Bladestorm: The Hundred Years War Článek Bladestorm: The Hundred Years War

Bladestorm: The Hundred Years War

Julius Rácz

Julius Rácz

20. 1. 2007 23:28 1
Reklama

V roce 1337 n.l. započala Tzv. Stoletá válka, na jejímž počátku stála odvěká rivalita tehdejších evropských velmocí – Anglie a Francie a na jejím konci pak zkáza mnoha měst, smrt milionů lidí a v neposlední řadě i krize feudálního zřízení. Stoletá válka však kromě všech útrap přeci jenom přineslo i něco „dobrého“. Třeba anglické lučištníky, francouzské tarasnice a spoustu nesmrtelných hrdinů. S ohledem na rozsah výše zmíněného válečného konfliktu a s ním související obsahový potenciál Stoleté války nepřekvapí, že se tato historická událost stala námětem pro vytvoření videohry. Překvapí spíše skutečnost, že se do videoherní adaptace evropských dějin pustili vývojáři z týmu Omega Force, jejichž spádovým územím se až doposud zdála být (v rámci sérií Dynasty Warriors, Samurai Warriors) pouze Čína, maximálně tak ještě Japonsko.

Kolosální bitvy

Dramatické okamžiky Stoleté války budete, tak říkajíc na vlastní kůži, moci prožít právě prostřednictvím této kolosální real-time strategie. A přívlastek kolosální se zdá být opravdu na místě. Ale o tom až později. Byla-li v úvodu řeč o hrdinech, tak je třeba zmínit, že v rámci hry se setkáte s mnohými vám známými osobnostmi, kupříkladu s Johankou z Arku či princem Edwardem (syn Edwarda III., řečený Černý princ). Na rozdíl od populárních Dynasty Warriors titulů, které tvůrci z Omega Force chrlí pro KOEI už pěknou řádku let, by měl pro nextgen platformy nově vyvinutý herní engine, nabídnout hráčům možnost ponořit se do mnohem rozsáhlejších vojenských střetů. V nich se bude utkávat velké množství vojenských jednotek, přičemž poslední údaje o hovoří o zobrazení až tisíce postav v jednom okamžiku.

Taktika se vyplatí

Princip Bladestorm: The Hundred Years War je postaven na systému volných misí. Hráč si na počátku zvolí stranu za kterou chce bojovat a v řadě po sobě jdoucích bitev bude postupovat vstříc úspěšnému, v horším případě méně úspěšnému, konci války. Docela zajímavá je přitom možnost opětovného podstoupení dohrané bitvy v opačném gardu, tedy její odehrání za nepřátelskou stranu. V závislosti na výběru jedné ze dvou soupeřících armád, se hráč ujme role žoldáka a zároveň pomyslného vůdce ozbrojenců Francie, nebo Anglie. Asistovat mu v boji budou i hrdinové, které si bude moci vybrat z početného seznamu zvučných jmen.

Bladestorm: The Hundred Years War
i Zdroj: Hrej.cz
V úvodu by těchto extra bojovníků mělo být jen deset, ale postupem času a v návaznosti na budoucí události, se bude zmíněný seznam hrdinů dále rozrůstat. Dynamické změny, k nimž bude průběžně docházet na bojištích, by měly poskytnout dostatek materiálu pro strategické uvažování. Hráč bude nucen přemýšlet o bojové taktice, složení armády, strategických postupech a vůbec o věcech, které nejsou cizí žádnému zkušenému vojevůdci, protože v opačném případě bude moci (například kvůli neopatrnosti nebo zbrklému jednání) snadno přijít i o případnou početní převahu. Patříte-li tedy mezi vyznavače stylu „hrr na ně“ nebo „čím více, tím lépe“, nebude pro vás tahle hra asi tím pravým ořechovým.

V souvislosti s nepředvídatelným vývojem bitvy bude ve hře existovat řada rozdílných bojových formací. Ne každá z nich se bude hodit k obraně a ne každá bude využitelná pro útok. Asi už tedy tušíte, že nejen síla vojska a jeho velikost, co do počtu konkrétních jednotek, bude cestou k vítězství. Jak v reálné historii dokázala samotná Johanka z Arku nebo třeba náš český Jan Žižka z Trocnova, tak i s obyčejným arzenálem, avšak s promyšlenou taktikou, by se mělo dát v bitvách Bladestorm: The Hundred Years War uhrát poměrně dobré skóre, třebaže se to bude zdát v úvodu střetu nemožné.

Inovativní ovládání jednotek?

Co se konkrétních vojenských akcí týče, tak i zde se projevilo tvůrčí myšlení vývojářů. Ve hře se nesetkáte s žádným obvyklým způsobem velení, jak je znáte z jiných RTS titulů. Údajně byste neměli přímo řídit žádného hrdinu ani skupinu vojáků. Namísto toho byste měli v podstatě „jen“ určovat cíle, na které pak vaše jednotky zaútočí způsobem přiměřeným aktuální situaci. Podstatnou část by při provádění těchto automatických činností armády měla sehrát umělá inteligence jednotlivých vojáků, kteří – ač členové vojenské jednotky – budou konat naprosto samostatně.

Bladestorm: The Hundred Years War
i Zdroj: Hrej.cz
Zdali tomu tak bude, to ukáže až finální verze hry. Pokud se ale podaří úroveň umělé inteligence vylepšit na dostatečnou úroveň, tak by to dle čistě teoretických úvah mohlo ve hře mohlo vypadat, jako na opravdovém středověkém bojišti. Budete-li chtít zaútočit na hradby, vytasí se těžká artilerie, budete-li se chtít zbavit záludných lukostřelců nepřítele, měla by na ně vyrazit jízda. Co se jednotek týče, tak těch vzájemně se lišících bude ve hře požehnaně. A nepůjde jen o běžné vojáky představované pěchotou, lukostřelci, kopiníky nebo kavalérií, ale také o specialisty, z nichž můžeme zmínit například monstrózní válečné slony, silné dělostřelce či mohutné obléhací stroje.

RPG interface

Hra by se měla odvíjet na základě rozhodnutí a výsledcích hráče v boji. V závislosti na procentu úspěšnosti, ve stále se vyvíjejícím válečném konfliktu, hráč získá pověst, která ovlivní, třebaže jen částečně, běh budoucích událostí. Budete-li spolehlivým a schopným vůdcem, získáte si nejen přízeň davu, ale hlavně do svých řad přilákáte zkušené velitele a vojáky. Zde stojí za zmínku, že každý z vojáků bude válčením získávat zkušenostní body, díky kterým budou jeho útoky silnější, štíty pevnější a reflexy bystřejší. Díky Tzv. skupinové jednotky (jednotky ve formacích) budou navíc moci využívat schopností svých velitelů, čímž jejich bojové dovednosti ještě více vzrostou.

Sumář

Bladestorm: The Hundred Years War
i Zdroj: Hrej.cz
Vzhledem k slušnému renomé vydavatelské společnosti KOEI i týmu Omega Force (ať už se na to člověk dívá jak chce, tak jsou Dynasty i Samurai Warriors tituly nesmírně oblíbené) lze Bladestorm: The Hundred Years War očekávat s otevřenou náručí. Otázkou však zůstává, jak moc bude hra využívat potenciálu konzolí PS3/Xbox360 a zda si tvůrci najdou čas na doladění různých drobností a detailů (na základě dostupných materiálů můžeme konstatovat, že nějaké ty úpravy by in-game grafika určitě snesla). Přeci jenom už se vydání hry několikrát posouvalo (naposledy docela nedávno), což obvykle není známka něčeho pozitivního. Není však vyloučeno, že právě Bladestorm: The Hundred Years War je výjimka potvrzující pravidlo, v jejímž případě tvůrci vývoj protahují právě kvůli absolutnímu vyladění.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama