@Mitsurugi: Právě že ve dvojce zmiňovaná byla, přímo v misi, ve který jsi zachraňoval Tali. A myslím, že se o ní zmiňoval i Harbinger. A nebyla to spíš Dark Energy?
Mitsurugi: Neříkám, že je vyloženě nepřehledné, jen jsem tím chtěl říct, že 2,5D izometrické (s fixní kamerou) prostředí bude pro mě vždy podstatně přehlednější než 3D prostředí. V BG, IWD, PT, FO, ale i třeba Diablu máš prostě všechno na dlani, vidíš všechno co máš a potřebuješ vidět, celé prostředí včetně detailů je dělané tak, aby ti tam nic nepřekáželo. V uzavřených prostředích byla kvedlající kamera z DA:O opravdu k roztřískání... :D
Co se týče modelů postav, tak tam je to pochopitelné, i když se mi nezdá, že by DA:O nějak zářně ukazovalo nějakou vyspělou technologii modelace postav ať už co se týče detailů či rozpohybování. A efekty, i když by jim (jako všemu v ie dnes) prospělo vyšší rozlišení se mi opravdu neskutečně líbí. V BG2 to nebyly jednoduchý blikající světýlka, některé měly nějakou symboliku a tak nějak pocitově ke mě promlouvaly a sedly mi. Například efekt pro zbroj, kdy bílá křídla obepínající se kolem charakteru symbolizovaly vyšší moc, která bere postavu pod svá křídla (pod ochranu), nebo ochranna proti zlu, klec obepínající charakter... atp.
Radar: Hrál si tu betu? Povedlo se mi dolézt do 10 levelu, ale i když na 9. levelu vidíš dvě ikonky, neznamená to jednu nebo druhou. Prostě si aktivuješ obě... Takže se to alespoň z pohledu bety vůbec nevětví a chary tak budou skutečně nezajímavě stejný...
Edit: Schválně jsem se juknul na ty pasivní skilly, co jsou na výběr na 10. levelu, a aktivovat si můžeš skutečně jen jeden z nich, ale kdykoliv během hraní si to můžeš opět přepnout zpět. Na tom stromu je vidět první dvojice aktivních skillů až na 22. levelu a to těžko říct, zda si mezi nimi budeš muset vybrat, nebo budeš mít oba. Podle mě je tohle skutečně velkej krok směrem ke zjednodušení a zpřístupněním Diabla absolutně všem. Prostě, co se týče systému, daleko více sympatičtější je mi ten z Diabla 2 + LoD.
Taky mě překvapilo jak dobře se to hraje. Obával jsem se těch zjednodušujících změn, ale to seškrtání nabídky vynechání lahviček, vyškrtnutí gem a run mi nakonec až tolik nevadí. Co mě ale nakonec dost vadí je zjednodušení charakteru. Pokud se to do finální verze nebude ladit, tak to nakonec vypadá tak, že budeme mít všichni nezajímavý, uniformní charaktery, který se budou lišit jen equipem... Je smutný, že z Diabla 3 se stala už jen loot&slash kostra původních dílů...
V dalších případných dílech to bude už vypadat jak? Vyberete si char za který chcete hrát a autoleveling se vám bude o postavu starat sám, zatímco vy jen rubete a lootujete? Tohle podle mě není cesta, kterou by se mělo Diablo vydat.
Na oficiálních stránkách BG:EE se objevila další novinka. Projekt má svého uměleckého vedoucího, tím se stal Nat Jones (jeho of. web: http://www.natjones.com/)
Tak je tu další zprávička o přírustku do řad Overhaul Games. Je jím spisovatel Dave Gross, tvůrce několika novel ze světa Forgotten Realms. U nás možná nebude moc známý. http://www.baldursgate.com/news/2012/04/26/announcing-dave-gross-as-lead-writer-for-baldurs-gate-enhanced-edition/
Silesian: Ná fóru beamdogu tuším Trent psal o tom, že je ToSC included... Ale jisto jistou jistotu nemám.
Edit: Jo, já měl za to, že jsem o tom někde četl: http://www.baldursgate.com/news/2012/03/21/baldurs-gate-enhanced-edition-for-ipad-3/
Citace: "Running on an upgraded and improved version of the Infinity Engine, Baldur’s Gate: Enhanced Edition™ will include the entire Baldur’s Gate adventure, the Tales of the Sword Coast expansion pack, and never before seen content including a new adventure and new party member."
Build i pro Android by nemusel bejt špatnej tah. Jinak, co se týče nových členů, tak těch si můžete vybrat habakuk, jsou jich mraky a někteří z nich dokonce i s osobními příběhy a romancemi. Když se to vezme kolem a kolem má BG jednu z nejaktivnějších a nejplodnějších fanouškovských základen vůbec...
