FIFA 12 Článek FIFA 12 a NHL 12

FIFA 12 a NHL 12

Vojtěch Matěna

Vojtěch Matěna

29. 6. 2011 22:28 6
Reklama

Hry s dlouhou historií, velkým srdcem a nespočtem věrných fanoušků rozšířených po celém světě, to je vizitka dvou sportovních virtuálních lídrů nesoucích název FIFA a NHL. Očekávání od nejnovějších ročníků jsou s průběžným rozšiřováním komunity čím dál více toužebnější a produkce EA Sports se proto musí náležitě činit, aby prosby hráčů na nějaký čas umlčela. Proběhnuvší konference na letošní E3 zaručila, že připravované sportovní „dvanáctky“ rozhodně s prázdnou nepřijdou, ba co víc, hodlají se přiblížit realismu obdobným způsobem. Obě jdou ruku v ruce tvrdosti a fyzice, která bude doopravdy bolet.

NHL 12 – nachystejte plexiskla

Právě fyzický kontakt se totiž stane alfa i omegou vylepšení u nejnovějšího ročníku NHL, což garantuje nový fyzikální engine v originále zvaný „Full Contact Physics“, který doufejme dokáže, že hokej není sportem pro slečinky. Oproti minulému dílu, kde se akorát lámaly hokejky, proto pocítíme i sílu plexiskla, jímž nás může soupeř bez problému prohodit. Pokud však neradi čekáte, než pořadatelé uvedou lední plochu do regulérního stavu, je zde i možnost přehodit hráče přes mantinel a nechat jím vyleštit lavičky střídaček. Právě od těchto změn si slibujeme, že přilákají i zastánce tvrdé hry a takový ruský bijec Arťuchin si třeba konečně přijde na své.

Možnosti nového fyzikálního enginu se však nepřetavily pouze v efektní prvky, ale klíčovou roli sehrají především přímo během zápasu, kdy se přikládá větší důležitost hráčským parametrům, jako je výška, ale především počet kilogramů, jimiž jakéhokoli houžvičku doslova zboříte jako buldozer. A tak to má být! Nový ročník se nebude prezentovat v rukavičkách, nýbrž deklarovat pravý hokej se vší noblesou, přičemž bude znát drtivé nasazení a napumpovaný adrenalin kolující v žilách. A to do takové míry, že krom tradičních bitek mohou brány opustit i oba gólmani a někde uprostřed hřiště povolit uzdu emocím. Helmy budou létat vzduchem, branka může být při divokém úniku útočníka posunuta, zkrátka, výčet novinek v NHL 12 může znít jako předzvěst k vypuštění neřízené, nekontrolovatelné střely, ale pokud autoři nezapomenou na to hlavní, totiž poskytnutí parádního hokejového zážitku, mohou chystané změny nebývale přidat na atmosféře a navodit silný pocit autenticity.

Věrohodnější dojem by měli podávat brankáři, kteří se krom bitek zasloužili i o takzvané dynamičtější bránění, díky čemuž se vám dostane jejich variabilnějších zákroků a rychlejších reflexů. Zároveň s tím se ale pojí i možnost brankáři clonit ve výhledu a výrazně mu tak ztížit podmínky. Drobnou úpravou by měl projít i režim Be a Pro, který by vás za dobře odehrané zápasy měl odměňovat větším počtem minut, které na ledě můžete strávit. A to nejlepší nakonec, na přání fanoušků se konečně dočkáme exkluzivních utkání pod otevřeným nebem s výjimečnou atmosférou, na jejíž okouzlující faktor se opravdu těšíme, ostatně jako na hru samotnou. Datum vydání v Evropě je naplánované na 9. září tohoto roku, tak uvidíme, kolik prvků a změn se bude moci do té doby k těm stávajícím směle zařadit. Už nyní ale vypadá NHL 12 více než slibně.

FIFA 12 – We are 11 + Impact Engine

Na rozdíl od NHL, která již druhým rokem nebude mít na velkých konzolích konkurenci, série FIFA si nemůže dovolit usnout na vavřínech, neboť je rok co rok stíhána značkou Pro Evolution Soccer od Konami. A protože nyní se již FIFA nemůže honosit stylovou nálepkou „We are 11“, která v minulém díle symbolicky značila týmové pojetí hry a s tím představila notně vylepšené elementy, museli nás autoři tentokráte zaskočit něčím jiným. Proto netroškařili a hbitě na scénu vyrukovali s unikátním Player Impact Enginem, který by se podobně jako u NHL měl starat o systém kolizí, soubojů a řádného využití fyziky. Prezentace enginu na E3 vypadala velmi přesvědčivě a slibně, neboť porovnáme-li následky skluzů s minulým dílem, hned na první pohled se jedná o markantní rozdíl. Dříve jsme totiž sice měli možnost sledovat animace pádů, ale s nejnovějším dílem jsou tyto kolize vyvedeny do největších detailů a samotný pád je v reálném čase vytvořen na základě váhy obou jednotlivců, místa a směru zásahu a podstatnou roli pak hraje i kinetická energie. Díky tomu budou nyní souboje spravedlivější a i na oko vytvoří dění na hřišti lepší dojem - zároveň se tím hra zbaví i technických nešvarů, kdy se stávalo, že ruka jednoho hráče prolétla skrze tělo toho druhého - těm dnům je, zdá se, konec.

Změny proběhly i v rámci driblingu, který je nyní preciznější a lépe ovladatelný, díky čemuž není takový problém udržet míč na kopačkách (samozřejmě zaleží i na individuálních vlastnostech hráčů) a čekat na vhodný náběh některého z vašich spoluhráčů. Autoři také konečně přidali větší důraz na zranění, která si hráči mohou přivodit nejen zaviněním soupeře, nýbrž i sami nešikovným došlápnutím. Co je hlavní, hráči se snad nebudou pokaždé chytat za kotník (jako tomu je u některých jedinců v reálu) a s trochou nadsázky lze tvrdit, že hra určí přesně tu kost, která má bolet (o případné simulaci nepadla ani zmínka). Jednou z velice proklamovaných služeb se stal také nově oznámený Football Club, který by vás měl obklopit statistikami a sledovat vaše počínání jak v multiplayeru, tak offline hře a propojit mezi sebou miliony hráčů po celém světě a dále reálný fotbal s tím virtuálním. Zní to zajímavě, ale netroufáme si odhadnout, jaký bude tato služba slavit úspěch.

Tak trochu jako rutinu lze pak shrnout novinky a vylepšení týkající se taktičtější obrany, bystřejších gólmanů a o třídu lépe inteligencí vybavenou AI. Ovšem o pravdě těchto mínění se stejně přesvědčíme až na podzim tohoto roku, kdy nový ročník FIFY oficiálně spatří světlo světa. A aby se předešlo problémům, na závěr dodáme, že poslední zprávy hovoří o identických verzích pro konzole a PC.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama