Dead Space 3 Článek Dead Space 3

Dead Space 3

konfrst.jan@gmail.com

konfrst.jan@gmail.com

1. 8. 2012 22:00
Reklama

Dojmy z prvotní prezentace Dead Space 3 na konferenci EA z E3 mohly být pro mnohé hráče tragické. Vždyť série, jež si vybudovala jméno nekompromisní atmosférou se prezentovala jako hektická third person akce, nově dokonce nikoli ve stísněných chodbách, ale ve velkých otevřených a často i venkovních prostorech a, masám ku prospěchu, s přidaným režimem kooperace. Výzkum trhu tomu tak totiž chtěl.

A ač se hra skutečně jako děsivá jevila, nebylo tomu tak, jak by jí to s jejím zvučným jménem slušelo. O tom, jaké informační turbulence se pak odehrály a jaká je poslední slibovaná podoba hry, jste se již mohli přesvědčit v našich předešlých novinkách, nyní se však podíváme E3 za oponu a na prvky, o kterých jsme se za velkou louží nedozvěděli.

S ledovým klidem

Přesun na ledovou planetu a příklon k akci ruku v ruce s nově představeným systémem krytí možná dá některým vzpomenout na frenetické první záběry ledových přestřelek a krkolomných ledových výstupů z Call of Duty Modern Warfare 2, ale autoři nám naštěstí slibují více.

Planeta Tau Volantis nemá být jen prázdným dějištěm přestřelek, ale zároveň se svými lavinami i mrazem, přítulnou, avšak žravou flórou a nehostinným podnebím Isaacovi zdatným oponentem. A co víc, není to jen tak, že náš studovaný inženýr skončil právě tady, neboť zdejší prostředí má skrývat i klíč k nákaze jménem necromorph. O příběhu bohužel ještě nemáme více detailnějších informací, avšak už i toto by mohlo naznačovat, že se na nás řítí závěr jedné trilogie.

S prstem v nose

Nastíněná kooperace má ve hře mít zásadnější roli než jen druhého plazmového kráječe k ruce – systém volného naskakování a vyskakování do hry již byl omílán několikrát a z nějakého důvodu byl i prezentován jako zcela zásadní prvek hry.

Důležitější však je, že hra sice v kooperativním režimu bude mít identický příběh, avšak živý kamarád ve zbroji zpřístupní některé speciální mise či nehratelné předěly. Dalším zajímavým kooperačním prvkem pak budou puzzly, ty se dočkaly nejenom přepracování a celkově větší péče, ale zároveň jim režim kooperace otevírá nové a komplexnější možnosti. Potenciál zde jistě je, teď je však potřeba jej ještě správně uchopit a využít.

Se šroubovákem za opaskem

Co se komplexity hraní týče, tak nám série vesele bobtná a třetí díl nám představí zatím sice potvrzenou, ale nijak dál nerozvinutou možnost detailnější úpravy a celkové přestavby zbraní. Přeci jen, Isaac je inženýr a byla by škoda toho do třetice řádně nevyužít hratelnosti ku prospěchu a Necromoprhům ku rozčtvrcení.

Další neméně zajímavou novinkou je otevřenější svět. Nečekejme však rozsáhlé lokace či obří huby, ale těšit se můžeme na to, že jednoduše čas od času budeme mít možnost se rozhodnout, kam se vydat a kudy a dokonce, davy šílí, přijímat postranní mise a úkoly. Nápad je to jistě krásný a chvályhodný, otázkou však je, jak jej autoři zakomponují do lidmi tolik milovaného univerza nacpaného krví, masem, uřezanými končetinami a především, koridory ve kterých kape tma a pohled zatemňují děsivé zvuky.

S rozklepanou čelistí

Další „novinkou“ je jen shrnutí a potvrzení informace, že Dead Space 3 se přeci jen nebude až tak zcela odklánět od své svébytné atmosféry a ne vždy se bude odehrávat v prostorách přirozeně osvětlených. Narazíme tak tedy i na prostory stísněné, temné, plné strachu, násilí a neznámých zvuků, které těm romantičtějším z vás jistě velmi přirostly k srdci.

Zatím se nám Dead Space 3 jeví jako titul rozhodně zajímavý, i přes mnohé sliby a ujišťování autorů však vnímáme jasný posun hry k akčnějšímu zážitku a úbytek atmosféry. Ostatně i první gameplay videa tomu nasvědčují a i když se kooperace může ve finále projevit jako onen killer prvek, jenž posune mrtvý kosmos před konkurenci (a že je té kvalitní hororové opravdu hodně!), zatím se jeví jako prvek zabíjející tak akorát perfektní a hutnou atmosféru.

Vždyť to byl právě fakt, že jste široko daleko sami a nemáte si komu poplakat (a umrlé ženy se nepočítají), který činil z Dead Space výtečný titul a dával tak hráči ochutnat především jeho strachu, jež se tímto stal zdatným hráčovým protivníkem. Doufejme však, že nás Visceral Games jak se patří překvapí a přinesou nám opravdu děsivý a předevšm kvalitní titul.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama