Gamescom 2025: dojmy z hraní Onimusha: Way of the Sword
Návrat další oblíbené série od Capcomu.
Série Onimusha původně vznikala jako odnož série Resident Evil, ale již během vývoje prvního dílu bylo rozhodnuto, že se nakonec vydá cestou samostatného nového IP. Přesto není možné jí upřít podobnosti s jejím vzorem, kromě jiného hlavně důraz na pomalé budování strašidelné atmosféry a průzkum, spíše než na hektické boje. V roce 2025 je právě tohle jedna z vlastností, která i nový díl série příjemně odlišuje od stále početnějších zástupců žánru soulslike.
Odlišuje se od stále početnějších zástupců žánru soulslike.
Nahrávací obrazovka na začátku Gamescom dema nabídla stručné shrnutí zápletky: Kjóto, hlavní město Japonska během období Edo, je pod útokem démonických sil. Nad krajinou se rozpínají oblaka Zloby a z podsvětí se vynořují Genma monstra. Mijamoto Musaši se nedobrovolně stal novým Onimušou, vyzbrojený náramkem, schopným pohlcovat duše padlých nepřátel a dodávat tak svému majiteli extra sílu, potřebnou pro boj s démony.
Gamescom demo na mne udělalo od prvních vteřin dobrý dojem díky pěkné grafice a atmosférickému ozvučení. Také design a animace postav jsou skvělé, jak jsem si všiml, když se po lesní cestě kolem mne potácel otrhaný civilista, utíkající před krveprolitím v dálce. RE engine zkrátka stále umí, stejně jako grafici, animátoři i zvukaři Capcomu. Kamera plynule sleduje postup vaší postavy, podobně jako třeba v moderních RE remake hrách. Hrál jsem na Xbox dev kitu a hra běžela naprosto plynule.
RE engine zkrátka stále umí.
Při střetu s prvním řadovými nepřáteli jsem využil pro sérii klasické rychlé či silné údery mečem, stejně jako úskoky a blokování. Tempo boje je ale citelně pomalejší a celková obtížnost nižší, než u moderních souls her. Stylově působí občasné animace useknutí končetiny nebo hlavy, případně rovnou rozseknutí protivníka na dvě půlky. Po porážce nepřátel je důležité také vysát jejich duše, které vám nabíjí speciální útok nebo doplňují zdraví. Pro léčení můžete také používat nalezené byliny a léčivé pilulky: první vám doplní zdravé okamžitě, druhé postupně, Obojí má svůj taktický význam.
Zhruba deset minut dlouhé demo uzavíral střet s bossem, kterým byl excentrický samuraj Kodžiró Sasaki, dlouhodobý rival hlavního hrdiny, překvapivě také vyzbrojený duše pohlcujícím náramkem. Jeho výstřední vzhled i vystupování mi připomnělo Madžimu z Yakuzy nebo třeba kapitána Sparrowa z Pirátů z Karibiku. Po krátké provokaci přišel čas na souboj, ve kterém jsem na první pokus nesprávně vsadil na úskoky a zemřel. Na druhý pokus jsem dal přednost blokování úderů a následným protiúderům, což zabralo mnohem lépe. Ukázka byla sice krátká, ale stačila na to, abych si hru přidal na seznam a začal se těšit. Vyjít má pro počítače, PS5 a Xbox Series v roce 2026.