GOG se CD Projektu nevyplácí a je ve ztrátě, prý přijdou organizační změny
V souvislosti se zveřejněním finančních výsledků CD Projektu za třetí kvartál jsme se dozvěděli, jak se daří platformě GOG.com. Ačkoliv firma jako taková díky masivním prodejům Cyberpunku a Zaklínače vykázala roční růst o téměř 40 procent, na GOGu tratila přes 2,2 milionu dolarů, tedy v přepočtu zhruba 49,4 milionu českých korun.
- GOG se CD Projektu nevyplácí
- Za uplynulý rok je ve více než dvoumilionové ztrátě (v dolarech)
- Dle finančního ředitele CDPR dojde k organizačním změnám
Dle webu Eurogamer během prezentace výsledků finanční ředitel CD Projektu Piotr Nielubowicz uvedl, že v GOGu dojde k organizačním změnám. Měl přiznat, že je finanční výkon platformy neuspokojivý a firma se snaží podnikat kroky, které by jej zlepšily.
CD Projekt měnil rozdělení vývojářských týmů, začíná se více soustředit na expanze Cyberpunk 2077
Polské studio CD Projekt Red se touto dobou minulý rok otřásalo v základech. Blížilo se očekávané vydání nejostřeji sledované hry posledních let, Cyberpunk 2077. Tehdy se za necelé dva týdny se měl launch hry zapsat do historie jako jeden z těch nejhorších a nejkontroverznějších. Po téměř přesně 12 měsících hra pořád není v optimálním stavu a vážné problémy při vydání narušily i plány na další podporu titulu, CD Projekt ale nyní v hodnocení třetího finančního kvartálu ukázal, že pomalu opouští podporu hry jako takové v zájmu vývoje bezplatných DLC rozšíření.
EGS oficiálně součástí GOG Galaxy 2.0
GOG Galaxy 2.0 je vcelku revoluční služba pod křídly CD Projektu, respektive studiem spravovaného obchodu GOG, která by do budoucna mohla nahradit stávající launchery. S jejich přibývajícím počtem také začalo nabývat hráčů, kteří si stěžovali, že nechtějí pro každou hru zapínat jinou aplikaci. Právě to GOG Galaxy 2.0 z části řeší.
„Především jsme se rozhodli, že se GOG musí více zaměřit na své základní poslání, tedy nabídku pečlivě vybraného katalogu her s unikátní filizofií bez protipirátských opatření. V souvislosti s tímto přístupem dojde ke změnám v struktuře týmu [který GOG provozuje],“ vysvětlil Nielubowicz. Tyto změny by měly postupně vést k tomu, že bude v příštím roce GOG finančně efektivnější a měl by se dostat alespoň do černých čísel.
GOG vznikl v roce 2008 pod názvem Good Old Games a původně nabízel možnost nákupu starších her optimalizovaných pro moderní počítače s příznivou strategií bez využití otravných protipirátských ochran. V roce 2010 služba prošla výraznými změnami a v roce 2014 přinesla vlastního klienta GOG Galaxy, který se nabídkou služeb podobá Steamu nebo Epic Games Store.