Alone in the Dark: Near Death Investigation Článek Alone in the Dark: Near Death Investigation

Alone in the Dark: Near Death Investigation

taltos

taltos

8. 2. 2008 23:56
Reklama
Reklama

Série Alone in the Dark se do srdcí hráčů, kteří si rádi potykají s vlastním strachem, dostala především dechberoucí atmosférou. Dlouho si držela titul krále hororových adventur z pohledu třetí osoby. Poslední vydaný díl, The New Nightmare, byl sice přijat poněkud chladněji, nicméně jisté kvality si zachoval, a tak se není čemu divit, že po nekonečných sedmi letech vyrukovalo studio s pátým pokračováním. Po takové době je samozřejmě technologie zcela jinde a Near Death Investigation přinese kromě klasické hororové atmosféry i několik inovací.

Krásy Central Parku

Tvůrci samozřejmě nemohli skalním fandům udělat křivdu v podobě odstranění hlavního hrdiny. Znovu se tak setkáte s Edwardem Carnbym, který byl hlavním aktérem ve všech předchozích dílech. Autoři si nicméně dovolili přesunout časovou linku, takže kdo se těšil na vody minulosti, bude zklamán. Nový příběh se totiž odehrává v novodobém New Yorku, kam se hlavní hrdina, neznámo jak, dostane. Vašim hlavním úkolem tak na začátku bude zjistit, co se přihodilo, že jste se posunuli o pár desítek let dopředu. Dalším primárním úkolem bude vůbec vaše přežití, protože kouty Central Parku, kam se vydáte, jsou možná všechno, jen ne bezpečné a věřte, že nějakého úchyla byste v těchto místech potkali ještě rádi. Kromě záhadného teleportu vaší osoby se totiž v tomto velkoměstě začnou dít další divné věci.

Kromě procházky po parku si užijete například i zběsilou jízdu taxíkem po newyorských ulicích během zemětřesení. Auta létají vzduchem, vyhýbáte se narážejícím autům a snažíte se vyváznout z tohoto zmatku živý. Tyto akční sekvence, které budou záviset především na vašem postřehu, by se měly trochu podobat scénám ze skvělé adventury Fahrenheit, což není vůbec špatná vizitka.

Základem interakce

Důležitým stavebním kamenem hry bude kromě propracovaného děje a hrůzu-nahánějící atmosféry také interakce. Ta bude přítomna všude kolem vás, což zajišťuje prověřený fyzikální engine Havoc 4.5. Můžete tak uchopit prakticky jakoukoliv věc a použít ji jako zbraň proti blížícímu se protivníkovi. Kromě toho můžete daný předmět ještě trošku „vylepšit“ tím, že například židli před použitím strčíte do ohně, což se zombíkovi bude líbit ještě o něco méně. Kromě braní předmětů můžete objekty i posouvat, což vám otevře nové cesty dál a budete tímto způsobem řešit drobné puzzle.

Poslední možností interakce a různorodosti hry je kombinování předmětů. Na McGyvera rychle zapomeňte, vše se bude řídit striktně logikou, tudíž z mýdla nikdy neuděláte šroubovák. Myslíme z tekutého mýdla. Jako příklad za všechny tvůrci v prohlášení uvedli situaci, ve které se vám do rukou dostane chemikálie v plechovce a oboustranná lepící páska. Nemusíte mít vysokoškolský titul, aby vás napadlo tyto dva předměty spojit, z čehož dostanete účinnou příchytnou bombu s několika využitími. Můžete ji tak nastražit například na stěnu a ve správný okamžik ji rozstřelit pistolí, nebo ji použijete rovnou na protivníka, kterému chemikálie jistě neudělá příliš dobře.

Pastva pro oči

I když do vydání hry zbývají ještě více než tři měsíce, již nyní má hra velmi vypilované efekty a slušivou grafiku. Cesty v Central Parku jsou opravdu kouzelné, pokud se tak tedy dají temné stíny, z kterých se ozývají děsivé zvuky, nazvat. Kromě parku se podíváte i do městských ulic, podzemních stok, nádraží a podobně. Prostředí je velmi detailní, stejně jako hlavní postava a jiné osoby, které potkáte. Plápolající oheň je zpracován neskutečně realisticky, stejně jako velmi věrohodná a hlasitá střelba. Té se dočkáte téměř stejně často jako řešení adventurních prvků a jsme zvědavi, jakého arzenálu se dočkáme. Když samozřejmě nepočítáme nespočet zbraní k naleznutí v okolním prostředí.

Vaše postava není žádný rambo a nemá nekonečné kapsy, takže zde není ani neomezený inventář. Díky tomuto omezení originálně vypadajícího inventáře-kabátu se budete muset často rozhodnout, jakou věc si necháte a jakou vyhodíte. Do jednotlivých kapes se vám totiž nevleze příliš mnoho věcí, takže nepočítejte s tím, že k železné tyči si přibalíte jednu mobilní brokovnici a výbušný sud na horší časy. Ve hře by se vše mělo držet v mantinelech realističnosti (když samozřejmě pomineme celkový děj).

Kromě klasického pohledu z třetí osoby přidali tvůrci do hry také pohled z vlastních očí. Ten by měl své využití najít u řešení některých puzzlů, případně při boji studenou zbraní v blízkosti příšery, kdy bude tato kamera zaručovat lepší přehled.

Útok na všech frontách

Autoři se s distribucí rozhodně nijak nemazlili, takže si budete moci výsledek vyzkoušet jak na klasické sestavě PC, PlayStation 3 a Xbox 360, tak například i na Wii, PlayStation 2, DS a PSP. Díky tomuto rozšíření hry se vývoj musel, chtě nechte, rozdělit na více projektů, na kterých pracují dva týmy. Výsledek by měl být v každém případě stejně kvalitní, a tak je jediným problémem odsunutí termínu vydání hry na květen letošního roku. Pokud se titul povede tak, jak tomu v současné době vše naznačuje, rádi si zmíněné tři měsíce počkáme. Comeback jednoho ze zakladatelů žánru survivar hororu se rozhodně nekoná každý den.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz