Alone in the Dark: Near Death Investigation Článek Alone in the Dark: Near Death Investigation

Alone in the Dark: Near Death Investigation

Dalibor Franta

Dalibor Franta

7. 6. 2006 22:55 2
Reklama

Sérii hororových adventur Alone in Dark jistě není třeba nijak sáhodlouze představovat. Z milovníků napětí ji musí znát každý, přinejmenším alespoň jako „ten slabší klon Resident Evila“. Je ironií vratkého videoherní osudu, že je tak vnímána hra, která před lety formulovala nejzákladnější principy tohoto herního žánru a která děsila majitele počítačů ještě dávno před příchodem zombíků z Japonska. Každý kdo se na tuto pionýrskou dobu rozpomene si jistě vybaví atmosféru 20. let minulého století, Edwarda Carnbyho - soukromého detektiva se slabostí pro paranormální jevy a nechutně veliké klobouky, vybaví si rozlehlá opuštěná sídla posedlá démony, nebo pěstní souboje s nemrtvými obyvateli zatuchlých sklepů. Určitě si také vzpomene na pokus Infogrames (dnes Atari) oživit zašlou slávu z první poloviny 90. let pokračováním Alone in the Dark: The New Nightmare z roku 2001. Ten však i přes své nepochybné kvality zapadl bez většího povšimnutí. O to víc tak může překvapit snaha Atari o druhou resuscitaci této klasiky – oživení takříkajíc nextgenerační, které se odehraje na všech významných platformách, PS3 samozřejmě nevyjímaje. Na scénu přichází Alone in the Dark 5: Near Death Investigation.

Posun v čase

Už při prvním pohledu na přiložené screenshoty musí být jasné, že něco není tak úplně v pořádku. Reálie jsou moderní, Edward Carnby odložil svůj baloňák a oháknul se podle poslední módy…kam se poděla 20. léta minulého století? Možná vysvětlení jsou v podstatě dvě a ani k jednomu se tvůrci nijak konkrétněji nevyjádřili – buď se Atari obává sázky na historické reálie a chce přitvrdit muziku moderními prostředky aniž by přitom přišlo o tažnou sílu hlavního hrdiny, nebo je Carnbyho záhadný časový posun o celých 80 let důležitou součástí příběhu. Druhá možnost působí zaručeně přitažlivěji, v současné fázi vývoje hry však můžeme o pravých důvodech pouze spekulovat. Ať tak či onak, Carnby se ocitá v temných zákoutích současného newyorského Central Parku, aby zde pátral po tajemství života po životě. Stísněné prostory starých sídel tak nahradil rozlehlý venkovní komplex, kde se kromě podmračených lesnatých hájů podíváme také do prostor starého divadla, zoologické zahrady, nebo secesní restaurace. Jak říkají tvůrci z Eden Studios, v tomto zeleném srdci New Yorku se odjakživa střetávaly rozdílné světové kultury a s nimi i jejich rozdílné přístupy k ponurým stránkám života a smrti. Stejně tak i Carnby bude při svém pátrání narážet na rozmanité překážky a problémy a způsob jakým se s nimi vypořádá ovlivní další vývoj hry a také samotný vývoj postavy hlavního hrdiny. Už se bojíte?

Seriálový střih

Načrtnutý příběh zní jistě velmi nápaditě a patřičně temně, ovšem způsob jeho prezentace by mohl u konzervativnějších povah vyvolat přinejmenším udivené pozdvihnutí obočí. Eden Studios se totiž rozhodli pojmout vyprávění formou televizního seriálu a této myšlence přizpůsobili naprosto vše – délkou jednotlivých epizod počínaje (cca 40 minut každá), upoutávkami a rekapitulací předešlého děje na začátku každé nové úrovně konče. Výsledkem tak má být autentický seriálový dojem, od kterého si vývojáři slibují mnohem intenzivnější zapojení hráče do děje. Důraz na filmovost herního zážitku má pak podtrhnout výrazněji akční ladění, které by mělo nový Alone in the Dark posunout někam směrem k Resident Evil 4. Kromě prozkoumávání jednotlivých lokací a řešení puzzlů se tak můžeme těšit i na čistokrevné akční scény (o tom s jakými příšerkami Carnby skříží své síly bohužel zatím nepadlo ani slůvko). Kroky jsou to jistě odvážné, podaří-li se však tvůrcům všechny nové prvky perfektně sladit a vyvolat v hráči stejný dojem jako při sledování napínavého seriálu, pak má Alone in the Dark vcelku solidní potenciál.

Grafické techtle a fyzikální mechtle

Technické zpracování next gen titulů je vždy naprosto výjimečné a ani Alone in the Dark 5 by v tomto směru neměl být výjimkou. Sofistikovaná grafika je samozřejmě zcela namístě a vzhledem k parametrům strojů na nichž hra poběží (mimo PS3 také Xbox 360 a nejmodernější PC) už prakticky nemá smysl se o ní nikterak obšírně rozepisovat – ostatně její kvalitu můžete posoudit sami z přiložených screenshotů, nebo několika zveřejněných trailerů. Zmínku si však zaslouží alespoň plně interaktivní prostředí, o které se postará nový Havok 3.0 engine. V duchu opravdového survival hororu se totiž Edward Carnby často ocitne v doslova McGyverovských situacích a bude se muset bránit vším co je právě po ruce – díky novému Havoku by tak neměl být problém nalézt nouzové řešení v každé myslitelné situaci.

Jak si hra povede v porovnání s novým Resident Evilem se dozvíme až během příštího roku, už teď je ovšem jasné, že Alone in the Dark neponechává nic náhodě. Samotná podstata hry byla prakticky do základů překopána a prošla výraznou modernizací, včetně přesunu děje do současnosti. Jak však tyto změny přijmou konzervativnější fanoušci hororové akce je zatím ve hvězdách.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama