Galerie 3
Gamescom 2025: dojmy z hraní sci-fi Pragmata
i Zdroj: Capcom
Preview Pragmata Článek Gamescom 2025: dojmy z hraní sci-fi Pragmata

Gamescom 2025: dojmy z hraní sci-fi Pragmata

Dominik Tománek

Dominik Tománek

Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 Xbox Xbox Series X/S

Po letech ticha se Pragmata znovu připomíná. Capcom na letošním Gamescomu představil hratelnou ukázku své nové akční adventury Pragmata.

Reklama

Pragmata byla poprvé představena už v roce 2020 při odhalení PlayStationu 5, ale pak se po ní na dlouho slehla zem. Až v roce 2023 Capcom oznámil odklad na neurčito, což tehdy nevypadalo vůbec dobře. Letos ale projekt nečekaně ožil a Pragmata byla znovu potvrzena s tím, že míří na vydání v roce 2026. Až dosud ale nebylo úplně jasné, o jakou hru vlastně půjde, kromě toho, že půjde o akční adventuru z pohledu třetí osoby, kterou má na starost nový interní tým Capcomu. Na letošním Gamescomu jsme měli hru možnost vyzkoušet. 

Gamescom 2025: dojmy z hraní sci-fi Pragmata
i Zdroj: Capcom

Hra nás hází do blízké budoucnosti, kde astronaut Hugh zůstane uvězněný na opuštěné vesmírné stanici. Tedy, skoro opuštěné – jeho jedinou společností je androidka Diana, která sice vypadá jako malá holka, ale v praxi je to multifunkční hackerská mašina. Společně se snaží dostat pryč, jenže za zády jim funí zlovolná AI jménem IDUS, která na ně posílá jednu plechovou potvoru za druhou. Klasické přestřelky tady ale moc nečekejte. Hugh má sice blaster, ale ten příliš silný není. Teprve když Diana hackne protivníka, objeví se slabiny a můžete začít rozdávat rány, které nepřátele opravdu bolí. Hackování probíhá formou minihry na mřížce a není to jen „kosmetika“, bez této mechaniky zde prostě nepřežijete. 


Gamescom 2025: dojmy z hraní sci-fi Pragmata
i Zdroj: Hrej.cz

Gamescom novinky přinášíme spolu s partnerem Českou spořitelnou. Získejte nové unikátní svítící karty s motivem Mafia: The Old Country. Informace jak je získat najdete na webu Level Up Your Life.


Na první pohled jde o akční adventuru z pohledu třetí osoby. Hugh se pohybuje spíš pomaleji a záměrně působí trochu těžkopádně, ale má k dispozici jetpack pro krátší vznášení a úhyby. K dispozici je základní pistole s neomezenou municí, ale ostatní zbraně (brokovnice a speciální puška) mizí, jakmile vystřílíte zásobník, takže si musíte dávat pozor na zásoby. Klíčem k boji je ale Diana. Samotné střelné zbraně robotům příliš neublíží, dokud je ona nehackne. Hackování probíhá formou minihry na mřížce, kde musíte navigovat kurzor přes správné panely, a to všechno během boje. Znamená to neustálé přepínání mezi uhýbáním střelám, zaměřováním slabin a řešením minihry pod tlakem. Chce to cvik, ale po chvíli začne tahle kombinace docela dávat smysl a má překvapivě dobrý rytmus. I tak si ale z krátkého dema myslím, že se po čase celá mechanika ohraje a působí spíše rušivým dojmem. Upřímně si nedokážu představit, že takhle bude vypadat každý souboj, který ve hře zažijete. 

I tak si ale z krátkého dema myslím, že se po čase celá mechanika ohraje a působí spíše rušivým dojmem.

Z toho, co jsme zatím mohli vidět, je jasné, že Pragmata míří jiným směrem než většina současných akčních her. Kombinace střelby a hackování působí nápaditě, ale zároveň vyvolává otázku, zda dokáže udržet tempo i po desítkách hodin. Průzkumné pasáže v demu byly zatím hodně jednoduché a puzzly spíš symbolické, takže nezbývá než doufat, že ve finální hře dostanou větší prostor. I přesto je Pragmata zajímavým příslibem. Capcom ukazuje, že se nebojí riskovat a investovat do nové značky, místo aby sázeli jen na jistotu jménem Resident Evil. Jestli se to ale nakonec vyplatí, je otázka.


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama