Dojmy z hraní Loopmancer, zajímavé roguelike detektivky z Asie
i Zdroj: Michael Durčák | Hrej.cz
Preview Článek Dojmy z hraní Loopmancer, zajímavé roguelike detektivky z Asie

Dojmy z hraní Loopmancer, zajímavé roguelike detektivky z Asie | Kapitola 2

Michael Durčák

Michael Durčák

7. 7. 2022 17:00

Seznam kapitol

1. SOUKROMÉ OČKO 2. PÁR CHYBIČEK SE NAJDE

S cyberpunkovými hrami se v poslední době roztrhl pytel a Loopmancer od čínských vývojářů Ebrain Studio se snaží navázat na moderní trendy. Jenže tentokrát nečekejte žádné hutné RPG, nebo pořádně temnou adventuru o nebezpečí technologických monopolů. Hra, které se dnes podíváme na zoubek, je roguelike detektivka.

Reklama
Reklama

Právě tady přichází do hry detektivní aspekt celé hry. Pokud postoupíte v úrovních dostatečně daleko, odměnou vám nebudou jen peníze a zkušenosti, ale hlavně důkazy nutné pro další postup hrou. Předkládané demo, které dohrajete za necelou hodinku a potkáte se v jeho rámci i s bossem, to bohužel ukazuje jen v jednom jediném příkladu.

Celé se to hraje a funguje dobře… Hra ale má své chyby.

Snad se můžeme dopustit lehkého spoileru, když řekneme, že až vám černá kočka přeběhne přes cestu příště, detektiv se schová za roh a smrtonosným kulkám unikne. Než se ale do tohohle bodu propracujete, čeká vás arkádová, hodně rychle odsýpající řežba, kde využijete nejen boj zblízka, ale i na dálku.

Pro každou lokalitu je tu i systém úkolů, který vás odmění nějakým tím zlaťáčkem navíc, honí vás po stále delším combu atd. Celé se to hraje a funguje dobře. Tahákem je pak pochopitelně příběh, neboť vás právě touha po nových stopách bude hnát více než cokoliv jiného.

Loopmancer je pořádně krvavá hra, takže tu budete doslova usekávat protivníkům končetiny.
i Zdroj: Michael Durčák | Hrej.cz
Loopmancer je pořádně krvavá hra, takže tu budete doslova usekávat protivníkům končetiny.

Hra ale má své chyby. Jednotlivé mechanismy nejsou vlastně ve hře dost vysvětlené, a pokud ano, vývojáři to odbili jednoduše skrze „wall of text“. Občas navíc narazíte na nějakou gramatickou chybu a obecně dabing i obličejová mimika některých postav působí trochu zvláštně. Tady ale všechno snad čínští vývojáři do brzkého vydání opraví.

Větší problém má hra v rámci určitých mechanismů. Například, na rozdíl od mnohých dalších her v žánru, zde úspěšný útok mečem či jinou zbraní na dálku neomráčí na pár vteřin soupeře a i ten nejobyčejnější gauner vám může úder vrátit. Smysl to nedává, hráči v komentářích to tvůrcům vysvětlují, takže snad se to změní.

Velice podivně fungují i zápalné barely a další hořlaviny rozeseté po levelech, na kterých jsme několik zemřeli a vlastně nevíme ani proč. Stejně tak velice opatrní musíte být, když se někam přesouváte hákem, neboť na vás často nahoře čeká nepřítel, který vám uštědří z fleku jednu ránu. V neposlední řadě vás bude, i v rámci dema, trochu štvát, jak se jednotlivé linky dialogu hloupě opakují, což je něco, čemu se vývojáři obvykle ve hrách s časovou smyčkou vyhýbají.

Ke slovu se dostanou občas i zbraně, ale nábojů je málo, takže s nimi musíte šetřit.
i Zdroj: Michael Durčák | Hrej.cz
Ke slovu se dostanou občas i zbraně, ale nábojů je málo, takže s nimi musíte šetřit.

Pokud ale vývojáři opraví některé kosmetické chyby a zapracují na pár herních mechanismech, Loopmancer má potenciál stát se jedním z příjemných překvapení roku (už zase). Nápad skloubit roguelike element s honbou za důkazy v nevyřešené vraždě je originální a díky svižnému soubojovému systému působí neotřele.

Zároveň tvůrci ukázali silnou variabilitu zbraní a vylepšení, takže si budete moci svého detektiva vyladit podle sebe. Samozřejmě vždy poté, co nejdřív zemře krutou smrtí a vzbudí se z neustále se opakující noční můry. Mimochodem, snad jen celé zasazení hry do 3D prostředí působí trochu mimo.

Po smrti si můžete vybrat, jestli půjdete do kanclu, nebo rovnou do akce.
i Zdroj: Michael Durčák | Hrej.cz
Po smrti si můžete vybrat, jestli půjdete do kanclu, nebo rovnou do akce.

Hra si evidentně bere inspiraci i ze sérií Metroid či Castlevania, ovšem v podání čínských vývojářů občas jednoduše nevíte, kam máte jít a spolehnete se, spíše než na grafické assety, na minimapu v pravém horním rohu. A to je trochu škoda. Zasazení hry do prostředí futuristických čínských velkoměst je totiž neotřelé a západnímu oku recenzenta lahodící. Ale možná i tady se vše změní s plnou verzí.

My se každopádně budeme těšit, až vypátráme, kdo onu nebohou reportérku zabil, proč jsme uvězněni v časové smyčce a jak s tím vším souvisí nejen naše kočka, ale i smrt milované dcery.

ZÁVĚREM

Roguelike detektiva čínských tvůrců, která se snaží skloubit svižný boj nablízko i na dálku v rámci akční plošinovky s řešením brutální vraždy. Do vydání budou muset tvůrci zapracovat na kosmetických chybách a vyladění soubojového systému. Naši pozornost si ale získali díky neotřelé kombinaci žánrů a zajímavého zasazení do cyberpunkové čínské metropole 

První
Poslední
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme

Váš tým Hrej.cz