profile-image

FeliX_the_Cat

FeliX_the_Cat
Registrace 10. 2. 2010
ID 3987024642
Level 1
0 bodů
Zbývá 100 bodů do dalšího levelu
0 100
Normální kocour, který má rád dobré hry, dívky, chutné jídlo, české pivo, sport aktivní i pasivní, excelentní filmy, instrumentální hudbu... a knihy.
Narozdíl od kolegy Garfielda nemám rád lazaně a pondělky jsou pro mě dny, jako každé jiné.

Přál bych si, aby jsme ve světě ukázali, že jsme sice malá země, ale s obrovským srdcem a dovednostma. Chtěl bych, aby jsme dali najevo, že máme nejenom dobré vědce, krásné holky, dobré pivo a dvě národní divadla, přičemž to jedno za to bere nechutné prachy, ale také, že dokážeme dělat skvělé počítačové hry.

Vlastně nejsem ani čech, jsem moravák... a v Praze žiju jen proto, abych pomohl dobít vaše hlavní město. S hlavním městem padá celá říše... a moravská orlice už volá, ale nebojte. Zajatce bereme.:P ( :) )
Nic tu není

Uživatel nemá žádné hry

Komentáře

FeliX_the_Cat
FeliX_the_Cat
Level 1 Level 1
9. 4. 2010 10:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@IRON-Marek:

Mám pocit, že zde najdeš... (http://www.jrc.cz/index.php?a=2&id=34484) Pokud nejde tedy jen o podobný název, ale myslím, že je to ono.

FeliX_the_Cat
FeliX_the_Cat
Level 1 Level 1
8. 4. 2010 08:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Deadmann:

Možná jste se nespletl, i když nemám páru v čem by jste se měl plést, ale já se spletl tak tochu ve Vás - sleduji. Bohužel myšleno ve špatném. Hádám, že jste jeden ze zarytých psů obranářů nebo dokonce dobrý známý autora. Vám nešlo o diskuzi, že ne? Mě ale nerozhodíte, jak jsem říkal, tak nemám potřebu se po někom vozit. :)

Autor mi také napsal, bohužel, jako host acc., abych mu nemohl odpovědět zpět a sem to psát nebudu - nechci, je to soukromá věc mezi náma.

A záměna Glorfindela a Arwen... no, je to tak. Ale těchto věcí bylo napříč filmem moc a moc. Zajímalo by mě, jak by vypadala ta pasáž, kdyby byla podle knihy. Tedy Glorfindel ve střetu pošle Froda na svém koni přes řeku, jako návnadu, a poté společně s Chodcem a pulčíky naženou Devítku do řeky... kde je smete mohutná vlna v podobě koní, kterou společnou silou vyvolají Elrond s Gandalfem.

Pro diváka tolik informací, že ten průměrný by se v tom ztratil. Už tak se první díl triologie líbil nejméně, proto, že tam byla spousta informací a byl více výpravný než akční. A taky dlouhý. A to tam chyběly celé kapitoly - jako třeba Tom Bombandil. Film je bohužel dost omezené médiu. Já bych 20 hodin(možná i více) Pána prstenů ocenil. Ale, kdo další ještě?

Jak jsem psal, těšili jsme se, nevím zda jsem slintal... a byli jsme za něj rádi. To je celé.

Diskuze nad PP sem ale nepatří, jsou trošičku off.

@Forkys:

Ale nebavíme se o žádné špionáži. Pochopitelně by šlo celý princip tvoření článku rozdělit. Oficiální prezentace. To co dostane z vývojářů a producentů navíc. Nějaké ty zákulisní informace. O čem se mluví. (novináři si své informátory chrání) A je na pisálkovi, aby určil, co by zveřejnit mohl a co ne. Je mi jasné, že je to balancování na hraně. Není košér recenzovat hry ještě před vydáním - jak se to teď povedlo tiscaliGames. Sestřelili Prison Break a Cenega hned couvla.

Chápu, že vývojářská studia nemají ráda úniky informací, ale nevyhnou se tomu. Lidi chtějí být informováni. Rádi by věděli. Tohle je prostě úděl sdělovacích prostředků.

Například tento článek mohl jít v informacích daleko dál. Jen to, že Andrej Sapkowski spolupracoval na jedničce (scénářem) a vrámci dvojky se o něm moc nemluví, je kapitola sama pro sebe. Ale tou prací a chutí se autor odliší od těch ostatních autorů, kteří psali všichni ze stejného zdroje. Propagandy CD Projektu.

A o tom to je.

To, jak se s titulem The Witcher popasuje CD Projekt Red, je teď scestné. Já, z mě dostupných informací, nemám dobrý pocit, ale počkám si až na dílko, abych si mohl dát všecny souvislosti dohromady. A pak si řekl... zvládli to a nebo... ach jo. Ale, jak vyorali se Sapkowskim, za to mé uznání rozhodně nemají.

Hezký den.

FeliX_the_Cat
FeliX_the_Cat
Level 1 Level 1
6. 4. 2010 15:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je ale taky jiný příběh...

FeliX_the_Cat
FeliX_the_Cat
Level 1 Level 1
6. 4. 2010 12:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Deadmanne...

právě, že ne. Bohužel nechápeš smysl kritiky. Smysl toho pomyslného zrcadla. Nebo toho, proč jsem to celé sepsal. A než se začneš zase čertit, tak mě to nech všechno doříct.

