Zpět na článek

Diskuze: Cell je stále výkonnější než procesory dneška

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Minstriel@seznam.cz
Minstriel@seznam.cz
Level 1 Level 1
11. 12. 2019 10:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr NN: škoda že MGSV nedokáže použít 21:9.... nebo pokud víš jak tak prozraď :D.
Veškeré návody nefungují a oficiální patch není.........

RuThaN
RuThaN
Level 4 Level 4
10. 12. 2019 23:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hodne me zarazi, ze to rekl, takovy clovek ne nejaky kravatak, ale ona ani vysoka pozice z cloveka nedela nejakyho genia.. Ale ono to proste neni pravda, Cell je fakt jen osekany klasicky PowerPC s 7 vektorovymi vypocetnimi jednotkama, ktery pomahaj delat veci paralelne, ale nejsou nejak magicky rychle nebo srovnatelne s nejakym plnohodnym dalsim jadrem.

Ono ten kec o tom, ze je to lepsi, nez dnesni procaky vyvraci i existence RPCS3, kde se dari PS3 emulovat na dnesnich masinach.. takze ikdyby ta emulace (utopie) byla dokonala, tak to musi byt stejne rychly, nebo pomalejsi nez dnesni masiny.

Jsoucno
Jsoucno
Level 1 Level 1
10. 12. 2019 15:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Masarkavtrenyrkach: super !

Karlositoo
Karlositoo
Level 1 Level 1
10. 12. 2019 14:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Masarkavtrenyrkach A pritom stacilo napsat : "tento procesor je v konzoli na hovno" :D

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
10. 12. 2019 13:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Ok, takhle jsem o tom u PC nepřemýšlel - mám hry rozdělené na náročné a nenáročné a na ty kde musí být určitá konfigurace a na ty kde je to jedno. Vim, že přes min. VRAM (GPU) nejede vlak, to je na PC asi jedinej skutečnej limit, ale přes min. počet jader (CPU) ano, neni nutno mít ani min. konfiguraci RAM normální. Tam vyřešila můj problém Čína, 16 GB ve dvougigovkách za 768,- Kč s poštovnym, ádié prérié ALZO.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
10. 12. 2019 13:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Nechtěj. neučili je to ve škole.
Vem si PC. Kolik firem využívá na PC procesory skutečně efektivně a nehřeší na "kup si nový PC, lamo". Blizzard, snad Valve, MGSV je superohebnej pro cokoliv a samozřejmě ID soft. Ty považuju za mistry, co dokážou.

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
10. 12. 2019 15:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Karlositoo: No jo, ale to by sis pak tak báječně nepočetl ;-)

vootank@seznam.cz
vootank@seznam.cz
Level 1 Level 1
10. 12. 2019 14:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr NN: Nejde ani tak o to, že nechtějí, ale pokud jsi vývojářské studio, kterému Sony neplatí prachy za to, že třeba rok nic neděláš, jen se učíš, jak efektivně využít atypický hardware, tak si to prostě nemůžeš dovolit.

V tom videu, co postoval RomanK47 je krásně vidět, že tu atypickou architekturu využívaly jen exkluzivní hry a ani ty ne všechy.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
10. 12. 2019 13:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jsem přesvědčen o tom, že PS3 ani zdaleka nedosáhla svých možností a možná ani PS2. Jejich architetura však byla natolik mimozemská, že 90% firem se nevyplatilo z CELL mačkat maximum, u multiplatformních titulů to nedělal nikdo, jen věci jako Uncharted nebo MGS4, God of War III tušili, co se v CELL skrývá. A KILLZONE. Tam jsem viděl někde graf. jak využívala jednotlivých SPU a byl to koncert.

catmeows
catmeows
Level 1 Level 1
11. 12. 2019 07:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RuThaN: Podle mne narážel na ten počet jader, který byl v té době nadstandard. Na některé úlohy je to fakt plus, ale odladit paralelní zpracování nemusí být zrovna trivka. A kolík lidí dnes programuje tak, že uvažuje cenu skoku.
Abychom ten Cell jen nepomlouvali, svého času se z PS3 stavěly superpočítače. Prostě se zadrátovalo pár stovek PS3 a zřejmě počet jader na dolar vycházel dobře, protože si s tím hráli na několika univerzitách. Netuším, nakolik se to nakonec osvědčilo.

Modroocko84
Modroocko84
Level 1 Level 1
10. 12. 2019 19:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Masarkavtrenyrkach: joooo ,za x let a nekolik mych zivotnich zvratu konecne prispevek~~!~~!!
Perfektni

Karlositoo
Karlositoo
Level 1 Level 1
10. 12. 2019 16:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Masarkavtrenyrkach: přéésně :)

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
10. 12. 2019 14:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na Cellu v PS3 není nic moc skvělého. Je v něm jedno PowerPC jádro označované PPU (s hw podporou pro dvě běžící vlákna) a sedm SPU jednotek (ale pro user kód bylo k dispozici jen šest, sedmé si nechalo Sony pro decryption dat), které byly právě to "podivné" o čem všichni mluvili. SPU byly jednoduchá jádra s vlastní instrukční sadou hodně orientovanou na proudové zpracování dat na úrovni toho, co je dnes tak běžné u GPU jader. Jelo to skvěle pro úkoly, kdy se sekvenčně četla data, nad nimi se udělala sada operací a vyplivl se výsledek, který si pak převzalo PPU jádro, nebo se to následně přeposlalo do nVidia GPU, čímž se mu ulehčilo. Už si to přesně nepamatuju, ale těch potíží bylo několik: * Každé SPU mělo svoji vlastní relativně malou paměť, do které se data musela cpát přes DMA řadič * SPU mělo vlastní instrukční sadu, takže se kód musel překládat zvlášť a muselo se využívat hodně speciálně připravených funkcí, protože překladač neměl moc šanci jinak využít SIMD instrukce, * SPU jela asynchronně, což vyžadovalo od programátora opatrnost (race conditions, dead-locks apod.), * Cell na PS3 měl jen jedno PPU, zatímco X360 měl tři, * SPU (ale ani PPU) nemělo predikci skoků, takže to nemělo moc rádo podmíněné skoky a když se to blbě napsalo, tak to zbytečně naplňovalo cache a zahazovalo neplatné výsledky, * SPU kód se blbě debugoval.Ani nevím, jestli v Sony licencovaném CodeWarrioru vůbec nějaký debugger pro SPU kód byl. Sony dodávalo nějaké tooly, které si původně udělalo pro sebe Naughty Dog, aby se zátěž na SPU jádrech dala dobře testovat. Samotná SPU jádra byla prima rychlá. Ale složitější věci se na tom blbě programovaly a pokud bylo studio povinováno vydavateli udělat i verzi hry pro X360 nebo i další platformy, tak se moc nevyplatilo programovat toho moc speciálně pro PS3. Co si tak pamatuju, tak se ke speciálnímu programování SPU přistoupilo až tehdy, když se zjistilo, že hra na PS3 jede blbě a je třeba PPU jádru nebo GPU odlehčit a něco vypočítat na SPU jednotkách. Je určitě fajn, že Naughty Dog ze Cellu dokázali vytlačit Uncharted a Last of Us, jenomže jejich tým programátorů věděl, že to celé dělají pravě jen pro ten jeden procesor a tak dostanou čas a prachy to vymazlit a můžou si pohrát s programováním "shaderů", které běžely na SPU. PS3 měla ještě jeden nepříjemný problém: GPU a CPU nemělo sdílenou paměť. GPU od nVidie mělo svoji 256MB GDDR paměť, a CPU zase 256MB raritní Rambus XDR paměť, která byla taktovaná stejně jako CPU, ale přístup tuším jen po osmi bitech. Běžně se stávalo, že paměti pro CPU nebo GPU bylo málo zatímco druhá jednotka ji celou nevyužívala. Tak se prohazovaly věci sem a tam, třeba zvuky. Xbox 360 měl jeden sdílený 512MB velký paměťový prostor a s tím se pracovalo o poznání pohodlněji. Navíc Xbox měl CPU se třemi PPU jádry (takže šest vláken). Byl to, řekl bych, vyváženější systém. A jednodušší. Microsoft navíc dodával lepší vývojářské nástroje.
Nedivím se, že v Sony mají pořád problém emulovat PS3. Nedivil bych se, kdyby k emulaci SPU jader do budoucna použili GPU v PS5.
Na Cell procesoru v podstatě nebylo nic špatného. I GPU od nVidie bylo dobré a slyšel jsem názor přímo od programátora herního rendereru, že bylo lepší než GPU od AMD v Xboxu. Ale jako celek to bylo hodně splácané dohromady (údajně Sony sáhlo po nVidii z nouze za pět minut dvanáct) a moc se to nehodilo pro herní programování po roce 2005, kdy se projekty staly obrovskými a multiplatformními.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
10. 12. 2019 13:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr NN: No, zmíněné hry se spíš snaží procesor používat co nejmíň a většinu práce nechají na grafice, ne? Proto ti stačí klidně i dvoujádro. Jako příklad bych dal Tomb Raider (2013), kde výkon závisel čistě na grafice, bylo jedno jestli má člověk i3, nebo nejlepší i7.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
10. 12. 2019 13:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, jestli je super silný, ale nikdo to nedokáže využít, tak je ta síla potom úplně k ničemu.

Reklama
Reklama