Na Gamebanshee se dnes objevila zpráva o údajném setkání zástupců Beamdogu s chlapíky Atari, WotC a Nvidie... Viz: http://gamebanshee.com/news/107226-beamdog-meets-with-wotc-atari-and-nvidia-on-baldurs-gate-mystery-project.html
To víš že jsem se díval, musíš ale vzít v úvahu že DrD 1.6 a DnD 3 (3.5, 4) od sebe dělí dost času. Nejde o současníky.
A mě právě spíš vyhovuje systém jasně oddělených povolání, kdy má každej hráč svou roli ve skupině, než novej systém založenej na kupě schopnosti a defacto skládání postavy z lega různejch dovedností, perků, schopností, jak razí současný DnD (myslím tím 3 a 3.5 ty jsem si zběžně pročetl). Prostě mi to příjde jako střižený pro powergaming, kdy každej druhej hráč touží mít hustýho kouzlícího mistra meče, tím nechci říct, že ťunťit v DrDéčku nejde.
Však to s druhou edicí jsem myslel taky v souvislosti s CRPGčkama. DND jako takový moc neznám, zkušenosti mám akorát s DrD a to mě vcelku vyhovuje (co jsem tak pravidlama AD&D listoval, tak mi s DrD přišly dost podobný). Jde o to, že to komplikovaný, co člověka ubíjí jde zjednodušit, někdy i vypustit.
Prostě ve stolním použití jakýhokoliv rpg systému bych se osobně bez vlastnoručních úprav neobešel A to upravování mě baví.
To jestli je druhá edice nejhorší může být taky dost subjektivní, podle toho co jsem na rpgforu četl, je druhá edice některými lidmi stále hraná a upřednosťovaná. Takže přeci jenom nějaký klady, kvůli kterým ji někteří lidé upřednostňují musí mít.
Právě ta druhá edice dnd je to, co se mi na BG strašně líbí. Pozdější hry na novějších edicích toho samýho systému už mi tak příjemný nebyly. 3. edice (a myslím, že podobně to povede i 4.) staví především na schopnostech a dovednostech, kvůli kterým mi to příde dost nepřehledný.
Na memorování kouzel v BG1 nevidím nic stupidního, jde přece o postavu na první úrovni, kdy se jedná o člověka, který s magií v podstatě začíná - ačkoliv zná její základy.
Mě přijde, že teď vydavetelé pláčou nad tím, jakou generaci konzumentů si vychovali. Přesně jak tu bylo psáno, neustále nedodělaný produkty (aneb proč od srdce nemám rád Bethesdu), neustále zlehčovaný a minimalizovaný herní principy a systémy (termín hratelnosti dostává na frak, když mi hra nedává žádnou výzvu a to nemusí být hardcore). A taky (což je jedna z věcí, co mě štvou nejvíc) velmi krátká hrací doba a ignorování příběhu. Chtěl bych dodat, že nepirátím, já si všechny hry co chci kupuju. Krok vydavatelů zaklínače obdivuju a doufám, že takových bude víc... Ještě by se mohly vrátit ty krásný velký krabice... A druhý díl Zaklínače zatím nemám jednoduše z toho důvodu, že poslední dobou chybí finance. Ale mám ho v merku...;)
Mitsurugi: Sakra nezlob...:D Naprosto vůbec s tebou nesouhlasím a už vůbec ne s tím, co jsi pravil o BG. To je nejtěžší blasfemismus, co jsem kdy slyšel. Za sebe můžu říct, že v těchto starých dobrých izometrických hrách vidím daleko větší kouzlo, než v těch moderních faceliftovejch wannabe napodobeninách. Takovej Fallout, Baldurs Gate, Planescape Torment mají v sobě notnou dávku umělečna, osobitosti. Nevýrazný, nenápaditý a výtvarně chudý DA:O se s nima nemůže měřit, taky vždyť nic zajímavýho nepřineslo jak po příběhový tak vizuální stránce...
Mitsurugi: Souhlasím, free2play model mi rozhondně přijde rozumější (i když i on má samozřejmě svá úskalí) než paušálně placené onlinovky. Mě se sice online tituly vyhýbají, ale pár f2p titulů jsem si alespoň zkusil, narozdíl od těch placených onlinovek, které se mi příčí už z toho principu, že si člověk zakoupí hru, za jejíž následné užívání musí nadále každý měsíc (nebo jednou za půl roku, to je jedno) platit...
Tak NWN jsem hrál akorát dvě hodinky. Vůbec mě to nechytlo. NWN 2 bylo podstatně lepší. Takže k efektům z NWN 1 nemám co bych řekl. Ale mě se efekty z BG fakt moc líbí, tady mi subjektivně nic nechybí... Plamenný meč, Kladivo víry, Hradba mečů, Meteoritický déšť, Požehnání, těch povedenejch je tam fakt dost. Fireball ale nevypadal vyloženě špatně, pokud jsi měl zaplou 3D akceleraci (mluvím o BG2). Efekty v BG1 jsou podstatně "decentnější" ale na druhou stranu moc pěkně ladí na strunu oldschoolovýho hráčskýho srdce.