Příjdu ti, jako někdo, kdo si přichází vždy po práci leštit ego na nebohých autorech? Já doufám, že ne. Já chodil vždy za informacema a zajímavostma - chodil. Po někom se vozit nemám skutečně zapotřebí. Jediný problém je, že jsem docela upovídaný a když začnu, tak mluvím. Ne, že bych chtěl poučovat, ale píšu co mám na jazyku... a rád vysvětluju a mluvím o zajímavostech, které znám.

Ono je potřeba do té jámy lvové občas vstoupit. Já tušil, že se nějací lidé ozvou se zápornou reakcí. Ti s nesouhlasem a kritici už tady většinou nejsou. (většina lidí ani nemá sílu napsat a řeší to jinak... hledáním jiného informátora) Takhle, vždy budou útočníci a obránci... a čím méně sem bude chodit lidí, tím více bude těch obránců - takové to tvrdé jádro. To se nemění. Ovšem. Pokud si autor tohoto článku něco z této diskuze odnese, tak budu jedině rád a budu se těšit na kvalitnější články.

Zaklínač II je zrovna téma velice pestré, protože Sapkowski a CD projekt Red nejsou úplně zadobře. Já slyšel, že spisovatel už nechce nikomu dát licenci. (proto mě jednou zaskočila kratičká zpráva, že má licenci už i Holywood, ale možná to byla jen kachna.)

Ale jo, Vám stačí jen strohé info, které je na každém céčkovém nebo déčkovém webu. Kde autoři okopírujou dostupné informace a tím to končí. Ne nadarmo se říká, že čím je pisálek znalejší, tím je dílko kvalitnější.

Do kritiky na tomhle komunitním webu jsem se pustil asi dvakrát za svůj čas tady. Jednou mě nadzvedly neustále desítky všem hrám (pak to známkování rovou můžete zrušit, psal jsem)

Nicméně. Až začneš brát realitu, jaká je... a setkáš se se skutečnou kritikou, která bolí a zoceluje, tak možná pochopíš, jaký má význam. Zvláště v tomhle odvětví.

Kdybych chtěl opravdu kritizovat, tak se do toho obuju daleko více a pustím se i do CD Projektu a to je mám docela rád, mrzelo mě, když jim na české scéně podrazili nohy. Klidně bych se i podepsal za pád někoho jiného, třeba Cenegy.

Bohužel u dílek takového kalibru je opravdu potřeba vědět minimálně o čem mluvím. To, že se recenze a články připravují s láskou a skutečnou připraveností už bohužel zdegenerovalo. To je ale jiný příběh. Návštěvnost Hrej.cz dost klesla. JRC se například nedohodlo na reklamách, protože z nich neměli žádný zisk. Proč tedy platit stejnou částku, jako Bonuswebu, když je výsledek u JRC nulový. Kritizuje se obsahová stránka Levelu (potažmo Hrej), kvalita i systém hodnocení. Ale pokud cítíte, že je všechno v pořádku, tak nejlepší lék na provokatéry a kritiky je... ignorace. Kolega mi říkal, že JRC hledá/hledalo partnera - herní magazín, alespoň jsem se to doslechl. Chystají se nové stránky a nový systém. Mluvilo se i o Hrej.

No nic. Pak bude ale pozdě na nápravu, když se jednou ohlídnete a dojdou peníze a podpora. ;)

Jinak, ohledně Pána prstenů... daleko dřív jsem ho četl, takže film jsem vcelku očekával a těšil se. A pokud si dobře vzpomínám, tak na první díl trilogie jsme si zašli s kamarádem a byli jsme nadšení. Kamarád mě neustále zahrnoval poznatky. Tenkrát. PP na svou dobo strhnul dost efektama... a my Tolkienovci jsme museli odpustit, když se do filmu nevešlo všechno a některé věci zjednodšili, aby je ostatní pochopili. :)

Fajn den přeji.

FeliX_the_Cat
FeliX_the_Cat
Level 1 Level 1
3. 4. 2010 12:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

... jinak článek je vcelku hezky napsaný a četl se svižně. Dojem kazila jen neznalost námětu a možná tam mohlo být více zajímavostí. Respektive, informace nové... ne jen to, co seženu na každé druhé stránce nebo z oficiálních prohlašení vývojářů.

Hezký den.

FeliX_the_Cat
FeliX_the_Cat
Level 1 Level 1
8. 4. 2010 10:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gib.rennis:

A když už se teda tomuhle věnuji více, než jsem vůbec původně chtěl a zasypávám to tady příspěvkama, tak zareaguji i na to parodování celé situace. :) Ne, že by se mě to nějak dotklo, ale prostě k tomu mám co říci.

Jo... zasměju se tomu taky, když to podáte takhle barvitě. Ovšem, Hrej si já zařazuji do kategorie LEVEL, který je tady ještě mnohem déle. A já si pamatuju jeho kvality dost dobře, on je měl. Ale to bylo taky tím, že se autoři spoléhali hlavně na sebe a opravdu se po všem pátrali.
Hele, já jako "nenovinář, nerecenzent" se dokážu dostat k plno informacím. I podpultovým. (Jako, proč zmizely bannery GAME z těchto stránek, proč 2K Czech odložilo Mafii II a jak to vidí samotní vývojáři - co je trápí. Ale když si tady pročítám zprávy na těchto stránkách a koukám, že vašim zdrojem je Eurogamer a další webové informační portály, tak je to přinejmenším zvláštní... nemyslíte?

Jaká je tedy celá práce? Obhlídnout cizí práci a přepsat nebo přeložit? Rád si to poslechnu. Zajímá mě to.

FeliX_the_Cat
FeliX_the_Cat
Level 1 Level 1
6. 4. 2010 15:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Forkys:

To je fakt, to bych docela i chápal. Vím, že to není snadné. Udělali jsme si svět veskrze prostý. Důležité jsou peníze a známosti. Pokud jsou prachy, tak si můžou dovolit i nějakou tu expedici - minimálně na E3, což je pro "přední" český časopis téměř jasná věc. (Nevím, zda je tedy stále přední.)

Pokud jsou ty známosti, tak se dá získat exkluzivita a informace podpultové.

Člověk by od LEVELu (Hrej.cz) očekával, že za tu dobu už má spousty známostí, které může využít a může nám pečivo servírovat teplé. Dobře mířený email, taky může vytáhnout informace. (Jak myslíte, že dělají hudební časopisy rozhovory a získávají zajímavé informace) Oficiální tiskovky by měly být jen základ - odrazový můstek.

V ČR to ale funguje dost podivně. Jedni si přeloží oficiální zprávy (kde vývojář vychvaluje svůj výtvor) a z toho uplácají článek. A druhá půlka si přečte český článek, přepíše ho, a prezentuje za vlastní. To je celé.

FeliX_the_Cat
FeliX_the_Cat
Level 1 Level 1
3. 4. 2010 12:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bohužel autor neví o dílu pana Sapkowskiho nic - vsadím se, že celé jeho pojetí se odráží jen od pocitu z prvního dílu počítačové hry. Doporučil bych mu, aby si vyhlédnul nějaký fantasy festival, který Andrej Sapkowski navštíví... dřívě jezdil velice rád a měl jsem tu možnost se s ním střetnout.
Nebo by mohl vzít do ruky alespoň jednu z povídkových knih... případně přečíst celý román. Dozvěděl by se toho dost, třeba by věděl... že Geraltovi přezdívají Gwynbleidd (což ve starší mluvě - jazyku elfů, znamená Bílý vlk.) - mimochodem, dá se to i vygooglit.

Nebo... věděl by, co je to zkouška Trav. Vlastně, podle reakcí, které si pročítám, by se mělo vrátit k pramenům více lidí. Určitě si tím neuškodí.

Zkouška Trav, jen pro Vaší informaci, je proces, kdy je tělo adepta napouštěno jedy, aby si vypěstovalo imunitu. To společně s tvrdým výcvikem mělo za následek, že celý proces přežili maximálně dva adepti z deseti. Navíc, je zkouška Trav přísně tajnou záležitostí. V nepovolaných rukou se rovná vždy smrti adepta. V knihách tuhle procedůru ovládal tuším jenom Vesemir - v té době už nejstarší ze Zaklínačů. Mágové se to tajemství snažili získat, Triss Ranancul se mnohokrát snažila z Vesemira dostat informace, aby Zaklínačům více porozuměli, ale neúspěšně.

Po proměně adept vždy přišel o potenci, veškeré lidské emoce a stal se imuní vůči jedům - takže je jasné, že běžné nemoci na něj taky neměly vliv.
Ty hadí oči (nebo zmijí, či kočičí - ve výsledku to má stejný význam) jsou důsledkem užití lektvaru. Proč? Ty zaklínačské lektvary jsou pro běžnou bytost smrtelně jedovaté. Proto zaklínači museli projít zkouškou Trav. I tak, ale požití lektvaru mělo vedlejší účinky, které se podepisovaly na těle a ty se staly odstrašením od tohoto řemesla. Ty hadí oči, barva kůže, vystupující jizvy... atd. Lektvarů bylo dost, některé zvětšovaly rychlost, jiné smysly apod.

Pokud jde o Geralta, tak nikdy celou zkoušku nedokončil. Byl těžce raněný a bylo jisté, že by to nezvládnul do konce. Byl nakonec ušetřen smrti. To znamená, že narozdíl od svých druhů... on jediný nepřišel o emoce. Zkouška trav nebyla už nikdy dovršena.
Ale, on se ty pocity snažil sám neustále potlačovat. Přesto byl jiný.

Mimo jiné u něj došlo i k zajímavé mutaci. Vybělení vlasů. Odtud ta přezdívka... bílý vlk.

Jak tak koukám na informace od autora článku... tak už v nich se hrozím, co s tímto tématem udělají. Protože například... zaklínač neovládá magii. Umí jen pár znamení, což je adaptace runových kouzel a jsou doprovázené vždy specifickou skladbou prstového znaku. V porovnání s magií čarodějů... je to směšná loužička vedle rozlehlého moře. A Zaklínač je taky vázán kodexem, který musí ctít.

Pan Sapkowski mluvil o tom, jak ho zklamal film, seriál a nakonec i počítačová hra, i když byl ze začátku ze hry nadšený (narozdíl od seriálu, kde ho jenom vykradli) a do práce i zapálený. Byl dokonce pozván, jako odborný poradce a scénář byla jeho práce. Ovšem... v několika věcech ho obešli, což on osobně dost kritizoval. Prostě tam nasekali už v jedničce několik blbostí a dvojka...no... buď to bude obludnost. Nebo se omluvím.

S pozdravem...
a doporučuju hlavně knihy, je to velice dobrý zážitek. ;)

F.

FeliX_the_Cat
FeliX_the_Cat
Level 1 Level 1
8. 4. 2010 10:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

(Problém s odpovědí pro autora vyřešen... beru zpět své tvrzení v postu. Autor se mi ozval znova, nechtěl se vyhnout bylo tam jen drobne nedorozumění a asi chybka)

FeliX_the_Cat
FeliX_the_Cat
Level 1 Level 1
20. 2. 2010 17:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jsem docela rád, konečně mohu říci, že je na místě skutečná pochvala pro LEVEL (Hrej.cz). Martinu Bachovi se článek povedl... dal určitě i práci. Děkuji za něj a více takových témat, jako pirátství, ceny her, free servery a jak na ně pohlíží ty oficiální... a bude fajn. (možná už bylo, nevím ... mám okno, když jsem byl nějaký čas v zahraničí).

Martin, byť jen minimálně, nakousl věc, která zajímá každého hráče, je fajn si přečíst konečně něco hodnotného. Já osobně bych se nebál tvrdších smečů... jak do řad pirátů, tak do pozic velkoobchoodů u nás. Ale to je asi o povaze.
Hmm. Údaje jsou všeobecné, koukám, ale to podstatu nijak nesnižuje a rád jsem si prošel grafy.

K tématu bych přidal trochu vody na Váš mlýn. Článek opomíjí důležité faktory, jako nepříklad ekonomika dané země nebo její životní úroveň. To jsou věci, které se přecijen dotýkají nás a ovlivňují rozhodnutí, zda koupit nebo ne. Co je komu pak do toho, že musí dát za hru o 500 peněz víc, když má astronomický plat, že jo... pak bariéry padají. :)

Jako čech mám zkušenosti s Kocourkovem zde... a vcelku delší pobyt v Guildfordu - jih Anglie, mi zase dal možnost nahlédnout pod pokličku tam.

Zkusíme nejzákladnější srovnání. Vcelku nejobyčejnější práce, názvem ne prací - kitchen porter (kitchen assistent, chcete-li)... jehož výdělek činí £5.75 na hodinu. Faktem je, že platy v Anglii jsou téměř srovnatelné po celé zemi, mohou za to přesně rozvržené platové možnosti (nemusíte se bát, že cizinec dostane míň než anglán) a co si budeme povídat. I tam mají KP nejnižší platy vůbec, ale srovnatelné, se základním kuchařem. Ovšem nezapočítáváme do toho výkonostní ohodnocení, které kuchaři mohou mít a taky extra money, jež se dělí mezi kuchyní a placem.

No... v ČR je jeho platové ohodnocení řízeno vždy podnikem, takže se přiznám, že není zrovna jednoduché najít stabilní cenu, kterou by se zaměstnavatel rád pochlubil veřejně. Asi si chlapík vydělá jinak v Hiltonu a jinak v restaraci na periferii. Tato pozice je hodně nabízena brigadně myslím, s odměnou 4 500 až 5 500Kč za měsíc, protože mi tenhle plat přišel dost nízký. Čínské restaurace požadují čínštinu a garantují plat v hodnotě 8 000Kč za měsíc. Řekněme, že u středně velkých řetězců by se plat mohl vyšplhat do toho základního minima pro člověka. To ale není podstatné. Bohužel, přiznejme si... kdo by chtěl jít pomáhat do kuchyně, kde se dře a má za to minimální peníz. Mm? ;)

No... a teď si srovnejte, jak jsou pro kitchen assistenta dostupné hry v Anglii, a jak pro českého pomocníka v kuchyni u nás.

...
Pokud jde o Mass Effect2 Collector's Edition, v Anglii je jeho cena £44.99. V ČR 1.399 Kč. Všechny ceny jsou pro PC a z kameného obchodu. Tady je cena téměř stejná.
Jen prostý základ Mass Effect II - tedy hra, stojí už £26.99, a u nás 1.199Kc. Tady bych poukázal na ten cenový rozdíl, kterou nekopíruje česká strana. Dost dobře nemůže. Kdyby to byl závod, tak teď v tomhle bodu začínáme ztrácet. Myslím, že tady jde cítit ten rozdíl... nemyslíte? A přiznejme si, v Anglie jdou ceny podstatně rychle dolů. Já rád nakupoval i hry za £5 a to tady stály ještě slušný počet zlaťáků.

Takže. Pro upřesnění. Schválně srovnávám GAME a JRC, protože JRC patří pod tohoto anglického velkoobchodce na poli her, konzolí a příspušenství. Proto by člověk čekal, že na tom budou stejně. není tomu tak. Mimochodem. Já měl ME2 spec. edici za rovných 1000, protože mám v JRC známé, pracoval jsem tam externě, takže za pořizovací cenu. :)

Jak se říká... není všechno zlato, co se třpytí a ČR nemá takový nákupní potenciál, aby u nas padaly ceny dolů. Pokud srovnáte faktor dostupnosti pro běžného člověka, tak pořád jsme na tom hůře než západní svět. A co myslíte vy? Zvládneme se jim vůbec někdy vyrovnat? :)

Snad.

S pozdravem.

FeliX_the_Cat
FeliX_the_Cat
Level 1 Level 1
21. 2. 2010 02:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jo, eeee... Dan Vávra na vrub Dragon Age psal glosu, to nejde přímo nazvat recenzi... :)

FeliX_the_Cat
FeliX_the_Cat
Level 1 Level 1
21. 2. 2010 01:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Silverback>>

Ano, byl jsem schválně lazený útočněji, ale myslím, že takové terno to zase nebylo. Trošku škoda, že jste mé reakce četl od konce. Ale já jsem za Vaše reakce rád, upřímně. Můžem to spolu probrat a něčeho se dopracovat, kéž by si vašeho příkladu brali jiní.

Vyjádřil jsem jasný nesouhlas s recenzí, nelibost co se s dříve seriózním plátkem stalo a pak vzdychal nad tím kam BioWare míří.

Pochopitelně, debata z očí do očí je lepší... text si hodně lidí vykládá podle své momentální nálady. To je známá věc. (Odpověď... "hm", je toho jasným důkazem.)
Možná vás překvapím, ale vytvořil jsem už bezpočet postav a vím jakou práci dá zodpovědná tvorba. Prošel jsem si už dost období a jedno z toho byla i doba, kdy jsem si myslel, že svět nedokáže přijít s novým nápadem. Všude jsem viděl něco vykradeného. Já toho mám docela dost načteno, nasledováno i odehráno. V hodně věcech vidím podobnosti a úplně nesnáším, když někdo tvoří hru podle knihy a není schopen mít dost úcty k autorovi. (Zaklínač a pan Sapkowski, například... měl jsem možnost to slyšet i z jeho úst... a čekám na to pokračování, co teď má vyjít.) I v hudbě a divadle mám určité praktické zkušenosti... ne, nechci tady dojímat, jen vysvětluji, když jste napadl mou osobu. :)

Takže, nebojte, že bych nedokázal ocenit postavy z ME, jako Garrus, Tali, Grunt nebo Than. ;)

To co vidím já... je nedodělanost MEII. Nevím jestli se na to prostě vyfláknuli nebo nepotřebovali řešit, ale ta hra by šla udělat mnohem lépe - dotáhnout a pak by si třeba vysoké hodnocení zasloužila. Myslíte si, že MEII měl dobrý scénář? Postavíte ho vedle Dragon Age a mluvíte o dobrém scénáři? Já DA hral dvakrát jen proto, že jsem měl pocit, že jsem to dohrál jako idiot. Hra za jakoukoliv postavu byla jedinečná a jiná, navíc všechny provázány. Tohle se mi u žádné hry nestalo. Žádnou jsem nehrál podruhé, protože mám dobrou paměť a hraju kvůli zážitku. ME II jsem přeletěl, nikdo mi neumřel (pro ty co milují RPG to musela být brnkačka... pár vylepšení, to není RPG. Předem dané hovory nejsou budování vztahů. Jen jedna možnost tam je, najít si frajerku. Ocenil bych to, že když jsem nechal Jack, tak už se mnou nepromluvila... posilala mě do... :) ) Pak uvíznete ve světě, kde můžete jen těžit suroviny nebo opakovat stále stejné rozhovory. Nee, ME je dobrá hra, ale aby si zasloužila známku legendy? Neblbněte dámy a pánové. :)

Ano, máte naprostou pravdu... jednička byla podle mého vkusu krátká a ke konci průhledná. Dvojka je krátká a průhledná po celou dobu. Koukněte, příjdete za Andersonem, pokecáte... a přibudou mu jediné dvě možnosti kecání navíc, v určitý čas. Jedno téma je setkání s Ashly a druhá, když mu řeknete, že jste narazil na Getha, který se chová přátelsky. Nic víc. Pak tam jen stojí opřený o zábradlí a můžete s ním mluvit pořád o těch samých věcech a v takové časové smyčce uvíznou všechny postavy, navíc vaši parťáci nemají dodělané finální rozhovory a pak se zaseknou. Mimochodem, to jste si nešimnul, že všechny rozhovory jsou spjaty s hlavní dějovou linii? Nic navíc. Dozvíte se to co musíte, aby jste mohli na misi. To takový DA, kde můžete rozebírat své vztahy se všema v partě... a co víc, jejich reakce se měnily podle situace a doby. nebo podle vašich činů a odpovědí. Já jsem dost všímavý, to se nebojte. Konec ME jsem hrál 6x, protože mě zajímalo, zda jsem udělal chybu a nešlo posádku Normandy zachránit. Pořád starší a starší save, jak jsem zde myslím psal. Ovšem daň za živou partu byla asi ztrata poloviny posadky. (jak mě mrzela ztrata Gabby, poddustojnice... nebo kuchaře, kteremu jsem nestihl dat ty potraviny, ktere jsem už u sebe měl. Tohle byl jediný úkol, který jsem neudělal. Už nešel. :)

Když jsem Vás nepřesvědčil o svých schopnostech a úmyslech, tak snad alespoň v tom, že nejsem povrchní hráč. Ovšem ME II je povrchní hra. A právě ty zkušenosti mě k tomu vedou...

...asi je to daň za to, že vyšla těsně po Dragon Age. Nebo je to ta komerce, která nám ničí skvělé tituly. Zažil jsem to u mnoha věcí a mnou zmiňovaný G.Lucas, který se nám místo pochopení zapříčil a vyjádřil se, že už celovečerní filmy točit nebude, to je jeden z mnoha. Ví každý, kdo viděl úpadek Star Wars. Ví každý, kdo vidí ty rychlo kvasící hry na motivy filmů.

I Vám krásný den.

FeliX_the_Cat
FeliX_the_Cat
Level 1 Level 1
21. 2. 2010 00:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ani nevím, proč reaguji, ale když se nám rozjíždí seriózní debata, tak jsem za to rád a ještě tedy odpovím. :)

MRX >>
Moc se mi líbí Vaše nekonfliktní povaha, máte u mě kladné body. :) No k tématu hodnocení her. Eeee... Budu reagovat přímo, tak si osvěžte paměť.

A právě proto, nezdá se Vám, že je potřeba zachovat nějaké mantinely v hodnocení? Je to přeci jednoduchá a logická myšlenka. Pokud každá "blbost" dostane 10, tak jaká známka nám zůstane pro ty opravdu nejlepší hry, které si hodnocení zaslouží? Je to smutné, ale pak celá scéna jen upadá a snižuje se i kvalita počítačových her. (teď se nebudeme upínat k tomu, která hra si to zaslouží... to je jiný příběh. Budu pokračovat touhle myšlenkou, kterou vedu. Své názory na MEII máme.)

Vemte to takto. Ono to celkově není nic divného. Jiné sféry jsou toho plné. Gastronomie, auto-moto a právě to umění je tím pověstné. Teď Vám potvrdím jednu věc. Proč myslíte, že obrazy nebo hudbu hodnotí skuteční odborníci? Na malbě jsou chyby těžce uchopitelné... a nejde je jen tak popsat. Obyčejný laik je nepozná. Tady je Vaše teorie správná. Jde hodně o subjektivitu, proto se zase tolik neupínají k výlevům. Jedná se o rozbory techniky, barev a věhlasu malíře. A tito pánové, co studují obrazy jsou profíci, kteří stanovují ceny a dokáží rozeznat kopii od originálu.

Hry spadají do tvorby, kde můžeme chyby vidět znatelněji. Patří sem populární hudba, filmy, divadlo, knihy a já zde zařazuji i ony PC hry.
Od recenzenta se zde očekává rozbor kladů, záporů a chyb. Pak buď doporučí a nebo ne. Známky od sedmičky nahoru jsou dost dobré a značí už o kvalitě. (bohužel, naše spolešnost má nastaveno, že dobré hry jsou 9 nebo 10, o tom právě mluvím... chybí odbornost a profesionalita) Budu se opakovat, ale subjektivita patří nám... oni musí být objektivní, a to ta recenze nahoře není. Chyby se neodpouštějí, ale podtrhávají, aby se příště nestávaly. Jednoduchá věc.

Abych řekl pravdu, četl jsem kritiku Dana Vávry (hlavní game disagner 2K Czech) na Dragon Age a já s ním v mnoha věcech vyloženě nesouhlasím. Nebral si servítky a rozhodně se před BioWare neposadil na zadek. A s odstupem mu musím dát v některých myšlenkach za pravdu a přesvědčil jsem se právě na ME II. Bio jsou mí nejoblíbenější a já to nesu dost těžce, to jste poznal. Na druhou stranu, ja recenzi nepsal... já si mohl dovolit subjektivitu, kterou už mi někdo vyčítá. :)

Dan Vávra už u Dragon Age cítil pařáty komerce. To je největší nepřítel umění. Bohužel. Je mi jasné, že to někteří ještě necítí a já respektuji i ty, kteří mají názor diametrálně odlišný. Mass Effect II není zlá hra. Má sedmička je docela hezká známka. Mám doma originál speciální edice a čekám na DLC, které snad opraví mnoho chyb, to se zatím neděje. Nějaké brnění mi jsou na dvě věci. Hra mě i přes chyby bavila, rád si o ní popovídám a při mnoha scénách mi doslova běžel mráz po zádech. Ale nejde přehlízet chyby jen proto, že mám Bio rád... a Mass Effect mám oblíbený. To by recenze postrádala význam.

Co to znamená? Recenzent by měl být něco mezi mým výlevem, kdy jsem se snažil dělat Pavlu Dobrovskému stín a chvalozpěvem autora. Hráči si už pak vezmou, co potřebují. Ne každému se líbí vše a právě proto je objektivita důležitá. Srozum?

Hezký den ;)

FeliX_the_Cat
FeliX_the_Cat
Level 1 Level 1
13. 2. 2010 21:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To KaMM1KaZZe >>
Pak jsi tedy šťastný člověk, přeju ti to, ovšem mě komerční blafy bohužel nestačí. A koukat, jak jsou recenze zkreslené a přes kopírák... to taky nesvedu. K čemu mi je demoverze, jež se tváří jako plná? Ne... od týmu, jako je BioWare, mi to rozhodně nestačí. Oni mají rozhodně větší potenciál. Cítím, jak se vzdalují ideálu počítačové hry a padají do lineární arcády. No jo, nebudou první a asi ani poslední. (napsal jsem jim kritiku přes vnitřní komunikační kanál, ale zda padne na úrodnou půdu, netuším. Dozvím se to za dva roky. Musím čekat.)

A pro tvou informaci - RPG znamená role playing game. Jde tam o budování postavy po dovednostní stránce, i po té psychické, do které spadá i příběh.

Co nadělám. Jsem rád, že se alespoň najdou lidi, kteří to cítí také... jako já... a že se najdou lidi, kteří vidí, jak LEVEL klesá hlouběji a hlouběji. Možná budu teď tvrdý, ale časopis je už obyčejný prodejní katalog. A Hrej.cz? Nemám slov. Jen málo schopných autorů zůstalo. Byl jsem zvyklý na kvalitu, ale nic nevydrží věčně. Kde je doba Petra Bulíře nebo čas, kdy to vedl Honza Herodes?

Nemám více co bych dodal k předchozím větám. (I proto, že jsem slíbil, že už psát nebudu :), ale jsem si jistý, že až do ruky dostanete hru, která si opravdu zaslouží 10 nebo 9 bodů, protože bude fenomenální a nadčasová, tak vám to dojde.) ME II to není, mají štěstí, že umí příběhy alespoň vyprávět a namíchat tak, aby vám v krvi stoupala hladina adrenalinu.

A souhlasím s tebou v jedné věci. Hry jsou špatné... a stejně se hodnocení drží kolem 8-9-10/10. Je tam totiž paralela. Vývojáře musí k výkonu donutit konzument a seriózní kritika.

Krásný den, přeji. :)

PS: Můžeme klidně diskutovat přes PM, pokud má někdo zájem. Tady už bych to z mé strany uzavřel.

FeliX_the_Cat
FeliX_the_Cat
Level 1 Level 1
21. 2. 2010 02:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Xspy >>

Na tom se shodneme... mé reakce jdou na vrub dvojky, která nepřinesla nic nového. Jen odklon od původnich hodnot, jak jste správně podotknul. Prostě, zatím z mě neznámých důvodů sundali laťku, která byla vysoko. Až uzavřou trilogii, tak se můžeme ohlédnou a hodnotit to, jako celek. Já jen doufám, že trojka bude něco úplně odlišného než dvojka... ale po tom, jak jim všichni jdou na ruku. Mám strach. A bude možná ještě hůř.

FeliX_the_Cat
FeliX_the_Cat
Level 1 Level 1
10. 2. 2010 22:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tohle je živý příklad toho, jak popularita dokáže zlikvidovat jinak parádní titul.

Konstatování >>
Po dvou letech nám nezbylo skoro nic, jen bezedná lítost mlátící okenicí ve zběsilém rytmu. (Tohle jsem už zažil u mnoha mých oblíbených tvůrců) Zůstala nám pouhá prázdnota a ještě tomu někteří dokážeme pořád tleskat. To mě mrzí nejvíce.

Jako by vývojářský tým stál nad stolem a pitval jedničkou Mass Effectu, nezdá se vám? Šílený patolog pak odhazoval důležité věci do bokem stojícího kbelíku a my na to jen koukáme. Vyhodili silnější důraz na RPG, vyhodili psychologické budování vstahů a rozvoj postavy - ta rychlá náhražka, kdy si můžete pokecat s lidma z posádky, byla jen z nouze ctnost. Porazíte Collectory a ani si o tom nemůžete pokecat s Andrsonem. Ten svět byl jedním slovem mrtvý. Pokecáte s reportérkou a od té doby tam stojí jako tvrdé "Y"... nechali vás jen proplout a pak celý vesmír nechali zamrznout v čase. Linearní až hrůza a ta volnost ve vesmíru to dokazovala.
No a zjednodušit rozhodování už snad více ani nemohli. Bylo to čitelné, nerozvětvené a uboze strohé. Tři základní cesty. Žádné rozhodování podle intuice. A ke všemu EA nemělo ani potřebu vytvořit slušnou lokalizaci, za kterou by jsme se nemuseli stydět. Platí jedno pravidlo... pokud nemáte cit pro Sci-fi a fantasy, tak to pak stojí za houby. Překlad je ale koneckonců příběh sám pro sebe.

Takže nám ponechali jen starý dobrý vesmír, excelentní dabing (kde herci odvedli sakra dobrou práci), cit pro vyprávění, skvělé dějové pasáže a propracované charaktery. Tohle všechno zasadili do toho strohého nového příběhu, krátkých misí a nedodělaných rozhovorů. Smutné. Tomuhle my dáváme desítky. Ostříhané a krátké jedničce.

Ale jen tleskejte dál... viděl jsem, jak popularita zlikvidovala George Lucase, a jak jeho filmy nakonec odsoudili skalní fanoušci - sám jím jsem. Ale pak bude pozdě plakat nad rozlitým mlíkem. Kritika a recenze slouží k tomu, aby nastavily vývojářům zrcadlo. Pokud hry nechcete hrát, tak si skočte raději do kina.

