Alkohol je zlá, zlá, ďábelská věc. Zamlžuje smysly, ničí charakter, rozvrací rodiny a přivádí i ty nejsilnější osobnosti na pokraj existenční propasti. Říkáme si, že jsme imunní, že se kontrolujeme, ale jen to hvízdne a už škrábeme na dveře léčebny - zevnitř. Britney Spears, Lindsay Lohan, Boris Jelcin, Král vesmíru. Ano, jistě. Také on podlehl. Nad vší tou rozlehlostí své vesmírné říše zkrátka přebral. Vožral se jako kůň, přičemž z oblohy smetl všechny své hvězdy. A jak už to tak chodí, jeho nepořádek teď musíme uklízet my. Na druhou stranu – mohl taky pozvracet vesmír, takže když se to vezme kolem a kolem, zas tak špatně to jeho řádění nedopadlo. Že je to pro hru nezvyklá zápletka? Ono taky Katamari Damacy není tak úplně obyčejná hra.
Ne tak úplně ordinérní
iZdroj: Hrej.cz
Co víc, on je to jeden z nejoriginálnějších, nejbizarnějších a zároveň nejzábavnějších konceptů v dosavadní krátké herní historii. Prostor zaplavený nekonečnými variacemi na totéž akční/sportovní/hororové téma rozhodl se do té doby ne příliš známý designér Keita Takahashi vyčistit jednoduchou hříčkou o válečkoidní kreatuře, kterážto po vzoru Nerudovského hrdobce neúnavně válí svou extrémně lepivou kuličku napříč rozmanitým, trojrozměrným prostředím. Koule kolem sebe soustředí nejprve menší objekty, aby s rostoucím průměrem nabalovala větší a větší – od připínáčků tak člověk brzy dospěl až ke slonům, mrakodrapům a celým ostrovům. Nasbíraný materiál pak Král vesmíru, latentní alkoholik a shodou okolností válečkoidův otec, použil k vytvoření nových hvězd. A to bylo tak zhruba všechno. Ale stačilo to… nejenom to, lidé si žádali víc.
Jak Sony o Katamari přišla
iZdroj: Hrej.cz
Nebylo tedy divu, že jednou z vlajkových lodí nové PS3 se mělo stát právě next-gen Katamari. Ostatně série vždy platila za Sony exkluzivní. Počátek letošního roku však pro nezdary zmítanou japonskou společnost znamenal další těžkou ránu: nejprve v podobě ztráty exkluzivity ve prospěch Xboxu 360 a následně - po delší vlně dohadů - formou definitivní ztráty titulu a jeho přesun na konzoli Wii. Namco Bandai zdůvodnilo svůj krok problémy s vývojem na PS3 a špatnými prodejními čísly tohoto herního zařízení. Těžko říci, nakolik toto rozhodnutí ovlivní plánovaná data vydání, jelikož Namco z pochopitelných důvodů nemůže použít pro konzoli Wii jednoduchého portu z Xboxu. Hra bude muset, alespoň pro potřeby Nintenda, projít výraznou změnou konceptu a ta se na plánech společnosti může dosti výrazně promítnout. Nechceme však být předčasnými proroky, vždyť inkoust na zprávách o dezerci Beautiful Katamari nestačil ještě ani pořádně uschnout. Věnujme se tedy alespoň verzi pro Xbox, jejíž vývoj zatím pokračuje podle plánů.
iZdroj: Hrej.cz
Změny netřeba
iZdroj: Hrej.cz
O novinkách v koncepci hry není třeba nikterak dlouze hovořit – nebudou totiž žádné. Podstata Katamari tkví v jeho absolutní jednoduchosti a okamžité přístupnosti všem pohlavím, vyznáním a věkovým skupinám. K nejviditelnějším změnám proto patří snad jen ostřejší rozlišení, jelikož hra nyní poběží v 720p. Trochu zklamaně však musíme přiznat, že alespoň po grafické stránce jsme očekávali výrazně větší kvalitativní skok. Lepší rozlišení totiž nemůže zastřít fakt, že hra vypadá prakticky stejně jako na PS2 a tradičně značně spořivá míra detailů, která často nutí hráče přemítat o tom, jestli právě nabalil krabici od bot nebo dvousetpatrový mrakodrap, zůstala zachována. Na druhou stranu, výkon next-gen konzolí umožnil vývojářům expandovat do prostoru, takže bychom se měli dočkat nejenom rozlehlejších map, ale také mnohem většího počtu interaktivních objektů. Jednotlivé levely se od sebe budou lišit jak zadanými úkoly, tak i typem předmětů, na které se bude nutné zaměřit. Zatímco v jedné z prezentovaných map bylo nutné zahřát katamari na 10 000 stupňů (což samozřejmě zahrnuje nutnost sbírat předměty produkující teplo a vyhýbat se zmrzlinám, lednicím a vodním plochám), v jiných úrovních bude nutné soustředit se na sbírání věcí, jež se mohou kutálet nebo jsou opatřeny kolečky (zpočátku úzký výběr čítající role toaletního papíru se postupně rozšiřuje až na motocykly, automobily a obří trajlery). Jak se zdá, o rozmanité úkoly nouze nebude. Navíc – v případě neúspěchu bude hráč uvrhnut do jakési rozstřelové zóny, kde bude nucen odolávat na ploše podobné kulečníkovému stolu nájezdům obrovských koulí. Lovec se stává lovnou zvěří, to nelze než kvitovat s nadšením.
Vábení multiplayeru
iZdroj: Hrej.cz
Rozroste se také nabídka hratelných postav (těch by mělo být až 50), zcela nová bude hudební kulisa a samozřejmě také možnost změřit síly v multiplayeru. V kooperativním módu si hráči rozdělí ovládání lepivé kuličky, takže jeden se ujme jízdy vpřed a vzad, zatímco druhý bude ovládat směr pohybu. Představa vzniklých zmatků je až zvráceně přitažlivá. Chybět samozřejmě nebude ani možnost pořádně si s kamarády zasoupeřit, ať už ve dvou offline nebo až ve čtyřech při hře online. Úkoly se budou lišit od prostého soupeření v ubalení co největší koule, až po co nejrychlejší sbírání specificky určených předmětů. Vše pak budou monitorovat obligátní online žebříčky. Namco se navíc dalo slyšet, že se záhy po vydání hry můžeme těšit na přídavné balíčky v podobě nových hudebních stop, exkluzivních map a snad i multiplayerových modů.
Datum vydání pro Xbox 360 je naplánováno na říjen 2007, stejný měsíc platí také pro Wii, ačkoliv zde ještě může dojít k jistým průtahům.
Reklama
Reklama
Pravidelný přehled novinek
Věděl(a) jsi, že pravidelně odesíláme přehled novinek? Přihlas se k odběru mailového newsletteru ve svém profilu.
Více informací najdeš
zde.
Podívej se na
ukázku.
Komentáře
Nejsi přihlášený(á)
Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.