Autor Blue Prince: žádné pokračování, žádná lokalizace
Tonda Ros potvrdil, že Blue Prince nedostane pokračování ani lokalizaci, protože rozšiřování projektu by znamenalo osobní i tvůrčí náklady, které už nechce podstoupit.
- Ros uvádí, že lokalizace Blue Prince by byla jako tvořit druhou hru
- Přímé pokračování nevznikne, případná budoucí hra může být jiného žánru
- Autor chce, aby každý jeho projekt byl samostatný a výrazně odlišný
Indie hit Blue Prince se letos stal jedním z nejdiskutovanějších titulů, ale jeho autor Tonda Ros nyní jasně uvedl, že ani pokračování, ani lokalizace hry nejsou v plánu. V rozhovoru pro Polygon vysvětlil, že jakékoli rozšiřování projektu by znamenalo obrovskou osobní zátěž. Vývoj původní hry mu trval více než osm let a detailní lokalizace pro globální publikum by podle něj byla „jako vytvářet druhou hru“.
Ros také odmítl možnost přímého pokračování. Blue Prince 2 nevznikne, i když připouští, že by se v budoucnu mohl vrátit k témuž světu – nikoli však nutně ke stejnému žánru. Jeho cílem je, aby každý projekt stál sám o sobě a nesl vlastní identitu. Odkazuje přitom na přístup, kdy má každý díl jiný tvůrčí výraz: „Mám rád Myst následovaný Riven, ne Myst 2,“ říká.
Budoucí projekty tak podle něj budou hledat stejně výrazné a odvážné nápady, které Blue Prince vynesly mezi nejzajímavější nezávislé hry roku. Co přijde dál, zatím Ros neprozradil – jisté je jen to, že nepůjde o předvídatelnou cestu.