Age of Conan: Unchained Článek Age of Conan: Rise of the Godslayer

Age of Conan: Rise of the Godslayer

Luke

Luke

19. 8. 2009 22:59
Reklama

O Norech je všeobecně známo, že vlivem drsného prostředí, zimy a nedostatku světla nad polárním kruhem, jde o národ přátelských a komunikativních lidí. Vývojáři Age of Conan z norského Funcomu tento dojem potvrzují v prezentační místnosti vystlané pískem a ozdobené orientálním nábytkem. Prostředí se vztahuje k datadisku Rise of the Godslayer, který brzy uvítají všichni aktivní hráči AoC a dost možná na něj zaberou i váhající nebo ti, kteří nad hrou po dlouhém problémovém období zlomili hůl. Samotná prezentace začíná v přátelském duchu, kdy – a je to snad poprvé, co se nám něco podobného stalo – se čeká na novináře, kteří se zdrželi na předchozí schůzce. Craig Morrison, novopečený hlavní producent, se ujímá slova a představuje novou krajinu – Khitáj. Před pětadvaceti lety zde Conan zabil sloního boha (viz povídka Věž slona) a od té doby to jde s životem místního obyvatelstva z kopce. A všichni ví, komu za to vděčí: slaměné figuríny Conana jsou upalovány na každém rohu.

Khitáj čerpá z čínské krajiny a architektury, podobně jako Jade Empire nebo jisté části Guild Wars. Hned na první pohled je jasné, co autoři ve směru grafiky zdůrazňují: nekonečné planiny a široké horizonty, které ukotvují pocit, že před vámi leží celý svět. V krajině jsou zasazené vesnice, kde každý dům zve k prozkoumání a stovky postav k novým úkolům. Vývojáři se poučili z kritizované absence obsahu pro pokročilé bojovníky v Age of Conan a do datadisku naládovali tolik misí, že se ani ten nejaktivnější hráč nebude nudit. Morrison k tomu dodává, že primárním cílem nebylo generovat obsahovou vatu, ale prohloubit herní zážitek – a k tomu paradoxně patří nulová změna v oblasti profesí. Nedočkáme se žádného nového. Namísto ní se autoři věnovali prohlubování rozvoje stávajících.

Od EVE Online byl okopírován koncept trénování dovedností i v offline stavu. Stačí navolit, jakou dovednost chcete trénovat a hru vypnout – a vlastnost bude pomalu růst. Ruku v ruce s novým obsahem jdou i nové údery asijskými zbraněmi a samozřejmě nové artefakty a jízdní zvířata. Pro řadu hráčů jsou zvířata jen prostředkem, jak se rychleji dostat z místa na místo. Nemají k svému mazlíčkovi pořádný vztah a to by se mělo nyní změnit. Vezměme si tygra. Nemůžete jen tak zaskočit do khitájského zverimexu a koupit ikonku s nápisem „tygr“. Namísto toho musíte vstoupit do kultu tygra, projít iniciací a nakonec si zvíře tvrdě vybojovat. Odložíte zbraně, brnění a odejdete do pralesa zbušit tygřici, které seberete kotě – a to následně vychováte pro konkrétní účely. Tím se stane tygr osobním zvířetem (nemůžete ho prodat) a bude vás s ním pojit řada zážitků. Morrison naznačuje, že zvířata budou přidávat i nové schopnosti, v případě tygra je to stealth hraní a mezi aktivní činnosti bude patřit i trénink na zabíjení lidí.

V ideálním světě by Age of Conan byl takovým, jaký si ho představujeme: oslavou souboje frakcí, království, říší. V realitě Funcom RvR podcenil (ačkoliv později chybu napravil) a nyní přichází s novým řešením. Celá Khitáj je plná skupin, které spolu válčí ve jménu ideologií. Vstoupit do jedné z nich znamená okamžitě si znepřátelit ostatní, ale odměna je sladká – speciální brnění nebo zbraně jsou tím nejmenším, co od své skupiny získáte. Čím výše v hierarchii skupiny postoupíte, tím unikátnější a vizuálně atraktivnější odměny budou. Těžce dostal, lehce ztratil, dalo by se říci o mechanismu, kterým můžete ze skupiny vystoupit: prostě jí zradíte a začnete preferovat jinou. A ta má jiné barvy a tvary brnění... Autoři tím zajišťují, že šarvátky mezi skupinami lidí budou oživovat krajinu na všech místech, než jaká jsou vyhrazena pro RvR a navíc budou hráči patřící k rozdílným skupinám na dálku rozlišitelní.

Rise of the Godslayer je pochopitelně graficky stejně úchvatná jako mateřská hra. To ale není zajímavé. Důležitější je, že se Funcom i přes negativní veřejné mínění (způsobené jeho chybou, přiznejme si to) nevzdává a nesnaží se replikovat úspěšné šablony datadisků konkurence. Namísto toho jde cestou prohlubování herního zážitku a přidávání dalších atraktivních nápadů, které mají šanci přivábit nové publikum.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama