Google zaplatil za porty her desítky mil. dolarů
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Google zaplatil za porty her desítky mil. dolarů

Google zaplatil za porty her desítky mil. dolarů

Radek Raudenský

Radek Raudenský

26. 2. 2021 20:41

Od oznámení uzavření interních studií Stadie uběhl téměř měsíc, i po této době se ale ohledně ambiciózní cloudové služby dozvídáme další informace. Ty přináší opět Jason Schreier, známý novinář a insider, který od svých zdrojů z nitra Google dostal další novinky.

Reklama

Google chtěl se Stadií uspět. Chtěl narušit trh tvořený z tvrdé skořápky konzolí a počítačů. Jak ale Schreier tvrdí, přístup Googlu ke Stadii nebyl typický. Společnost své nové produkty téměř vždy vydávala ve stavu beta testování, které se postupně vylepšovalo. Stadia ale taková nebyla. Od začátku jí technologický gigant prezentoval jako budoucnost hraní, platil si velké marketingové akce a sliboval funkce, které byly jinde neviděné.

Schreier poukazuje na Phila Harrisona, ředitele Stadie, na jehož bedra údajně připadá část neúspěchu. Vývojáři platformy věděli, že vydání Stadie na podzim roku 2019 zkrátka nepřipadá v úvahu. Navrhovali tak tradiční přístup – tedy oznámit vydání jako beta test, který se bude postupně vylepšovat. Vedení včetně Harrisona ale tuto myšlenku nepřijali. Naopak počítal s obrovským úspěch, za který se nebál zaplatit spoustu peněz.

Dva zdroje, kteří jsou obeznámeni se situaci okolo spoluprací, tvrdí, že se Google nebál vyplatit masivní částky za porty monumentů jako Red Dead Redemption 2. Za každý port nabídl Google i několik desítek milionů dolarů. Částka za port překvapila i veterány z Take-Two, jak tvrdí Schreier. Svou pozici si ale chtěl Google zajistit i exkluzivními tituly, což vyústilo v najmutí veteránky Jade Raymond, která měla pracovat na interní vývojářské divizi.

Když se Stadia připravovala na vydání, nechal si Google vyrobit i obrovské množství ovladačů. Launch se ale s pozitivním přijetím nesetkal. Knihovna s velmi omezeným výběrem, platební model i přístupnost pak stojí za tím, že Stadia měla o stovky tisíc předplatitelů méně, než se původně předpokládalo. To dle Schreiera také vyústilo v to, že Google rozdával ovladače k předplatnému zdarma.

I přes obrovský neúspěch ale vývojáři interních studií věřili, že Stadia dokáže uspět skrze exkluzivní tituly. Byli nadšení z prototypů her, které naplno využívali potenciál cloudové technologie a na klasických zařízeních by jejich fungování nebylo možné. Jeden z prototypů měl být spojením Google Asistenta a Tamagotchi, dovolující interagovat s různými příšerkami. Vývojáři ale nedostali dost času a 1. února Google oznámil jejich uzavření.

NEW from me on the failure of Google Stadia:

- Missed initial sales targets by hundreds of thousands
- Tried to take on consoles rather than starting small
- To bring in games like Red Dead, Google spent astronomical sums (tens of millions *each*)

Story: https://t.co/po1Epj6NMj

— Jason Schreier (@jasonschreier) February 26, 2021

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama