filmova-hra-v-deseti-krocich
Článek Filmová hra v deseti krocích

Filmová hra v deseti krocích

vaclavbednarhrej@seznam.cz

vaclavbednarhrej@seznam.cz

10
Reklama

Možná jste si toho přes nablýskané bouráky v ulicích, narvaná obchodní střediska a přeplněné hospody nevšimli, ale světu vládne ekonomická krize. Tedy alespoň to tvrdí média. Ale nelekejte se, netřeba v návalu paniky odkládat nakousnuté husí stehýnko ani vracet plazmovou televizi s pětimetrovou úhlopříčkou. Ta samá média totiž přináší spousty užitečných rad a návodů, kterak si v těchto temných dobách zoufalství a beznaděje poradit. A protože ani nám není váš osud lhostejný, přicházíme s vlastním receptem. Docházejí vám peníze? Není nic snazšího než vyrobit filmovou hru a zbohatnout.

Krok první – výběr filmu

Filmová hra v deseti krocích
i Zdroj: Hrej.cz
Nejprve je nutné zvolit vhodný objekt ke zhernění. Mějte na paměti, že by mělo jít o jednoduchou akční zábavu plnou speciálních efektů. Dobrým pomocníkem při výběru vám budou také údaje o nákladech. Platí totiž nepřímá úměra, že čím více peněz investují autoři do filmu a reklamy, tím méně musíte vy investovat do hry. Důležité také je, aby hlavní hrdina disponoval nadpřirozenými schopnostmi, protože ty budou tím jediným, co vaši hru odliší z davu.

Krok druhý – obsah hry

Filmová hra v deseti krocích
i Zdroj: Hrej.cz
Divácky náročný akční film je třeba náležitě osekat, aby byl masám hráčů srozumitelný. Doporučujeme zcela vypustit příběh, stejně jako všechny vedlejší postavy a většinu prostředí. Opravdoví hráči si vaši hru stejně nekoupí a ty ostatní přitáhne jedině známý hrdina, takže jakýkoli obsah je zbytečnou investicí. Naopak za velmi přínosné je považováno rozšíření počtu nepřátel podle rovnice Nf (počet nepřátel ve filmu) x 100 = Nh (počet nepřátel ve hře), což umožní hru zaplnit i přes absenci všech ostatních prvků.

Krok třetí – herní mechanismy

Filmová hra v deseti krocích
i Zdroj: Hrej.cz
Pokud jste postupovali v souladu s prvními dvěma radami, máte nyní jednoho superhrdinu a přibližně deset tisíc nepřátel. Tím se vám zároveň podařilo efektivně snížit množství času a energie nutné k vymýšlení herního principu. Zbývá prakticky jediná možnost – hrdina se bude pohybovat po herním světě a používat své zvláštní schopnosti k zabíjení nepřátel, dokud nebudou všichni mrtví.

Krok čtvrtý – investice

Filmová hra v deseti krocích
i Zdroj: Hrej.cz
Další dobrá zpráva je, že příprava filmové hry tohoto typu je velice nenáročná na prostředky. Za základ dobře poslouží některý ze zastaralejších enginů, které bývají k dispozici volně nebo za malý peníz. Samotná výroba netrvá příliš dlouho a nevyžaduje ani schopné a tím pádem drahé lidi. Jedinou oblastí, kde se nevyplatí šetřit, je pozice grafika, který bude upravovat screenshoty pro média a propagační materiály. Ten bude mít opravdu spoustu práce.

Krok pátý – časový plán

Filmová hra v deseti krocích
i Zdroj: Hrej.cz
Zde platí jediné pravidlo – pokud chcete uspět, jste v otázce uvedení hry na trh naprosto závislí na premiéře filmu. Mimo toto období vaše hra zcela ztrácí smysl. Krátká doba vývoje sice snižuje náklady, mezi nevýhody ale obvykle patří nedostatek času. Naštěstí je možné osekat druhotné fáze výroby, jako je betatesting a optimalizace. Tím dosáhnete výrazných úspor.

Krok šestý – délka hry

Filmová hra v deseti krocích
i Zdroj: Hrej.cz
Zde se hodí zdůraznit základní pravidlo: Nedělejte nic víc, než bezpodmínečně musíte! Vaše hra nemá být zdrojem zábavy nebo inovací, ale peněz. Několik hodin herní doby je víc než dost a tak jako tak nelze předpokládat, že by u ní někdo dobrovolně strávil delší dobu. Navíc by takový rozsah ani nebylo čím naplnit a hráči by už kolem třetí hodiny mohli cítit stereotyp.

Krok sedmý – marketing

Filmová hra v deseti krocích
i Zdroj: Hrej.cz
Nesmíte zapomenout, že hra se ani s masivní reklamní kampaní k filmu neprodá sama. Důležité je prorazit do herních médií, kterým naštěstí ještě nedošlo, že důležitý film nerovná se důležitá hra. Cítí proto nesmyslnou a pro nás velmi výhodnou povinnost o podobných produktech psát. Přestože se podprůměrné hry většinou do časopisů a na internet nedostanou, ta vaše má své místo jisté.

Krok osmý – uvedení

Filmová hra v deseti krocích
i Zdroj: Hrej.cz
Obvyklá situace: den uvedení na trh se blíží a vaše hra zdaleka není hotová. Nelekejte se, vše jde podle plánu a s touto situací se počítá (viz. krok pátý). Není vůbec na škodu, když budou hru trápit počáteční problémy. Jen málokdo ji bude skutečně hrát a vždy lze slíbit opravné patche, na které stejně nikdy nedojde. Důležité je vše řešit sebejistě a s úsměvem!

Krok devátý – přijetí

Filmová hra v deseti krocích
i Zdroj: Hrej.cz
Nenechte si zkazit náladu tím, že se vaše hra nikomu nelíbí. Její životní cyklus trvá jen pár týdnů, a tak je důležitá pouze první vlna zákazníků. Pokud jste se drželi předchozích kroků, minimálně investice se vám vrátí včas. Herní média už jste použili k reklamě v době, kdy závisela jen na vašich informacích, takže dopad pozdějších článků je minimální. Sice se vám za lhaní budou chtít pomstít špatnými recenzemi, nemohou už ale výrazněji uškodit.

Krok desátý – znovu a lépe

Filmová hra v deseti krocích
i Zdroj: Hrej.cz
Gratulujeme, jste bohatí! Pokud jste hru vyráběli pod názvem nějaké společnosti a ještě nemáte dost peněz, doporučujeme ji před dalším pokusem přejmenovat. Její pověst je nyní v troskách, což ale nevadí – úkol byl splněn. Každá další hra navíc bude ještě levnější a přinese tak vyšší zisk, protože získané know-how i technologie můžete opakovat stále dokola bez nutnosti větších změn.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama