Galerie 3
Battlefield 6 - dojmy z nového dílu válečné vřavy
i Zdroj: Electronic Arts / Battlefield Studios
Preview BF 6 Článek Battlefield 6 - dojmy z nového dílu válečné vřavy

Battlefield 6 - dojmy z nového dílu válečné vřavy

David Bernard

David Bernard

Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 Xbox Xbox Series X/S

Druhý beta víkend chystaného pokračování populární týmové akce je za námi. Zbraně vychladly a prach si pomalu sedá na zdevastované bojiště. Nastal čas ohlédnout se za vším, co nám vývojáři během testu nabídli.

Reklama

Série Battlefield je tu s námi již od roku 2002. Za více jak dvě dekády jsme se dočkali už dvanácti hlavních dílů (jakkoliv může číslovka v chystaném pokračování klamat a mást) a několika spin-offů. V posledních letech ale kvalita série značně pokulhávala. Po pomyslném restartu v podobě kladně přijatého Battlefield 1 (2016), který nás netradičně zavedl na bojiště první světové války, následoval Battlefield V (ano, číslování jednotlivých her opravdu není příliš intuitivní), jehož herní základna byla v souvislosti s klady a zápory opravdu rozpolcena. Osobně jsem s Battlefield V neměl problém a bavil jsem se. Každý hráč je nicméně jiný, nelze se zavděčit všem. V roce 2021 přišla studená sprcha v podobě Battlefield 2042. Ačkoliv se situace postupem času zlepšovala, nálepky špatné hry, kterou v době vydání bezesporu tento díl byl, se hra už nezbavila. Nálada mezi fanoušky série tak rozhodně nebyla příliš pozitivní.

Battlefield 6 - dojmy z nového dílu válečné vřavy
i Zdroj: Electronic Arts / Battlefield Studios

Už 10. října 2025 se ale dočkáme vydání Battlefield 6 - nové iterace, která nás zavede na bojiště současnosti. Během posledních dvou víkendů proběhlo beta testování, do kterého se mohl zapojit každý. V případě první části bylo sice nutné získat přístupový klíč, ale s trochou snahy (sledování Twitche) nešlo o nic složitého. Jako fanoušek, který se sérií Battlefield vyrůstal už od prvního dílu, jsem si možnost vyzkoušet Battlefield 6 nemohl nechat ujít.

Válečná vřava

Hry ze série Battlefield byly vždy o intenzivním týmovém zážitku. Kulky vám neustále sviští nad hlavou, tanky jsou noční můrou pěchoty a vrtulníky či stíhačky rozsévají smrt z nebes. Nejinak je tomu i v případě chystané šestky. Už od prvního zápasu jsem měl pocit, že se nám vývojáři z Battlefield Studios snaží nabídnout zážitek, který se nápadně podobá třetímu a čtvrtému dílu. A to rozhodně není špatně. Evoluce je sice nedílnou součástí herního vývoje, ale někdy je prostě lepší držet se zajetých kolejí, Jsem rád, že to tvůrcům konečně došlo. Na mysli mám například návrat ke klasické čtveřici herních tříd - Assault, Engineer, Recon a Support. Žádní operátoři se tudíž nekonají. Díky bohu. Každá třída nicméně může používat vámi zvolenou výbavu a zbraně (pokud nevyberete herní režim, kde je tato možnost uzamčena). Support (medic) se tak do boje může vydat například se samopalem, ale také těžkým kulometem či odstřelovačkou. Specifické kusy výstroje (např. defibrilátor u Support role) ale stále zůstávají doménou jednotlivých tříd. Autoři nám tak částečně dávají volnou ruku, což vítám.

Beta nabídla čtyři z devíti map, které budou dostupné při říjnovém vydání. Jmenovitě se jednalo o pouštní Siege of Cairo, Iberian Offensive, horskou Liberation Peak a městskou Empire State. Na poslední zmíněnou mapu, která dorazila až během druhého beta víkendu, jsem se těšil nejvíce. Její zasazení mi totiž notně připomínalo milovanou sérii The Division. Bohužel musím konstatovat, že se nakonec jednalo o nejslabší z uvedené čtveřice testovaných bojišť. Důvodem bylo příliš otevřené prostranství a podivně umístěné body. Zbytek map byl solidní. Nejvíce jsem si oblíbil Liberation Peak, zasazený do zasněženého pohoří. Nevím čím to je, ale ve hrách napříč žánry preferuji mrazivé prostředí. Letos je to navíc umocněno úmornými vedry, které u nás aktuálně panují.

K samotné hratelnosti příliš výtek nemám. Hra je svižná a pocit ze střelby je více než solidní. Nabídka zbraní byla v betě sice chudá, ale věřím, že plná verze a následující aktualizace přinesou dostatek smrtícího železa. Pochválit musím i způsob pohybu, jakým se váš voják pohybuje po mapě. Zažité překonávání překážek pomocí skoku je samozřejmostí, ale potěší například možnost odtáhnout spolubojovníka, kterého oživujete (oživit vás může jakákoliv herní třída, ale Support o poznání rychleji). Výsledným efektem je ještě vetší vtažení do dění na obrazovce. Uznale jsem pokýval hlavou také v okamžiku, kdy jsem zjistil, že si můžete stopnout tank. Nemyslím tím nasednout do něj, nýbrž se zachytit zadní části stroje. Je to užitečné a navíc to vypadá zatraceně cool. Jako negativum vnímám registraci zásahů, která občas zazlobila. V tomto případě ale nemohu potvrdit ani vyvrátit, zda se jedná o chybu hry samotné, nebo je problém na straně mého internetového připojení. Nicméně nejsem jediný, kdo si na špatný „hit reg" stěžuje. Podivně se občas choval i netcode, kdy jsem se sice viděl dávno za zdí, ale i přesto mě nepřítel dokázal zastřelit. Tato problematika je bohužel sdílená napříč žánrem online akcí. Některé tituly na ni trpí více, jiné méně.

Velké i malé režimy

Beta víkendy nabídly několik větších i menších herních režimů. Jmenovitě se jednalo o Conquest, Breakthrough, Rush, Team Deathmatch, Squad Deathmatch, Domination a King of the Hill. Zatímco režimy Conquest a Breakthrough se nesou v duchu klasické hratelnosti série, menší módy mi v mnohém připomínaly konkurenční Call of Duty. Ačkoliv mám sérii Call of Duty velmi rád, u Battlefieldu bych si od ní rád odpočinul. A to nejspíš tvůrci nechápou. Přijde mi, že se prostě a jednoduše v případě menších módů snaží nalákat „CoDkaře" a zvýšit si tak popularitu i prodeje. Je to pochopitelné, ale osobně mi to sympatické není.

Příkladem budiž herní režim Rush, který dorazil až během druhého beta víkendu. Ačkoliv jsem se na Rush extrémně těšil, byl jsem velice zklamaný. Důvodem je počet hráčů a velikost mapy. Rush v Battlefield 6 v betě nabídl souboje 12v12, což je dle mého názoru žalostně málo. Další menší režimy na tom byly, co se počtu hráčů týče, podobně. Nejvíce hráčů tak potkáte v klasickém módu Conquest, tedy boji o převahu na bojišti, kde se utkají dva týmy o 32 hráčích.

Parádní optimalizace

V době technicky nedodělaných titulů a optimalizačních paskvilů působila beta Battlefield 6 jako zjevení. Díky velmi solidnímu vizuálu jsem konečně mohl naplno využít novou PC sestavu, kterou jsem skládal v dubnu. Vše jsem tedy nastavil na maximální možnou úroveň detailů, a to s použitím NVIDIA DLSS v režimu kvality (pokud necháte defaultní možnost antialiasingu - TAA, hra je nehezky rozmazaná). Na sestavě s procesorem AMD Ryzen 9800X3D, grafickou kartou NVIDIA RTX 5070 Ti a 64 GB RAM jsem v rozlišení 1440p (QHD - 2560x1440) neklesal pod 130 fps. Spíše jsem se držel okolo hodnoty, na kterou mám uzamčený framerate, tedy 162 fps.

V době optimalizačních paskvilů působí Battlefield 6 jako zjevení.

Během začátku druhého beta víkendu z nastavení komicky zmizela upscalingová technologie NVIDIA DLSS, a já si tak díky prokletému TAA připadal, jako by mi někdo sundal brýle, které nenosím. Občas také docházelo ke zběsilému problikávání obrazovky. Jednalo se o poměrně rozšířenou chybu, která se pravděpodobně týkala systému nasvícení. Na další technické problémy jsem během 15 hodin, které jsem s betou strávil, nenarazil. Vrásky mi nicméně přidělávala teplota procesoru, která o víkendových vedrech šplhala až k hranici 85 stupňů. Battlefield 6 z vašeho CPU vyždímá maximum, tak se na to připravte předem.

Battlefield 6 - dojmy z nového dílu válečné vřavy
i Zdroj: Electronic Arts / Battlefield Studios

Velmi slibné, leč nedokonalé

Oba beta víkendy, které si pro nás tvůrci Battlefield 6 připravili, jsem si velmi užil. Zážitek byl umocněn tím, že jsem si po delší době zase zahrál s kolegy. O zábavu, humor, napětí, ale také frustraci nebyla nouze. Zdá se, že se tvůrci poučili z chyb proklínaného Battlefield 2042 a na říjen chystají návrat ve velkém stylu. Z chystaného pokračování je cítit plnokrevný Battlefield, ale nostalgickému návratu hází klacky pod nohy nedotažené menší módy a vyloženě nezvládnutý režim Rush. Doufám, že si během následujících dvou měsíců vývojáři vezmou zpětnou vazbu hráčů alespoň trochu k srdci. Byla by škoda takto slibně vypadající pokračování sabotovat snahou o zavděčení se všem. To totiž nikdy nedopadá dobře. Já mám nicméně jasno. Ve středu 10. října 2025 si beru dovolenou a pustím se do pořádné bitevní vřavy. Doufám, že se na bojišti potkám i s některými z vás. Zvědav jsem i na chystanou kampaň pro jednoho hráče. Předpokládám, že se bude jednat o pořádnou akční jízdu. A tu já nikdy neodmítám.


Reklama
Reklama

Související články

Reklama
Reklama