Co týden dal: Nálož od Microsoftu
Zatímco jedna strana herního světa stále přichází o velké akce, jako jsou mezinárodní turnaje The International či Fortnite World Cup, druhá strana se připravuje na velké odhalování v rámci Summer Game Festivalu nebo svých vlastních streamů, které musí chystat místo zrušeného E3. První vlaštovku tento týden představoval Microsoft, a to se svým streamem Inside Xbox, kde přinesl hned několik novinek. Pojďme se na ně podívat.
Zatímco u Sony se stále čeká nejen na odhalení toho, jak bude konzole vypadat, ale i prvního katalogu her, které na novou generaci PlayStationu zamíří, Microsoft už všechny tyto záležitosti má za sebou. Tento týden totiž společnost uspořádala vysílání Inside Xbox poprvé věnované pouze nové generaci a hrám, které na ní vyjdou.
Svůj prostor tak například dostalo studio Codemasters, které odhalilo nový díl Dirt 5. Na ten vývojáři už lákali s tím, že se má jednat o trochu jiný díl. Zatím víme to, že kromě 70 tratí s dynamickým počasím i denní dobou by verze pro Xbox Series X měla podporovat 4K rozlišení a 120 FPS.
Hardsuit Labs zase přineslo nové záběry z Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2. Moc nových informací jsme se nedozvěděli, hlavně tedy šlo o potvrzení příchodu na novou generaci s odznakem Optimized for Xbox Series X.
Došlo i na sportovní tituly, jejichž hlavním produkovatelem je EA. S novým dílem FIFA či NHL počítá nejspíše každý, USA se ale více vyžívá v hraní amerického fotbalu. Vývojáři z EA Sports tak přináší oznámení nového Madden NFL 21, kde jsme se opět nedočkali mnoha informací. Dobrou zprávou je ale to, že NFL 21 bude podporovat službu Smart Delivery, hru si tedy můžete koupit na Xbox One a verzi pro Xbox Series X dostanete zdarma.
Dále jsme se také dočkali nové hororové hry od tvůrců Layers of Fear s názvem The Medium, která bude pojednávat o Marianne, médiu žíjícím mezi dvěma různými světy. Hra Bright Memory zase ukázala to, jak vypadá využití silného hardwaru s podporou ray tracingu.
Asi největším tahákem čtvrtečního streamu bylo ale lákání Ubisoftu na první gameplay záběry z Assassin's Creed Valhalla. Bohužel se ale marketingovému týmu podařilo vyvolat špatný dojem, a to takový, že vývojáři ukážou přímo gameplay demo.
Jak jsme ale před streamem informovali, jeden z vývojářů upozorňoval na to, že žádného hraní se nedočkáme. Mělo jít spíše o ukázku toho, na co se máme těšit, a skutečně se tak stalo. Gameplay trailer totiž ukázal pouze záběry z herního enginu aby si hráči mohli udělat obrázek o tom, jak hra bude vypadat.
Takový krok ale nebyl příliš vítaným, a Ubisoft schytal za svůj gameplay trailer nejen spoustu negativních komentářů, ale také spoustu disliků na oficiálním videu, kde je poměr nyní 50:50. Tak snad příště.
Abychom náhodou neměli o vývoji nových her špatných zpráv dost, přichází polský magazín Polski Game Dev, který přinesl velký report o vývoji Dying Light 2. Redaktoři prý hovořili s několika vývojáři z Techlandu, kteří si stěžují na vedení a jejich přístup ke hře.
Jedním z problémů je například Chris Avellone, který dle jeho podřízených svou pozici nezvládá. Často něco předělává, chce po ostatních zaměstnancích dodělání úkolů i v 10 hodin večer, to vše pak způsobuje to, že se projekt prý nestíhá. Do toho pak vstupuje Adrian Ciszewský. Ten si zase potrpí na detailech, a dle výpovědi v reportu jsou "sny" Ciszewského problémem, díky kterému nemá celý vývoj jasně daný cíl.
