GOG se CD Projektu nevyplácí a je ve ztrátě, prý přijdou organizační změny
V souvislosti se zveřejněním finančních výsledků CD Projektu za třetí kvartál jsme se dozvěděli, jak se daří platformě GOG.com. Ačkoliv firma jako taková díky masivním prodejům Cyberpunku a Zaklínače vykázala roční růst o téměř 40 procent, na GOGu tratila přes 2,2 milionu dolarů, tedy v přepočtu zhruba 49,4 milionu českých korun.
- GOG se CD Projektu nevyplácí
- Za uplynulý rok je ve více než dvoumilionové ztrátě (v dolarech)
- Dle finančního ředitele CDPR dojde k organizačním změnám
Dle webu Eurogamer během prezentace výsledků finanční ředitel CD Projektu Piotr Nielubowicz uvedl, že v GOGu dojde k organizačním změnám. Měl přiznat, že je finanční výkon platformy neuspokojivý a firma se snaží podnikat kroky, které by jej zlepšily.
„Především jsme se rozhodli, že se GOG musí více zaměřit na své základní poslání, tedy nabídku pečlivě vybraného katalogu her s unikátní filizofií bez protipirátských opatření. V souvislosti s tímto přístupem dojde ke změnám v struktuře týmu [který GOG provozuje],“ vysvětlil Nielubowicz. Tyto změny by měly postupně vést k tomu, že bude v příštím roce GOG finančně efektivnější a měl by se dostat alespoň do černých čísel.
GOG vznikl v roce 2008 pod názvem Good Old Games a původně nabízel možnost nákupu starších her optimalizovaných pro moderní počítače s příznivou strategií bez využití otravných protipirátských ochran. V roce 2010 služba prošla výraznými změnami a v roce 2014 přinesla vlastního klienta GOG Galaxy, který se nabídkou služeb podobá Steamu nebo Epic Games Store.