Elden Ring Nightreign - dojmy z hraní „Fortnite“ soulsovky
i Zdroj: FromSoftware
Preview Elden Ring Nightreign Článek Elden Ring Nightreign - dojmy z hraní „Fortnite“ soulsovky

Elden Ring Nightreign - dojmy z hraní „Fortnite“ soulsovky

Dominik Tománek

Dominik Tománek

4
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 Xbox Xbox Series X/S

Zahráli jsme si uzavřený test odvážného experimentu oblíbeného studia FromSoftware. Tady jsou naše dojmy z několika hodin hraní Elden Ring Nightreign.

Reklama

Je pátek odpoledne, do uší mi hraje dramatický soundtrack z úvodní obrazovky Elden Ring Nightreign a já poctivě, ještě několik minut před oficiálním spuštěním prvního termínu uzavřeného testu, odpočítávám poslední vteřiny. Čekám, až padne celá hodina, abych se mohl znovu vydat do The Lands Between. Bohužel první zkouškou, která mě čeká, není neporazitelný boss, ale samotné připojení do hry. Po několika neúspěšných pokusech to vzdávám – dnes se do hry prostě nedostanu. Naštěstí mě právě hry od FromSoftware naučily, že i ten nejtěžší boss se dá porazit, a většinou stačí počkat do druhého dne.

Je sobota večer. Plný nadějí a očekávání sedím před úvodní obrazovkou a do uší mi hraje stejná skladba jako včera. Tentokrát však zkouška vychází a já se poprvé objevím v The Roundtable Hold, ikonickém prostoru známém každému hráči původního Elden Ringu. V Nightreign působí jako centrální místo, odkud se vydáváte na své výpravy. Po krátkém zmatení konečně přijdu na to, jak vůbec spustit matchmaking, ale bohužel také zjistím, že připojení ke konkrétním spoluhráčům přes systém hesel ani tentokrát nefunguje. Nedá se nic dělat, budu muset věřit náhodným hráčům, se kterými mě hra spojí.

Elden Ring Nightreign - dojmy z hraní „Fortnite“ soulsovky
i Zdroj: FromSoftware

Stačí si vybrat

Každá hra začíná výběrem jedné ze čtyř předpřipravených postav (v plné verzi Nightreign jich bude k dispozici až osm), které si říkají Nightfarers. V rámci testu si můžete zvolit:

  • Wyldera – univerzálního bojovníka zaměřeného na boj zblízka a vysoké poškození,
  • Recluse – éterickou kouzelnici, která dokáže léčit i útočit,
  • Duchess – zlodějku schopnou manipulovat s časem,
  • Guardiana – tanka, jenž umí lákat nepřátele a útočit plošně.

Všechny postavy mají tři unikátní schopnosti – jednu pasivní, jednu „obyčejnou“ a jednu ultimátní. Pro představu:

  • Guardian může pomocí ultimátky vyletět do vzduchu a následně se střemhlav vrhnout dolů, čímž udělí masivní poškození všem nepřátelům v okolí a zároveň zvýší obranu spoluhráčů po dobu, kdy zůstane zaseknutý v zemi.
  • Duchess dokáže zneviditelnit sebe i spojence nebo zopakovat poškození, které nepřítel utrpěl v posledních vteřinách.

Každý z Nightfarers má svou specifickou roli a jejich schopnosti se dají skvěle kombinovat. Teď už jen najít hráče, kteří to dokážou… Vypadá to tedy, že mě čeká další zkouška.

