BattleForge Článek BattleForge

BattleForge

Dalibor Franta

Dalibor Franta

6. 6. 2008 22:00
Reklama
Reklama

Sběratelské kartičky jsou zlo. Nutí člověka dělat zvrácené věci, které by za normálních, dočista nezvrácených okolností nedělal. Sbírat kartičky třeba!! Hromadit potištěné kusy tvrdého papíru s polonahými elfkami z lesa Řáholce, polodobrými jezdci z New Yorku nebo pololegendárními býky z Chicaga. Strkat si je do albíčka, stírat z nich prach a slzy a fleky od kečupu a občas zajít do čajky protáhnout je v boji s jinými polonahými elfkami. Vyměnit Jágra z Capitals za Jágra z Rangers. Elfku z lesa ze elfku z hor. Bahamuta za Mamuta. No zkrátka srandy kopec a těch peněz, co se v tom dneska točí. Přímo hora! Není proto divu, že si EA a její německá vývojářská větev EA Phenomenic (SpellForce) chystá na relativně nedotčený herní segment pořádně došlápnout.

Ukaž mi své karty a já ti řeknu, kdo jsi

Nikoliv však botou okovanou, nýbrž v dubnu čerstvě ohlášenou strategií realtimovou. A ne jen tak ledajakou, nutno podotknout. Originální fantasy strategie BattleForge se totiž chystá spojit všechno to potěšení ze sbírání (a hlavně kupování!) herních karet s klasickými principy RTS. Jak? Snadná odpověď. Sada virtuálních kartiček, kterou každý majitel hry do začátku obdrží a kterou bude moci v průběhu své bojové kariéry neomezeně množit a přizpůsobovat k obrazu svému, totiž nahradí klasický systém shánění surovin a budování základen. Na začátku každé bitvy obdrží hráči určitý počet akčních bodů, s jejichž pomocí „vyloží“ do hry první část svých karet/jednotek. Mapy pak budou rozděleny do několika území, jejichž obsazením (ať už vyhubením všech jednotek nepřítele na daném místě, případně dobytím monolitu v jeho středu) hráč získává další a další body, jež může bez otálení směnit vyložením nových jednotek a kouzel. Navíc, to aby toho snad nebylo málo, jednotlivá území umožní vyložení pouze určitých druhů armád a magie – hráči tak budou muset postupovat přísně takticky a obsazovat/bránit/dobývat pouze ta území, jež nejlépe odpovídají skladbě jejich karet/armády a jež jim nejlépe pomohou odblokovat silné jednotky ze soupeřova balíčku. Přesto – karty budou stále pouze neživým nářadím a teprve klasický RTS skill je může proměnit v účinnou zbraň. Ani sebedražší a sebelépe poskládaný balík karet tak v boji s mistrem kliku nedokáže zajistit vítězství (na rozdíl od klasické karetní šarvátky nad šálkem Oolongu).

Všechny barvy duhy a jedna černá fialová

Svět BattleForge bude vystaven podle klasické fantasy šablony a nabídne čtveřici hratelných armád se specifickými jednotkami a rozdílnými přednostmi. Rudá armáda pekelníků vynikne v útočném stylu boje a magické destrukci, modří mrazící se budou specializovat spíše na obranu a hojivá kouzla – a to je bohužel všechno, co zatím můžeme tvrdit s určitostí. Specifika zbývajících dvou sil, fialového vojska stínu (Má to logiku? Nemá to logiku!) a zelené armády přírodních elementů, zůstanou veřejnosti skryta co možná nejdéle. Navnadit nás tak zatím může alespoň dobrá zpráva o jaksepatří různorodé skladbě armád. Do základu se počítá s karetním balíčkem čítajícím na 200 druhů jednotek a kouzel - a rozšiřující packy na sebe v případě prodejních úspěchů jistě nedají dlouho čekat. V traileru a na několika málo uzavřených novinářských prezentacích se navíc představily zlaté hřeby karetních balíčků BattleForge – gigantičtí titáni, schopni jediným úderem pěsti (případně decentně přerostlého nosorohu) odrovnat celé šiky soupeřových armád. Tyto jednotky jsou čtvrtým, nejvyšším velikostním stupněm sil v BattleForge a mají tvořit pevné jádro všech armád. V případě, že se vám v souboji s protivníkem podaří tohoto behemota pokořit, získáte automaticky jeho kartičku k dalšímu použití ve svých bitvách.

MMORTS

Dalším lákavým specifikem BatltleForge je pro RTS naprosto nezvyklá kombinace obvyklých multiplayerových a ryze MMO prvků. Hra bude totiž vedle klasického soupeření dvou hráčů obsahovat také kooperativní PvE režim, a to až pro 12 hráčů zároveň – na jedné mapě se sice nesejdou více než čtyři, mohou však simultánně plnit vzájemně související questy na třech rozdílných mapách (postup jednoho týmu na mapě 1 otevře druhému týmu na mapě 2 cestu k bossovi, atp.). Díky specifikům jednotlivých armád se navíc můžeme dočkat specializace klasické spíše pro MMORPG raidy – jeden hráč povede útočné vojsko, zajišťován zezadu dalekonosnými kouzly a léčivými jednotkami z armád svých společníků. Odměnou jim budou vzácné a jinak nedostupné karty do balíčku, jež mohou následně zapracovat do svých sil nebo výhodně prodat ostatním hráčům. Přidejte si k tomu Světovou mapu, kde se budou hráči setkávat a domlouvat společné akce, tržiště, kde bude možné nakupovat, prodávat a měnit těžce vydobyté (nebo draze zaplacené) karty, nebo armádní guildy a rýsuje se před námi zcela revoluční RTS zážitek, o jakém si i taková Saga online může nechat jenom zdát.

Nápad vnést do zatuchlých bažin RTS trochu té dnes už nezbytné socializace, propojit žánr se silnými MMO a sběratelskými prvky, přimíchat do tradičně soupeřivého prostředí multiúrovňovou kooperaci – to všechno jsou věci, které nás na BattleForge nesmírně zaujaly. Stojí za nimi nejenom odvaha postavit se zaběhnuté a po léta prakticky neměnné tradici realtime strategií, ale také vynalézavý podnikatelský záměr, jenž by mohl v budoucnu s trochou štěstí odstartovat zcela novou mánii. Těšme se na podzim letošního roku, těšme se na BattleForge exkluzivně pro PC.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz