Fotorealistické technologické demo The Matrix Awakens bere dech, ukazuje budoucnost herní grafiky
Novinka Fotorealistické technologické demo The Matrix Awakens bere dech, ukazuje budoucnost herní grafiky

Fotorealistické technologické demo The Matrix Awakens bere dech, ukazuje budoucnost herní grafiky

Radek Raudenský

Radek Raudenský

10. 12. 2021 13:04 3

O tom, že Unreal Engine dokáže divy, nás přesvědčuje už řadu let, kdy nám hry běžící na nových generacích enginu pravidelně dokážou vyrazit dech. V případě páté generace zatím šlo o vůbec první technické demo, které přineslo neuvěřitelné detaily, ukázku dynamického osvětlení a samozřejmě i působivé grafiky. Letošní předávání cen The Game Awards ale UE5 zvýraznilo ještě víc.

Reklama
Reklama

  • Včera se zpřístupnilo technologické demo The Matrix Awakens
  • Jde o projekt studia Epic Games, který ukazuje možnosti enginu Unreal Engine 5
  • Fotorealistická grafika společně s otevřeným světem naznačuje, kam mohou hry v budoucnu dospět

Na jednu stranu se můžeme podívat na gameplay trailer Hellblade 2, které taktéž pohání nejnovější verze enginu od Epic Games, se včerejším večerem se ale taktéž otevřel „zážitek“ The Matrix Awakens, který filmovou grafiku posouvá na další úroveň.

Technologické demo, jak sami vývojáři tuto “hru” nazývají, spustíte pouze na nové generaci konzolí, hráči na PC mají zatím smůlu, studio Epic Games nám ale průchod taktéž natočilo – a musíme uznat, že jde o něco neuvěřitelného. Popisovat to, co dle Epic Games zvládl relativně malý vývojářský tým, je asi zbytečné, na video se stačí podívat vlastníma očima. Studio pak tvrdí, že kromě ukázky technologie chtělo taktéž dokázat, že i malé týmy budou moct v budoucnu tvořit velice působivé open world hry a AAA vývoj se definitivně nepromění v obrovsky finančně i časově náročnou záležitost těch největších studií. 

K tomu má dopomoct spousta podpůrných systémů, které Unreal Engine přináší. Hratelná postava IO je vytvořena pomocí MetaHuman Creatoru, stejně jako další tisíce podob agentů. I když se zdá, že honička, respektive její bouračky, jsou naskriptované, není to ve všech případech pravda. Epic Games tvrdí, že srážky byly simulované v reálném čase pomocí Chaos enginu. Nezapomínejme ani na osvětlení Lumen, které dovolí v reálném čase střídat mezi dnem a nocí. Právě efekty simulace zároveň zapadají do univerza Matrix.

Velice zajímavé je také podívat se na počet assetů a uvědomit si, že fotorealistickou grafiku konzole vykresluje v reálném čase. Celkem se ve městě nachází přes 45 tisíc vozidel, 260 kilometrů cest, 512 kilometrů chodníků a například 27 tisíc lamp. Neuvěřitelné.

Co na Matrix Awakens Unreal Engine 5 Experience říkáte vy? Vyzkoušeli jste jej?

Reklama
Reklama

Související články

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme

Váš tým Hrej.cz