Když všechno sečteme dohromady, nikdo v celém studiu nedokáže říct, jak na tom Dying Light 2 vlastně je. Každý by totiž stav zhodnotil jinak, v rámci studia se nachází několik bloků hry, nic z toho ale není komplexní celá hra. Trešničkou na dortu je pak PR manažerka Ola Sondejová, která na Twitteru zmínila, že přeložený článek o Techlandu je nepřesný. O originále se ale nezmínila.
Mohli bychom to brát jako několika měsíční cyklus, který se stále opakuje. Spekulace o Prince of Persia se vždy někdy vyrojí, o hře se pak dlouho mluví, hráči si přejí její návrat, vše se pak opět vrátí do normálu, jen aby se o několik měsíců později mohlo začít od znova.
Cyklus, který začal tento týden, je ale mnohem zajímavější. Vše započalo tajemným zaregistrováním webových stránek princeofpersia6.com, které se měly nacházet na serverech Ubisoftu. Tento únik se ale nakonec později ukázal jako nejspíše falešný, doména totiž byla zaregistrována u jiného poskytovatele a navíc nebyla ani zaplacena.
V té době jsme se ale už dívali na video, které YouTube skrýval 8 let. Jde o gameplay trailer ze zrušeného projektu Prince of Persia Redemption, který vypadá vskutku zajímavě. Mělo jít o nástupce The Forgotten Sand, jehož vývoj ale skončil v roce 2010 či 2011. Právě v těchto letech totiž vyšly dva díly Assassin's Creed, a to Brotherhood a Revelations. Ubisoft tak nejspíše nechtěl vydávat dvě velmi podobné hry.
Jak jsme už psali minulý týden, studio Naughty Dog zasáhla velká rána ve formě uniklých záběrů prozrazujících zásadní část příběhu. Vývojáři ale očividně chtěli ukázat, že se nevzdávají, a chtějí hráče nalákat na to, že The Last of Us Part II bude stát za to. Vydali tak nový příběhový trailer.
Jelikož jde o příběhovou hru, nemohou nám vývojáři mnoho prozradit. I tak je ale vidět, že druhý díl se už nebude bát brutálnosti a spousty krve. Ellie se oprostila od nechuti zabíjet, a my to pocítíme. Samozřejmostí je pak to, že trailer ukazuje nádhernou grafiku, animace a zpracování hry, kterou si fanoušci s novým dílem užijí.
Všechno nemusí být tak, jak se na první pohled zdá. I tak bychom mohli nazvat aféru okolo studia id Software a Micka Gordona. Tento legendární skladatel hudby je jedním ze stavebních kamenů série Doom, a bez jeho not si tuto akční střílečku už dokáže představit jen málo hráčů. O to překvapivější se může celý příběh hudby k Doom: Eternal zdát.
Vše započalo zkompresovanými OST písničkami, na které Gordon reagoval tak, že tohle není jeho dílo, a že s id Software už možná spolupracovat nebude. Na to pak reagovalo samotné studio, respektive Marty Stratton, dlouhým dopisem, kde popisuje celý příběh. Ve zkratce se mělo stát to, že Gordon nestíhal dodat všechny písničky do vydání Collector's Edition, a studio tak začalo na základě již poslaných nahrávek určených do hry skládat vlastní verzi písní.
Když nakonec známý skladatel dodal méně obsahu, než slíbil, přičemž se mělo navíc jednat o kvalitu, se kterou by fanoušci nebyli spokojeni, rozhodlo se studio po dohodě s Gordonem vložit do kolekce i své písně. Na to měl Gordon reagovat kritikou jejich tvůrce Chada Mossholdera, a to i osobními útoky. Konec dopisu pak pojednává o tom, že se Bethesda i id Software posune dále, a od nového DLC do Doom: Eternal již s Gordonem spolupracovat nebudou.
Po tomto velmi nabitém týdnu doufáme, že kadence novinek jen tak neustane. Bohužel ale o žádným dalších akcích v květnu nevíme, a tak se upínáme na začátek června, kdy vysílání přislíbilo nejen EA, ale i CD Projekt RED. I přes to nás ale sledujte, jelikož zprávy ze světa her vám budeme přinášet i příští týden. Tak hrejte s námi!