Gamescom 2025: Dojmy z hraní řežby Morbid Metal
Roguelite žánr nikdy nespí a Morbid Metal je důkazem, že se stále dá posouvat dál.
Žánr roguelite se v posledních letech vyvíjí raketovým tempem. Z původně nenápadné odnože RPG se stal prostor, kde se prolínají desítky různých herních stylů. Od karetních strategií přes plošinovky až po hardcore akční tituly. Jeden z nejnovějších přírůstek do rodiny, Morbid Metal, ukazuje, že v tomhle směru máme stále co objevovat. A navíc jde opět o hru od jednoho vývojáře.
Morbid Metal je akční roguelite z pohledu třetí osoby, který vyvíjí SCREEN JUICE a vydává Ubisoft. Hra sází na rychlé hack’n’slash souboje, propracované ovládání a futuristickou estetiku, která zaujme už na první pohled. Hratelnost kombinuje rychlý pohyb, stylové komba a důraz na načasování útoků. Tvůrci se netají inspirací sérií Devil May Cry nebo studiem Platinum Games. Arénové souboje jsou sice intenzivní, ale i tak vám občas hra dá prostor na chvilku se nadechnout, zpomalit čas a zasadit ničivý speciální útok. Výsledkem je plynulý, chytlavý a vizuálně atraktivní zážitek, který odměňuje hráče za kreativitu i přesnost.
Zatímco propagační materiály zdůrazňují hlavně postavu Ekku, Morbid Metal vás ve skutečnosti nechává ovládat až čtyři různé hrdiny (já měl na Gamescomu možnost hrá dvě – Flux a Ekku). Flux je rychlý a obratný a je tak ideální pro agresivní manévry a útoky z nečekaných úhlů. Ekku naopak sází na surovou sílu a ničivé údery, ale pohyb je naopak znatelně pomalejší. Mezi postavami můžete plynule přepínat přímo uprostřed boje, což otevírá prostor pro kreativní komba a taktické využití schopností. I když sdílí jeden život, každá z postav nabízí jiný přístup k boji, takže se zdá, že se hra nezvrhne v bezmyšlenkovité „mačkání tlačítek“.
Morbid Metal si zakládá nejen na soubojovém systému, ale také na své audiovizuální prezentaci. Prostředí působí svěže a promyšleně, s lehce asijskými prvky v designu postav a plynulými animacemi útoků. Atmosférou hra připomíná tituly jako Destiny, ale na rozdíl od něj nesází na lineární příběh – místo toho klade důraz na opakovatelný herní cyklus. Po každém souboji získáváte nové schopnosti a vylepšení, což vám umožňuje stavět různé buildy a ladit si postavu podle svého herního stylu.
I takto krátká část ukázala, že Morbid Metal cílí na dlouhodobou zábavu. Systém postupného vylepšování schopností, variabilita hratelných hrdinů a bohatý soubojový arzenál , že každé nové spuštění nabídne odlišný zážitek. Pokud tvůrci dodrží slib o větším počtu postav a schopností, může se z Morbid Metal stát jeden z nejzajímavějších akčních roguelitů posledních let. Morbid Metal je rychlá, stylová a vizuálně působivá akční hra, která kombinuje precizní souboje, poutavý design a roguelitovou variabilitu. Z hodinového hraní je cítit velký potenciál a fanoušci žánru by si hru rozhodně měli pohlídat.
Hra měla původně vyjít v early accesu už na konci srpna, tvůrce ale po zpětné vazbě od hráčů posunul na nespecifikované datum na podzim.