Elden Ring Nightreign - dojmy z hraní „Fortnite“ soulsovky
i Zdroj: FromSoftware

Rychlost je zásadní

Studio FromSoftware se v případě Nightreign rozhodlo vydat odvážným směrem. Obrovský otevřený svět, primárně určený pro jednoho hráče, tentokrát tvůrci vyměnili za mapu připomínající ty z battle royale her a zaměřili se na hratelnost pro více hráčů. Každá z přibližně půlhodinových až hodinových „seancí“ začíná tím, že vás na místo donese éterický pták a vysadí na předem určeném bodě (sami si ho vybrat nemůžete). Společně s dalšími dvěma hráči (nebo sami, protože ve dvou zatím hrát nelze) jste vpuštěni do světa plného nepřátel. Ve zkratce jde o to, abyste co nejrychleji vyčistili různé kempy a menší bosse rozmístěné po celé mapě, během toho posbírali náhodně padající předměty a vylepšili svou postavu. Levelování je v Nightreign výrazně zjednodušené – stačí dojít k nejbližší Site of Grace a vyměnit duše za úrovně. Je ale také velmi důležité, třeba jen přechod na druhý level vám zdvojnásobí životy. Rychlost je zde klíčová, což se odráží i na samotné hratelnosti. Neexistuje poškození z pádu, není možné se přetížit a zbraně na dálku mají neomezené střelivo.

Zatímco většina bossů je recyklovaná z Elden Ringu a předchozích Souls her, Night Lordi jsou zcela unikátní pro Nightreign.

Po určité době padne noc, která zároveň postupně zužuje hrací prostor. Tma se nakonec zastaví na místě, kde vás čeká finální souboj dne. Po jeho úspěšném absolvování postupujete do dalšího dne. Celkem jsou ve hře tři dny, přičemž na konci toho třetího vás čeká jeden (těch by mělo být v celé hře osm) z Night Lordů – finální boss. Zatímco většina bossů je recyklovaná z Elden Ringu a předchozích Souls her, Night Lordi jsou zcela unikátní pro Nightreign. Spolupráce mezi hráči je proto zásadní a nejde o jednoduché souboje. 

Elden Ring Nightreign - dojmy z hraní „Fortnite“ soulsovky
i Zdroj: FromSoftware

Divoká komunikace

Prvních několik her jsem trpěl nemožností komunikace s ostatními hráči. K dispozici sice máte mapu, kam můžete označit cíl, ale to ještě neznamená, že vás náhodní hráči budou poslouchat. Ze zhruba šesti hodin hraní jsem měl jen tři opravdu dobré zkušenosti, zbytek už tak skvělý nebyl. Nechci však na nikoho házet špínu – i já jsem byl po prvním „výsadku“ dost zmatený a pravděpodobně si o mně spoluhráči také nemysleli nic hezkého. S náhodnými spoluhráči jsem si nakonec zasloužil i jedno úplné vítězství. Komunikace je důležitá i proto, že po mapě se nachází několik zajímavých míst, která rozhodně stojí za návštěvu. V kostelech lze najít relikty přidávající Estus flašky, v „divočině“ pak narazíte na obchodníky, u kterých si můžete nejen nakoupit, ale také vylepšit posbírané zbraně (respektive v kovářských stanicích v jejich blízkosti).

Po každém zápase se úroveň postavy resetuje, ale existuje způsob, jak ji vylepšovat natrvalo. Na konci každé hry (bez ohledu na výsledek) získáte Relics. Ty lze nasadit u lavice Roundtable Hold a poskytují různé bonusy, například zvýšené krvácení nebo trvalé posílení statistik, jako je obratnost. 

Celou dobu jsem se však nemohl zbavit dojmu, že mi tu něco chybí.

Elden Ring: Nightreign je zvláštní kombinací souls hratelnosti s prvky roguelite a battle royale her. Po několika hrách musím uznat, že jde o zajímavou směsici, která v případě sehrané party dokáže nabídnout zábavný a plynulý zážitek. Celou dobu jsem se však nemohl zbavit dojmu, že mi tu něco chybí a že na kvalitu, na kterou jsme od FromSoftware zvyklí, je to zatím trochu málo. Nicméně je třeba podotknout, že jde o uzavřený test, a dá se očekávat, že tvůrci budou reagovat na zpětnou vazbu. Zda to ale pomůže změnit mé rozpačité pocity, se dozvíme už 30. května tohoto roku, kdy Nightreign vychází.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama