Burnout Dominator
Bilancování a nostalgický návrat ke kořenům. Tak by se dala ve stručnosti shrnout podstata titulu Burnout Dominator, který v březnu 2007 definitivně uzavře působení série Burnout na konzoli PS2 a připraví fanoušky na generační skok před vydáním Burnout 5 pro PS3 a Xbox 360. Jenže, zatímco na většině ostatních rozlučkových večírků bývá obvykle náramná nuda, vyhrávají pohřební písně a pije se na žal, tak Burnout Dominator hodlá své loučení pořádně oslavit, navíc v tradičně vysokém tempu, což mu nemůže nikdo zazlívat.
Návrat k rychlosti
První díl v sérii Burnout si získal fanoušky zejména díky elementu napětí – pekelná rychlost, rozmazané kontury a do toho kličkovaná v husté dopravě, to dokázalo člověka pořádně nadzvednout z křesla. Spektakulárně pojaté havárie a zpomalené kamerové střihy na rozpadající se auťáky, to vše samozřejmě zvedalo adrenalin. Jen blázen však havárie vyhledával a bylo to právě ono příjemné mrazení v zádech po obzvlášť těsné myšce mezi autobusy, co hráče hnalo dál.
Burnout až do dna
Hned na úvod Burnout Dominator šokuje – Crash mód je totiž pryč. Britské studio EA (které se ujalo vývoje místo Criterionů) se rozhodlo uložit ho k ledu až do Burnoutu 5 a posílit tak důraz na samotné závodění. O havárie samozřejmě nepřijdeme, jen se prostě stanou běžnou součástí nepřesné jízdy, nikoliv vyhledávanou kratochvílí. Ale zatímco jeden oblíbený prvek mizí, jiný (dávno ztracený) se vrací – burnout. Byl to právě tento prvek, který propůjčil celé sérii jméno a paradoxně se s ní rozloučil už s druhým dílem.
Jen maniak nehraje Maniac
Návrat burnoutu se navíc váže k novému závodnímu modu, který si v Burnout Dominator odbude svou premiéru. Jedná se o Maniac mode, ne nepodobný Traffic attacku z Burnout Revenge. Jenže zatímco v TA bylo hlavním cílem bourat co to dá, v Maniac módu přežije dostatečně dlouho pouze ten, kdo se dokáže kolizím vyhnout, a to pokud možno co nejtěsněji a nejefektněji. Soupeřit se bude s časem, kdy každý povedený drift, každý centimetrový průjezd v protisměru přidá hráči několik drahocenných vteřin k dobru. Nejlépe hodnocená pak samozřejmě bude obzvlášť dlouhá série po sobě jdoucích burnoutů. Ve výsledku tak pouze nejrychlejší a nejšikovnější jezdec dokáže dosáhnout opravdu dobrých výkonů. Už tedy nepostačí zavřít oči a rozjet se proti náklaďáku.
Dominantní ve všech ohledech
Další výraznou novinkou budou zkratky. Každá trať jich bude mít několik, všechny pečlivě uschovány za překážkami nejrůznějšího druhu. Nestačí je tedy pouze lokalizovat, musíte se do nich ještě dostat, což často znamená remplovat, remplovat a remplovat a neštítit se ani hybné síly svých soupeřů. Jednou otevřená zkratka už zůstane přístupná nastálo. Pokud se celý Burnout Dominator nese v duchu návratu k prvním dílům, tak o tratích to platí dvojnásob.
Majitelé PSP se mohou těšit online podporu, stahovatelná vylepšení, uploadování statistik i nejlepších časů a samozřejmě ad-hoc WiFi multiplayer. Online multiplayer bohužel chybí jak pro PSP, tak i pro PS2 , což je vzhledem k výraznějšímu závodnímu ladění hry opravdu velká škoda. Handheldová verze by měla navíc projít speciální úpravou ovládání, takže se snad nedočkáme žádných nepříjemných překvapení. Jinak budou (až na pochopitelně lepší vizuální zpracování v případě PS2) obě verze hry zcela identické. Jak už bylo řečeno, vydání je plánováno na březen 2007, takže se Burnout Dominator aktuálně nachází takříkajíc za humny.