Deep Black Článek Deep Black

Deep Black

Luke

Luke

22. 8. 2010 22:43
Reklama

Od akčních her přicházejících z Ruska jsme si navykli, že se často ohánějí skvělými nápady, ale jejich realizace již pokulhává. Neobratné enginy, které se v Rusku snad dělají přes kopírák, nedokáží utáhnout velká vývojářská předsevzetí a linearita je často posledním závažím na misce vah s označením (pod)průměr. Je to samé případ Deep Black? S rozhodnutím jsme opatrní. Přestože šlo o alpha verzi, působila prezentace nadějně, a to především proto, že nápad hry na střílejícího potápěče zní a vypadá přitažlivě. Až moc.

Haló? Tady tenorista. Teda, terorista!

Píše se rok 2035 a teroristé stále představují reálnou hrozbu. Konkrétně skupina Golden Hawk se svými operacemi dostává každý den do hlavních zpráv a mezi lidstvem se šíří panika. Kde příště zaútočí, ptají se mnozí. Obvyklí „policisté světa“ NATO a Spojené státy jsou v koncích. Jejich služby a vojáci se marně snaží skupinu rozprášit, a proto se před hlavní velitele dostáváte vy. Úkol je jasný: zničte Golden Hawk, zde jsou přibližné koordináty místa, kde by mohla být jejich základna. Po vysazení na lokaci, která obsahuje zaplavené komplexy a jeskyně, začíná hon na teroristu ve třiceti misích.

Technofetišisté do pozoru!

Vývojáři zatím nemají jasno, jestli herní prostor bude zaplaven vodou ze sedmdesáti nebo padesáti procent. Ať už to dopadne jakkoliv, budete se minimálně v polovině hry pohybovat plaváním. Ne, nejste hyperinteligentním delfínem Tommym, ale potápěčem-specialistou s oblekem, který je poháněn malými turbínami, dokáže rychle manévrovat a nevyčerpá se mu vzduch. Vedle ikonických brnění z Crysis, Halo, Dead Space nebo Dark Void se tedy může zařadit další – a to čistě z toho důvodu, že něco podobného tu ještě nebylo. Autoři mají v rukávu detailní vysvětlení, jakými armádními patenty se nechali inspirovat, a jaké funkční a odlehčené materiály oblek tvoří. Což je důležité zejména pro fanoušky hardcore cosplay.

Bude tam Zlá kachna zvaná potápka?

Ne. Hlavními nepřáteli budou především roboty, miny a zřejmě i některé typy zvířat nebo speciálních lidských nepřátel. Protože jde o potápěčskou akci, nemohou být používané zbraně normální – hlavní slovo mají tedy harpunovací projektily nebo tlakové střely a dojde i na ruční souboje, kdy se společně s nepřítelem zmítáte v nekoordinované mele. Konkrétně jsme viděli, jak harpunou sestřelíte nepřátelského vojáka, přitáhnete ho k sobě pod vodu a po krátkém quick-eventu udusíte. Jindy je možné zabít nepřítele tak, že místnost, ve které je, napustíte vodou a utopíte ho.

Robot je tvůj přítel

V obleku je místo na maximálně tři zbraně (z celkových čtrnácti), a protože je hra situována do budoucnosti, nejsou to jen normální samopaly nebo přilnavé EMP granáty. Ve vodě přijdou vhod zmíněné harpuny nebo tlakové zbraně, ale hodit se může i nůž a možná dojde i na řízení malých ozbrojených ponorek. Kromě zbraní budete mít možnost spřátelit si robota – zřejmě hackováním - který s vámi bude nějaký čas bojovat. Na konci některých misí dojde i k bossáckým soubojům – chodící robot pavoukovitého vzhledu byl tak ohromný, že proti němu potápěč vypadal jako David proti Goliášovi. O finálních soubojích nemáme informace, ale zřejmě budou spoléhat na quick-time eventy a trochu taktické zasahování citlivých částí nepřítele.

Z ploutví do bot

Z části se hraní odehrává pod širým nebem a v interiérech. Arzenál zbraní se zde mění, protože harpuny poháněné stlačeným vzduchem by nepřátele možná rozesmály, ale nezabily. Kromě obligátních samopalů máme k dispozici energetické zbraně pro elektrifikování protivníků po jednom nebo po houfech a dalších přibližně dvanáct typů zbraní. Koncentrovaná palba nepřátel pod vedením umělé inteligence je překvapivá a nutí hráče, aby využíval překážky pro neustálé krytí. Společně s vodními potvorami nabídne hra kolem třicítky druhů nepřátel.

V domácích studiích naprogramový engine umí vyvolat dobrý dojem vodního světa. Bublinky po výstřelu ze zbraně vyletují pěkně a při pohledu na vzdálené korálové útesy plné ryb se určitě zaradujete. Přesto na nás voda nepůsobila dojmem, že by výrazně ovlivňovala potápěčův pohyb. Na to, že hlavním lákadlem jsou právě souboje pod vodou, se nezdálo, že by se voda podepsala na hratelnosti tak, jako se třeba podepsal vzduch na hratelnosti Dark Void. Během prezentace jsme třeba neviděli žádné speciální manévry nebo působení tlaku na samotnou hlavní postavu. A to není dobrá vizitka, zvlášť při srovnání s trailery na Aquafobii, kde se voda skutečně chová jako nevyzpytatelný živel.

Na závěr je třeba dodat, že Deep Black podporuje technologii nVidia 3D a ti, kteří mají v pořádku oční osy, ji tak skutečně uvidí. Multiplayer je momentálně v testování a podle slov vývojářů má jít o stejně rychlý a šílený herní zážitek, jaký známe z Unreal Tournament. Držme se ale při zemi – sliby jsou chyby a kdo se zbytečně těší, ten se pak smutně diví. Deep Black každopádně stojí za to, abyste ji opatrně sledovali.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama