Saboteur Článek Dvojí pohled: The Saboteur

Dvojí pohled: The Saboteur

Tomáš Nadrchal

Tomáš Nadrchal

22. 5. 2009 22:10 1
Reklama

William Grover-Williams byl v meziválečném období automobilovým závodníkem stáje Bugatti a měl tu smůlu, že když započala německá okupace Francie, nebyl ve svém rodném Irsku, nýbrž v Paříži. Nejprve nechtěl mít s válkou nic společného, chtěl se jen a pouze dostat zpět domů, pokud možno s hlavou pevně na svém místě, a pokračovat ve svém oblíbeném vymetání barů a užívání si s lehkými děvami, když v tom přišel zvrat, jenž způsobil absolutní nenávist vůči všemu německému a fašistickému… Jméno William Grover-Williams nahraďte Seanem Devlinem a vyjde vám základní stavební kámen příběhu plánované akce The Saboteur, na níž v následujících řádcích zaměříme náš dvojí pohled.

Žánrové zařazení The Saboteur by se dalo popsat slovy third person akce se stealth prvky z prostředí druhé světové války střižená Assasin’s Creed, popřípadě GTA či filmovým Die Hard. Na první pohled děsivá kombinace může v konečném důsledku znamenat velmi chutný a lahodný koktejl, jen pohleďte – nádherná Paříž s Eiffelovkou uprostřed plně přístupná ve všech svých částech i se širým okolím, možnost pobíhat po střechách a schovávat se tak Němcům, zatímco budete nenápadně sabotovat jejich plány, to zní více než lákavě, nemyslíte?

Možná na první pohled, nicméně fakt, že za The Saboteur stojí Pandemic Studios, jež mají na svém kontě po slibném začátku kariéry samé průměrné záležitosti v čele s Mercenaries 2 a Lord of the Rings: Conquest, nedává nikterak nadějné vyhlídky. Navíc problémy s vývojem, který se táhne už několik dlouhých let a ještě zdaleka není u konce, dávají za pravdu spíše spektikům, jež od hry nic nečekají…

Sean Devlin, hlavní hrdina, rozhodně nemá ambice zastavit Hitlera v rozmachu a osvobodit Francii, to v žádném případě. V jeho silách je tak maximálně ukázání ostatním Pařížanům, že lidový odboj není nikterak nereálnou záležitostí. Pandemic Studios přitom využívají téměř surrealistického zpracování, jež předvádí, kterak se ta či ona část Paříže ponořila do spárů strachu a beznaděje. Pakliže ve čtvrti není nikdo, kdo by jen trochu věřil, že se vše nakonec v dobré odvrátí a hákenkrojz odtáhne zpátky, odkud přišel, bude veškerá grafika laděna do odstínů černobílé. Barevnost si zachovají pouze nacistické vlajky, krev, výbuchy atp., což přinejmenším podle uvedených screenshotů působí více než dobře a atmosféricky. Podaří-li se Seanovi nějak sabotovat německé plány (vyhodí do povětří těžký kulomet, povraždí hlídku, …), lidé začnou pomalu opět věřit a čtvrť začne být barevnější a živější.

Černobílá v počítačových hrách? Ach můj bože, kdo to kdy viděl… Nemít to v ruce Pandemic, možná bych věřil, ale takto se z haldy odstínů šedé zcela určitě stane nepřehledný shluk textur. Také jsem zvědav, kterak bude vyřešen přechod mezi čtvrtěmi – v jedné vzbudí hrdina vlnu naděje, přejde padesát metrů na východ a hle, zde opět vládne strach a beznaděj.

Tvůrci se dušují, že vedle příběhových misí se v The Saboteur bude nacházet nespočet volitelných, které bude hráč moci dokončit dle své vlastní vůle. Volnost by přitom měla být tím nejpodstatnějším prvkem, bude tedy zcela na nás, zda se vydáme tichou cestou a čistou prací bez vyvolání nepřiměřené pozornosti dokončíme úkol, anebo zda vytáhneme kvér a postřílíme jednoho nácka za druhým. Autoři také slibují plynulý přechod mezi stealth a akcí, pakliže tedy záškodníka někdo odhalí, prohodí pouze nůž za samopal a může směle pokračovat. Jak stealth, tak akční režim by přitom měl využívat plně variabilního systému krytí, kdy se postava bude automaticky krýt téměř za vším, co se v dané lokaci naskytne. V konečném důsledku bychom se mohli dočkat jednak ulehčeného ukrývání, jednak vypjatějších a atmosféričtějších přestřelek.

Slogan volná ruka pro hráče se bezesporu skvěle vyjímá na reklamních poutačích, ale jaká bude realita? Tvůrcům se beztak nepodaří odladit stealth prvek natolik, aby jej hráči preferovali před akcí, a tak stejně valná většina z nich projde úrovně rambostylem a postřílí vše, co jim přijde do cesty. Beztak půjde o zábavnější a adrenalinovější způsob…

Nesmíme zapomínat ani na vertikální možnosti The Saboteur, kdy bude Sean Devlin moci vyšplhat prakticky kamkoli se mu zachce. Inspirace úspěšným Assassin’s Creed je znát také u způsobů maskování, pro splynutí s davem se dá využít například líbačka s nejbližší atraktivní ženou ;-). Nenechte se zmást naším negativním okem, věřte pozitivnímu. The Saboteur se opravdu tváří velmi nadějně, pakliže se tvůrcům podaří zdárně dotáhnout do konce veškeré technické záležitosti, máme co dočinění s jedním z potenciálních černých koní letošního podzimu.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama