi. Nakonec ji staví na hlavu i samotný designér Codemasters Ross Gowing, který říká, že nový Grid má být od začátku velice přístupný. "Chceme, aby si na něj každý hráč rychle zvykl a po pár kolech se cítil jako závodní hrdina, který najíždí na dráhu vítězství..." Grid 2 bude buď opravdu extrémně zajímavý kompromis arkády a simulace, anebo motoristický pokrytec.

Tomuhle stádu to myslí

A třeba nakonec i obojí. Všechny naštvané "čtyřprocentní" hardcore hráče by mohli autoři uchlácholit například několika zajímavými novinkami. Tou nejpodstatnější je asi umělá inteligence jezdů. Každý charakter má být vytvořen až z šedesáti vlastností, z nichž tři se budou před každým závodem losovat. To má navodit pocit soupeření s lidskými protivníky, kteří mohou i přes své papírové předpoklady zklamat či překvapit.

Zároveň Codemasters zapracovali i na zlepšení jízdního modelu.  Z prvního dílu si mnozí pamatují nepříjemnou přetáčivost většiny aut, zadní nápravy se jim přehnaně plašily bez ohledu na to, zda je měly spřažené s pohonem či nikoliv a individuální změny nastavení v menu pomáhaly jen částečně. To by se mělo zlepšit. U aut už skutečně bude zřejmé, který náhon používají, a jízdní vlastnosti se mezi nimi více odliší.

Lepší ovládání

Punc novosti by měl druhému Gridu dát také zdokonalený EGO engine. Těšit se můžeme na zcela nové zpracování světel a stínů nebo na vlivy počasí. Rovněž se zlepší model poškození a systém flashbacků, přičemž by nám veškerá modernizace neměla roztrhat počítače. Grid 2 je stále připravovaný primárně pro starou generaci konzolí a ačkoliv PC verze nabídne větší spektrum individuálního nastavení, nebude nový Grid o mnoho náročnější než ten z roku 2008.

Inovovaný Ego engine slibuje také malou libůstku v podobě režimu Live Route. S ním se Grid lehce přiblíží arkádě Split Second. Bude totiž možné měnit tratě průběžně během jízdy. Z původní táhlé rovinky se tak v dalším kole stane třeba nebezpečná klikatice s atraktivními skoky či improvizovaným tunelem. Avšak změny mají být jen kosmetické. Navíc bude možné Live Route úplně zakázat. Takový přístup se nám líbí. Vybere si každý.

Novátorsky se přistupuje také k multiplayeru. Jednak bude propojen s komunitní sítí RaceNet (alternativa Autologu z NFS) a jednak má mít zcela samostatný systém levelování spojený s odemykání aut. Hra by v podstatě mohla nabídnout dvě oddělené kariéry, což zní nesmírně lákavě, ale počkejme si raději na květen. Tenhle záměr zní až příliš ambiciózně.

Senzační prázdniny

Co se týče motoristického obsahu, budou se v kariéře střídat městské (Chicago) a licencované (Red Bull Ring) závodní okruhy, a neminou vás také atraktivní soutěže v Severní Americe (Miami), Evropě (Paříž) i Arábii (Abú Dhabí).

K dispozici bude také hned několik různých automobilových tříd od malých kupátek přes gran turisma až "motokáry ála KTM. Chybět nemají ani muscle cars. Po této stránce vlastně nic nového nebo extra zvláštního Grid 2 nenabízí. Kdo se bláhově těšil na dlouhé závody v krajině, najde je až v budoucím Projectu Cars.

Postejnavost závodního obsahu je pro Grid 2 příznačná. Tahle hra sice přináší zástup drobných vylepšení, ale od svého předchůdce se nakonec příliš neliší. Styl městského a okruhového závodění zůstane velmi podobný, grafika i přes vylepšené detaily nezmění svoji atmosféru a zachována bude i pověstná dynamika závodů s kontaktními souboji. Postejnavost obou Gridů může být paradoxně výhoda. Arkádové závodění se totiž za posledních pět let hodně změnilo a to ne zrovna směrem, který by všem vyhovoval. Žánr je zahlcen nitrem, drifty, střílením a bouráním silnic, čili zápach gridovské zpátečnickosti by mohl v závodním fochu paradoxně docela zavonět. Přičichneme si už za čtvrt roku.

První Grid byl téměř čistou arkádou a ani ten druhý přitvrdit nehodlá. Škrtá dokonce i pohled z kokpitu, ale triumfovat by mohl umělou inteligencí a technickým zpracováním.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama