Dark Sector Článek Dark Sector

Dark Sector

taltos

taltos

23. 7. 2007 22:00
Reklama

Je možné, že vám název hry něco připomíná. První zmínky o práci na tomto titulu se objevily již v roce 2000, což je i na několik odkladů poměrně dlouhá doba. Těžko říci, jestli je dobrou nebo špatnou zprávou, že za těch sedm let se hra několikrát rapidně změnila v celé své podobě. Nám se nynější verze zdá oproti té původní o mnoho zajímavější a několik zásadních změn narušilo i kompletní herní systém. A vzhledem k tomu, že nyní se v informacích objevují spojitosti s takovými hrami jako je Gears of War nebo Resident Evil 4, autoři asi udělali krok správným směrem.

Z vesmíru zpátky na Zemi

Jak jste se mohli dočíst v zhruba rok starém preview, původní verze hry se měla odehrávat ve vesmíru, kde jste měli bojovat proti vetřelcům. V nynější verzi Dark Sectoru se již s cestou do kosmu nepočítá a veškerý děj prožijete na naší rodné planetě v blízké budoucnosti. A ta není vykreslena zrovna dvakrát růžově. Se svým hrdinou Heydenem Tennoem (jakého původu je chlapík s tímto podivným jménem, nebylo řečeno) se vydáváte do smyšleného města Lasria, někde poblíž Ruska. Jako tajný agent zde máte za úkol vyšetřit výrobu biologických zbraní a genetické pokusy na lidech. V malém městečku se však něco šeredně pokazí (jak už to zpravidla bývá) a po ulicích se procházejí psi se čtyřma očima a zmutovaní lidé. Aby toho nebylo málo, i speciálně vycvičený agent pochybí, nedokáže se ubránit náporu nepřátel a stane se dalším infikovaným. Ráno se tak probouzí jak po propité noci. Bohužel však nejde jen o pořádnou kocovinu, čemuž nasvědčuje i velká ocelová hvězdice vyrůstající z jeho pravé ruky. Dny mírových jednání právě skončily.

Nad příběhem hry stále visí hustý oblak neznáma, který si tvůrci z Digital Extremes pečlivě chrání. Proč se váš agent také neproměnil v hrozivého mutanta kráčejícího po ulicích města? A kdo stojí za tímto menším vylepšením v podobě ocelového konce hrdinovy paže? To jsou otázky, které vás budou provázet celou hrou a konkrétních informací se dočkáte opravdu až v samotném závěru. Stejně jako v Gears of War, i v Dark Sector kladou tvůrci velký důraz na podrobné vyprávění příběhu se spoustou zvratů a filmových sekvencí. To je ale ohraná písnička, takže přikročme k věcnějším informacím.

Hvězdice základem vašeho arzenálu

Dark Sector
i Zdroj: Hrej.cz
Vašeho hrdinu budete ovládat z pohledu třetí osoby, podobně jako v již zmiňovaném Resident Evil. Pokud jste tuto krvavou akci měli možnost vyzkoušet, ovládání střelných zbraní vám nebude dělat sebemenší problémy. Pro lepší míření vám totiž kamera v tomto módu zajede až k ramenu hrdiny, odkud budete mít o celé situaci o mnoho lepší přehled.

Kromě již zmiňované hvězdice, vyrůstající z vaší pravice, budete mít samozřejmě k dispozici i další, vcelku klasický arzenál, obsahující různé druhy samopalů, brokovnic, pistolí, ale i sniperku, granát a další výzbroj, kterou potkáte v každé druhé akční hře. Ta se bude hodit především proti většímu počtu protivníků, kteří mají tendenci dorážet s obdivuhodnou intenzitou. V takové situaci by vám pak mohl útok jedinou hvězdicí činit potíže. Sice se automaticky po vyhození vrací do ruky jako bumerang, ale pokud se vám zasekne někde ve zdi, musíte chvíli počkat, než vám z ruky „naroste“ nová. Zajímavou možností je vylepšení vaší hvězdice různými druhy elementů. Může se stát ledovou, ohnivou, či elektrickou střelou, působící zhruba stejně, jak byste od podobných přírodních jevů očekávali. Tato vylepšení však nebudete využívat pouze k boji. Čeká vás totiž nespočet různých puzzlů a překážek, které vám budou stát v cestě. Zamčené dveře v Dark Sector tedy nemusí automaticky znamenat slepou uličku a jen vám dá chvilku zabrat, než přijdete na to, jak je otevřít. I klasické střelné zbraně a samotný hrdina nezůstanou pozadu a dočkají se různých možností upgradu a postupu na vyšší úroveň. Autoři bohužel zatím neprozradili, jak bude tento systém fungovat.

Špičková AI nepřátel a vlastní engine Sector

Dark Sector
i Zdroj: Hrej.cz
Podle slov autorů, by měli protivníci předvádět velmi promyšlené akce. Ze začátku si v soubojích s osamělými mutanty vystačíte jen s vaší pohotovou hvězdicí, později však budete muset využít všech vašich schopností a možností arzenálu, abyste zneškodnili celé skupiny nepřátel, které by navíc měly pohotově reagovat na vaše pohyby a akce. Pokud se tedy dobře kryjete a postupně eliminujete nepřátelskou sílu, jeden tým vás zaměstná agresivní střelbou a druhý se mezitím bude snažit obejít vaši pozici. Pak je již na vás, jak rychle zareagujete, pošlete jim pozdrav v podobě granátu nebo se na rozlehlých mapách dáte na dočasný ústup. Velmi hezky se to čte, ještě lépe se přemýšlí nad výslednými taktikami, ale otázkou zůstává, jestli to nejsou jen plané řeči z úst vývojářů. Doufejme, že se autorům podaří alespoň část z plánovaných možností převést dobře z papíru i do hry.

Při výběru enginu sáhli tvůrci do svých dílen a speciálně pro Dark Sector vyvinuli engine Sector. Již v roce 2001 vypadaly obrázky ze hry velmi solidně a nyní se jedná o naprostou špičku. Díky absenci vývoje verze na PC (o které se hodně spekulovalo a v současné době to opravdu vypadá, že titul se na počítačích neobjeví), se autoři nemuseli zabývat omezujícími HW nároky a implentovali ze svého enginu všechny nejmodernější technologie. Kvalitu textur, prostředí i postav můžete sami posoudit na okolních obrázcích, na kterých je dobře vidět, jak prospěšně se dá využít moderních možností PS3 a Xbox 360.

Dark Sector má všechny předpoklady potřebné k nominaci na jednu z nejambicióznějších akčních her tohoto roku. Fanoušci PC si mohou jen smutně stěžovat na absenci vývoje pro jejich stroje, nicméně z toho pro ostatní hráče plynou poměrně podstatné výhody. Hra uzpůsobená speciálně pro konzole nové generace se tak totiž může v klidu soustředit na dobré vyladění kamery, aby se ze slibovaného stealth zabíjení protivníků ze zálohy nestal jen zoufalý boj s kamerou. Autoři také slibují velmi přátelské ovládání (přirovnávané opět k Gears of War), díky kterému byste měli být schopni do hry rychle skočit a hned se sžít s ovládáním a celkovým herním konceptem. Pokud vše vyjde, jak je v plánu, dočkáme se ke konci roku velmi kvalitní akce, okořeněné perfektní atmosférou (nerušenou zbytečně velkými HUDy na obrazovce) a spoustou RPG prvků vztahujících se jak k výzbroji, hlavní postavě, tak i zajímavé hvězdici vyrůstající z vaší pravice. Bezesporu se máme na co těšit.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama