Dojmy z hraní Trails in the Sky 1st Chapter
Falcom oživuje hru, která odstartovala jednu z největších JRPG sérií. Jak ale působí první hodiny remaku Trails in the Sky a stojí za vaši pozornost?
Oznámením plnotučného remaku dobrodružství Estelle a Joshuy udělal Falcom radost nespočtu fanoušků původní hry a jistě vzbudil zvědavost i mezi těmi, kteří se dosud báli do tohoto rozjetého vlaku naskočit. Před vydáním plné verze 19. září nám studio poskytlo demoverzi, ve které si hráči mohou projít kompletní prolog a – jak už je zvykem – přenést uloženou pozici do finální hry. Jak tedy zkušební verze remaku jedné z nejmilovanějších her žánru dopadla?
V prvních minutách hry se seznámíme s malou Estelle Bright, která žije se svým otcem Cassiusem nedaleko městečka Rolent. Cassius patří k organizaci Bracers, což je v podstatě cech hrdinů pomáhající obyvatelům řešit nejrůznější problémy. Po jedné misi přinese domů zraněného chlapce Joshuu, který trpí ztrátou paměti. Cassius se ho ujme a oba mladí hrdinové pak vyrůstají společně. Po pěti letech tvrdé práce a studia přichází den závěrečných zkoušek, díky nimž se Estelle a Joshua mohou stát plnohodnotnými členy gildy. A právě tady začíná velké dobrodružství obou sourozenců.
Grafický posun z původní 2D animace do plnohodnotného 3D světa hře neskutečně sluší. Jako znalec originálu jsem měl pocit, že po letech navštěvuji své oblíbené dětské místo. Remake se věrně drží předlohy – budovy, lidé i lokace jsou přesně tam, kde si je pamatujete. Barevný svět navíc skvěle podtrhuje původní atmosféru.
Velkou změnou prošel také soubojový systém, který připomíná to, co nám loni nabídlo Metaphor: ReFantazio. Nepřátele lze porazit kombinací základních útoků, úskoků a speciálních úderů, přičemž kdykoliv můžete přejít do tahového režimu. Ten otevírá více možností taktizování a využití kouzel či speciálních schopností. Slabší protivníky tak vyřídíte během pár vteřin v akčním režimu, zatímco ti silnější vás donutí k pečlivějšímu plánování v tahovém. Jde o skvělou mechaniku, kterou by si klidně mohly osvojit i jiné moderní JRPG hry.
Hra nabízí jak anglický, tak japonský dabing. Volba je čistě na hráči, ale já osobně byl v rozpacích. Estelle mi v anglické verzi přišla spíše nepřesvědčivá, zatímco Joshua měl velmi povedený hlas. V japonštině to bylo naopak – Estelle výborná, Joshua slabší. Nakonec jsem ale zůstal u originálu, který se k anime stylizaci hodí více.
Co však musím rozhodně vyzdvihnout, je hudební doprovod. Ten jsem si zamiloval už v původní verzi. V remaku máte možnost zvolit si původní soundtrack, nově nahranou verzi, nebo tzv. „custom“, která působí jako lehce orchestrální variace. Oceňuji, že tvůrci zachovali stejné melodie – často si je pouštím i mimo hru, třeba na dlouhých cestách autem.
Demoverzi jsem dohrál zhruba za šest hodin, aniž bych splnil všechny nepovinné aktivity, které první lokace nabízejí. Už z těchto prvních hodin ale mohu říct, že se tu možná rodí černý kůň JRPG roku. Falcom citlivě převedl milovanou klasiku do moderního kabátku grafiky a hratelnosti. Všichni, kdo mají rádi silně napsané příběhy, které nesklouznou do klišé, by měli demo vyzkoušet. Věřím, že stejně jako já se budete těšit na vydání plné verze. A pokud zůstane konec stejný jako v originále, čeká vás obrovsky emocionální jízda, která vás donutí dlouho přemýšlet – a možná i modlit se za vylepšený druhý díl.