Bladestorm: The Hundred Years War
V roce 1337 n.l. započala Tzv. Stoletá válka, na jejímž počátku stála odvěká rivalita tehdejších evropských velmocí – Anglie a Francie a na jejím konci pak zkáza mnoha měst, smrt milionů lidí a v neposlední řadě i krize feudálního zřízení. Stoletá válka však kromě všech útrap přeci jenom přineslo i něco „dobrého“. Třeba anglické lučištníky, francouzské tarasnice a spoustu nesmrtelných hrdinů. S ohledem na rozsah výše zmíněného válečného konfliktu a s ním související obsahový potenciál Stoleté války nepřekvapí, že se tato historická událost stala námětem pro vytvoření videohry. Překvapí spíše skutečnost, že se do videoherní adaptace evropských dějin pustili vývojáři z týmu Omega Force, jejichž spádovým územím se až doposud zdála být (v rámci sérií Dynasty Warriors, Samurai Warriors) pouze Čína, maximálně tak ještě Japonsko.
Kolosální bitvy
Dramatické okamžiky Stoleté války budete, tak říkajíc na vlastní kůži, moci prožít právě prostřednictvím této kolosální real-time strategie. A přívlastek kolosální se zdá být opravdu na místě. Ale o tom až později. Byla-li v úvodu řeč o hrdinech, tak je třeba zmínit, že v rámci hry se setkáte s mnohými vám známými osobnostmi, kupříkladu s Johankou z Arku či princem Edwardem (syn Edwarda III., řečený Černý princ). Na rozdíl od populárních Dynasty Warriors titulů, které tvůrci z Omega Force chrlí pro KOEI už pěknou řádku let, by měl pro nextgen platformy nově vyvinutý herní engine, nabídnout hráčům možnost ponořit se do mnohem rozsáhlejších vojenských střetů. V nich se bude utkávat velké množství vojenských jednotek, přičemž poslední údaje o hovoří o zobrazení až tisíce postav v jednom okamžiku.
Taktika se vyplatí
Princip Bladestorm: The Hundred Years War je postaven na systému volných misí. Hráč si na počátku zvolí stranu za kterou chce bojovat a v řadě po sobě jdoucích bitev bude postupovat vstříc úspěšnému, v horším případě méně úspěšnému, konci války. Docela zajímavá je přitom možnost opětovného podstoupení dohrané bitvy v opačném gardu, tedy její odehrání za nepřátelskou stranu. V závislosti na výběru jedné ze dvou soupeřících armád, se hráč ujme role žoldáka a zároveň pomyslného vůdce ozbrojenců Francie, nebo Anglie. Asistovat mu v boji budou i hrdinové, které si bude moci vybrat z početného seznamu zvučných jmen.
V souvislosti s nepředvídatelným vývojem bitvy bude ve hře existovat řada rozdílných bojových formací. Ne každá z nich se bude hodit k obraně a ne každá bude využitelná pro útok. Asi už tedy tušíte, že nejen síla vojska a jeho velikost, co do počtu konkrétních jednotek, bude cestou k vítězství. Jak v reálné historii dokázala samotná Johanka z Arku nebo třeba náš český Jan Žižka z Trocnova, tak i s obyčejným arzenálem, avšak s promyšlenou taktikou, by se mělo dát v bitvách Bladestorm: The Hundred Years War uhrát poměrně dobré skóre, třebaže se to bude zdát v úvodu střetu nemožné.
Inovativní ovládání jednotek?
Co se konkrétních vojenských akcí týče, tak i zde se projevilo tvůrčí myšlení vývojářů. Ve hře se nesetkáte s žádným obvyklým způsobem velení, jak je znáte z jiných RTS titulů. Údajně byste neměli přímo řídit žádného hrdinu ani skupinu vojáků. Namísto toho byste měli v podstatě „jen“ určovat cíle, na které pak vaše jednotky zaútočí způsobem přiměřeným aktuální situaci. Podstatnou část by při provádění těchto automatických činností armády měla sehrát umělá inteligence jednotlivých vojáků, kteří – ač členové vojenské jednotky – budou konat naprosto samostatně.
RPG interface
Hra by se měla odvíjet na základě rozhodnutí a výsledcích hráče v boji. V závislosti na procentu úspěšnosti, ve stále se vyvíjejícím válečném konfliktu, hráč získá pověst, která ovlivní, třebaže jen částečně, běh budoucích událostí. Budete-li spolehlivým a schopným vůdcem, získáte si nejen přízeň davu, ale hlavně do svých řad přilákáte zkušené velitele a vojáky. Zde stojí za zmínku, že každý z vojáků bude válčením získávat zkušenostní body, díky kterým budou jeho útoky silnější, štíty pevnější a reflexy bystřejší. Díky Tzv. skupinové jednotky (jednotky ve formacích) budou navíc moci využívat schopností svých velitelů, čímž jejich bojové dovednosti ještě více vzrostou.
Sumář