7/10, s pozdravem.

FeliX_the_Cat
FeliX_the_Cat
Level 1 Level 1
13. 2. 2010 01:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To MRX >>
Právě, že je daleko horší než jednička a to hlavně proto, že je projekt už o dva roky starší. Hm. Uznávám, že i jednička měla své mouchy a mnohdy dost velké, tak nějak jsem doufal, že je ve dvojce vychytají... ale ne. Zachovali se jinak, bohužel. Všechno to vyházeli a nechali obyčejnou konstrukci. Hlavní dějovou linii a charaktery postav. Nic víc v té hře opravdu není. Věřím, že dříve nebo později na to příjdete.
Nechci působit jako zákeřňák. Možná bych sem ani nepsal, kdyby ta recenze nahoře byla alespoň objektivní, ovšem, je to obyčený chvalozpěv. Tohle si mohou nechat do prospektu ke hře, aby se lépe prodávala. Mě to prostě ničí, protože takovéhle recenze poškozují určitou měrou i nás, hráče. (Viz. zmínka o zrcadle) Říká se tomu profesionalita. Odborné posouzení. Chválu nebo opovržení můžou nechat nám, hráčům. Oni mají titul rozebrat a seriózně zhodnotit. Ne vypouštět chyby, kvůli povrchním pocitům. Takové hodnocení ztrácí smysl. Třeba hned zítra nám výjde mnohem lepší hra a co? Dají ji zase 10/10? Takové hodnocení si zaslouží jen málo her. A ruku na srdce, dvojka Mass Effectu to není. Příběh a filmové scény s atmosférou už v dnešní době nestačí. BioWare byl první, ale za chvíli tady bude Mafia II a já čekám něco v podobném stylu.

Nedokážu ani popsat ten pocit, když jsem hru dohrál. Takové prázdno jsem nezažil ještě u žádné hry. Byl to promrhaný potenciál... a proč? Zase ten komerční sajrajt. Když do toho lezou peníze, tak je to v... háji. Uspěchali to, nebo se na to vybodli. Nevím. A věř, že jsem hru dohrál za tři večery... v sobotu jsem pak už přelouskával konec... asi 6x, chtěl jsem vědět, jestli dokážu zachránit i celou posádku Normandy, pokáždé jsem se vracel na starší save, myslel jsem si, že jsem udělal něco špatně, když mi nezemřel nikdo z týmu. Ale, pokaždé jsem přišel pozdě. (Až na jednu vyjímku, kdy mi zemřela Jack a Legion - tehdy jsem zachráníl celou posádku Normandy, ne jen půlku)

Teď, když dovolíš, tak zkusím oponovat tvým argumentům:

- Akční složka, ale jo, proč ne. Je fakt, že ten systém skrývání byl v poho a bavil. Už jsem ho u jedné hry zažil. Jen je škoda, že jsem v ME své soupeře pokaždé převálcoval. Žádná výzva.

- Opakování misí, zvláštní, že mluvíš o opakování misí. Dvojka je má taky pořád stejné a nic na tom nemění rozdílný nádech úkolu. Nebo to, že jich je málo, tak to nezačne lézt na nervy. Vždy vás někde vysadí, vy se za deset minut prostřílíte na místo a tam něco provedete. (deaktivujete, vyberete, najdete) V nejlepším pak dostanete email s děkováním. Upřímně, já bych odpustil podobnost misí, která tam stejně byla... kdyby těch misí bylo mnohem více a klidně, aby se i odrážely ve světě. Tolik prostoru tam je.
Vyjímkou byla hlavní dějová linie, která byla poskládána na tom, že jste naverbovali posádku a řešili jejich problémy. Pravda, kde šlo o hlavní příběh, tam to mělo i budoucí odezvu - slabší sice, ale mělo. Jen škoda, že to bylo kratičké.(viz. nerozvětvenost) A vždy se usmívám, když slyším producenty mluvit a barvitosti misí, že ne vždy se to musí řešit střílením, že jde i o hádanky. Já žádnou nepostřehl, pokud snad nepovažují za hádanku misi, kdy musíte vypnout bezpečnostní protokoly na prázdné stanici. Asi jsem génius... hádanka nehádanka, ani jsem nepostřehl. A celkově, všechny mise i s vedlejšíma by se daly krásně spočítat.

- Atmosféra, tu Bioware dělat umí, to je fakt, ale nic co by neměly i jejich další tituly. Mass Effect má jen spád.

- Postavy zajímavé jsou, o tom žádná... ale, že by jich bylo více? O tom nic nevím. Zeptáme se Tali a Garruse, kteří byli členy posádky už i v jedničce.

- Dvojka překonává jedničku?... Obávám se, že ne. A v mých očích nemá ani na jiné dobré hry. Musím se stále opakovat. Je to obyčejný konstrukční koncept. Rychlokvaška, která vás rychle protáhne příběhem, i když nepopírám, bavil mě... ale svět je nepoužitelný. Rozhovory mají slepé uličky a je jich tam minimum. Čekám na ty jejich DLCčka.

Takto si hru roku nepředstavuji, ale věřil jsem jim. O to víc je mé zklamání hlubší.

A už mlčím, slibuji. ;)

Reklama
Reklama