@Bluemann
No oni vychazeji z te premisy ze herni trh je mnohem hure kontrolovatelny (v cem se v tomto technicky lisi od trhu s filmy na DVD mi zustava zahadou) a zamereny predevsim na mladez, takze udeluji nejvyssi rating 15+ a co se do teto kategorie nevejde neni mozne prodavat vubec. Co jim ale nedochazi je ze timto delaji zakazanym hram skvelou reklamu a neprimo podporuji herni piratstvi. Misto aby ditku tedy hry porizovali rodice za padesat babek a zachovala se alespon jista mira kontroly a rodicovskeho dohledu nad tim jaka hra se dostane diteti do rukou, nuti jak dorost tak dospele hry porizovat pokoutne, casto nelegalne a pekne tak kultivuji piratskou infrastrukturu. Postup je to populisticky zdanlive opodstatneny ale ve vysledku kontraproduktivni.
Neni to podvrh oficialniho microsoftiho ovladace ale third party hardware. Viz. www.motusgames.com. I kdyz o autenticite tech prezentacnich videi si dovolim zapochybovat. Nechce se mi verit ze treba Lucasarts poskytl tomuto projektu softwareovou podporu, bez ktere by se ten ovladac dal timto zpusobem implementovat jen stezi.
@nobynoblhoch
Jestli ti to ty blbecku nedochazi tak v posledni dobe dochazi k fuzi hernich komunit kolem jednotlivych platforem a valna vetsina AAA titulu vychazi multiplatformove. Logickym a pomerne prirozenym krokem tistenych medii o PC hrach je na tuto situaci reagovat rozsirenim konzolove rubriky. NextLEVEL jako skutecne multiplatformovy platek byl znacne vizionarsky pocin (alespon co se Cech tyce) a dovolim si predejmout ze jeho reinkarnace se za cas dockame v podobe pozvolna transformovaneho LEVELu. Nekomu tohle páření trhů vyhovuje, jinemu ne, ale faktem je ze se s tim neda nic delat. Me osobne zajimaji hlavne HRY jako takove a proto jsem byl ctrnacti stranami o HRACH navic velmi potesen. Zadnou konzoli zatim nevlastnim ale pravdepodobne si v blizke budoucnosti nejakou domu poridim. Me jde totiz (prekvapive) hlavne o dobrou zabavu, zabomysi valky a debaty o hovne prenecham uhrovitym nerdum jako jsi ty.
@Tomáš Krajča
No prave, dnesni nezavisle hry jsou plne sarkasmu, parodie a vsemoznych komentaru k zavedene norme. Jako by chteli tvurci obrodit zavedene zanry.
@Lykantrop
Doporucuji projit tento thread. Oni obkreslili i artworky.. propiskou! Desna bzunda. http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=310683&page=17
@hitokage
Rekl bych ze prave naopak, s dokonalejsimi nastroji prijde bezprostredni tvorba a v bezprostredni tvorbe se rozpusti soucasna obsahova a formalni klise. Hry se prestanou ohlizet za pacmanem a zacnou napodobovat zivot.
Osobne si nemyslim ze by hry mely nejak blizko k literature ci filmu. Mnohem vice stycnych ploch vidim kuprikladu s architekturou. At uz v tom ohledu ze hra podobne jako stavba hrace obkopuje, presahuje a upira mu nadhled, ci v silnem durazu na praci s formou. Take si nemyslim ze by invaze literatu hram nejak vyrazneji prospela, spis by podporila zoufalou eklekticnost ktera je v soucasnosti svazuje. Naopak, myslim ze hry by meli delat lide kteri ve svete interaktivnich aplikaci vyrustali, jsou zvykli v nich premyslet, citit, prozivat. Generace ktera bude tvorit hry s lehkosti protoze svet her je jejich svetem, protoze jazyk her je ten ve kterem se dokazou nejlepe vyjadrit.
Rekl bych ze autorka to mela pojmout koncepcneji. Cele by se to melo teoreticky tocit kolem apokalypsy, ale zatim to jen roztrzite skace okolo nesouvislych obrazu z Falloutu 3. Nemam nic proti pouziti citaci ze hry pro podporeni nejake nosne myslenky, ale zde jakakoliv nosna myslenka schazi. Jedna se pouze o neusporadany souhrn pocitu a dojmu postradajici poradnou logickou strukturu. Pocitacova hra (a tedy ani Fallout 3) zatim neni kulturni utvar ktery by snesl nejakou zevrubnou ideovou analyzu. Je to jako snazit se o botanickou studii celedi okolicnatych rostlin z receptu na mrkvovy kolac. Nerikam ze by podobne clanky nemely vznikat, ale mely by byt asi pojate volnejsi formou. Konkretni titul by mohl byt bran jen jako vychozi bod obecnejsi uvahy. Zabyvat se spise tim co herni interpretace realneho sveta vypovida o nas hracich, mene tim co chtel sdelit samotny autor toho ci onoho titulu. Prvni vlastovce jsem ale ochoten odpustit jeji jalovy let. Priste uz ale prosim s ostrym hrotem a po primce.
O hrach se nepise protoze si to zatim nezaslouzi. Jsou zatim obsahove melke, formalne schematicke a neplodi je tvurci pretlak ale trzni podtlak. Hry v dnesnim slova smyslu vznikaj primarne za ucelem zabavy, jsou technicky prilis sofistikovane pro spontanni tvorbu, schazi jim bezprostrednost a jasna vize. Veskere pokusy o "umeni" ve hrach dosud skoncily jako hra na nej. Medium je to nadejne, ale musime si pockat az odroste generace pro kterou je jazyk interaktivnich aplikaci prirozeny a dokazou v nem uvazovat. Soucasni prukopnici nebudou zapomenuti, ale bude se na ne vzpominat asi jako se ve filmu vzpomina na Chaplina. Skutecni autori teprve prijdou.
Je mozna trochu skoda ze jsi na plnou hubu nezminil jisty notoricky prvek se kterym mam Cactuse spojeneho a kvuli kteremu si vzdy rad zahraji jeho nove vytvory. A to jakesi metaherni komentovani zavedenych mechanismu a klise. Tenhle rozpustily pristup k tvorbe, kterym dela Cactus na line a zhyckane hrace dlouhy nos, me proste bavi. Jako souhrny clanek to bylo dobre, ale ocenil bych v indie sekci i nejaky ten komentar ci uvahu. Pojdme premyslet o hrach, o tom preci indie je. A hned bych si dovolil nadhodit treba prave tema sebereflexe a metagaming ktere soucasnou indie scenou rezonuje. Za vsechny jmenuji Karoshi od 2Dcuba, Cancer Wars od Petriho Purha, ROM CHECK FAIL a nebo treba prave Decontrologic a Psychosomnium od Cactuse.
Na skale od profesionalne moderovane a dynamicke show k odlehcenemu homevideu jste uvizlii nekde uprostred, v nemastnem neslanem prostoru sedave nudy. Soutezici se svymi nezucastnenymi ksichty vypadaji ze jsou na podlozku predvolavani za trest a Dobrovsky se svou typickou strojenou dikci tomu taky moc nedava. Ze slibneho napadu bohuzel zustava zajimava uz jen ta hlavni cena, ktera ale pravdepodobne prijde, verna celkovemu duchu teto taskarice, zabalena v potrhane krabici nadepsane cernym fixem: "Honzík". Proste me to trosku zklamalo. Skoro to vypada ze to cele podstupujete z donuceni, v ramci jakehosi marketingoveho experimentu presprilis iniciativnoho manazera.