Zpět na článek

Diskuze: Chystá se nový Baldur's Gate

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Thorleif_cz
Thorleif_cz
Level 1 Level 1
10. 3. 2012 16:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na Gamebanshee se dnes objevila zpráva o údajném setkání zástupců Beamdogu s chlapíky Atari, WotC a Nvidie...
Viz: http://gamebanshee.com/news/107226-beamdog-meets-with-wotc-atari-and-nvidia-on-baldurs-gate-mystery-project.html

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
3. 3. 2012 20:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif_cz: To bylo jasný už na začátku :D

Thorleif_cz
Thorleif_cz
Level 1 Level 1
3. 3. 2012 19:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To víš že jsem se díval, musíš ale vzít v úvahu že DrD 1.6 a DnD 3 (3.5, 4) od sebe dělí dost času. Nejde o současníky.

A mě právě spíš vyhovuje systém jasně oddělených povolání, kdy má každej hráč svou roli ve skupině, než novej systém založenej na kupě schopnosti a defacto skládání postavy z lega různejch dovedností, perků, schopností, jak razí současný DnD (myslím tím 3 a 3.5 ty jsem si zběžně pročetl). Prostě mi to příjde jako střižený pro powergaming, kdy každej druhej hráč touží mít hustýho kouzlícího mistra meče, tím nechci říct, že ťunťit v DrDéčku nejde.

Silesian
Silesian
Level 1 Level 1
3. 3. 2012 18:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Hm, to pak ale tvoří dost těžký rozptyl u vícetro hodů, třeba hypotetická 3D8 může uškodit za 3 body nebo za 24! To je celkem herně nepovedený (nepředvídatelný) systém.

Thorleif_cz
Thorleif_cz
Level 1 Level 1
3. 3. 2012 18:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mitsurugi:

Však to s druhou edicí jsem myslel taky v souvislosti s CRPGčkama. DND jako takový moc neznám, zkušenosti mám akorát s DrD a to mě vcelku vyhovuje (co jsem tak pravidlama AD&D listoval, tak mi s DrD přišly dost podobný). Jde o to, že to komplikovaný, co člověka ubíjí jde zjednodušit, někdy i vypustit.

Prostě ve stolním použití jakýhokoliv rpg systému bych se osobně bez vlastnoručních úprav neobešel A to upravování mě baví.

To jestli je druhá edice nejhorší může být taky dost subjektivní, podle toho co jsem na rpgforu četl, je druhá edice některými lidmi stále hraná a upřednosťovaná. Takže přeci jenom nějaký klady, kvůli kterým ji někteří lidé upřednostňují musí mít.

Thorleif_cz
Thorleif_cz
Level 1 Level 1
3. 3. 2012 03:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Právě ta druhá edice dnd je to, co se mi na BG strašně líbí. Pozdější hry na novějších edicích toho samýho systému už mi tak příjemný nebyly. 3. edice (a myslím, že podobně to povede i 4.) staví především na schopnostech a dovednostech, kvůli kterým mi to příde dost nepřehledný.

Na memorování kouzel v BG1 nevidím nic stupidního, jde přece o postavu na první úrovni, kdy se jedná o člověka, který s magií v podstatě začíná - ačkoliv zná její základy.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
2. 3. 2012 21:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif_cz: Spíš si čekal že to bude jako BG a ono to bylo jiný. Je celkem logický že když BG běželo na DnD pravidlech a pro DA vymýšleli novej systém tak že v BG bude lepší. Systém v DA byl funkční a celkem v pohodě. Myslím že tvůj problém je v tom že máš BG až moc zidealizovanej. Klasický problém přehnaných očekávání. DA:O je důstojný nástupce BG ať už si myslíš cokoliv.

Prostě když hraju DA tak v tom toho Baldura cítím.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
2. 3. 2012 18:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif_cz: To já taky, asi šestkrát a i na Nightmare, takže taky nehodnotím z recenzí :) Podle mě si to z Baldura vzalo spoustu věcí.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
1. 3. 2012 21:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif_cz: Vylízanej paskvil? Zdá se mi že vylízanej je někdo jinej :D

Lady Stardust
Lady Stardust
Level 1 Level 1
1. 3. 2012 12:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif_cz: děláš si srandu? :)

Thorleif_cz
Thorleif_cz
Level 1 Level 1
3. 3. 2012 20:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mitsurugi: Takže se shodnem, že se neshodnem... :D

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
3. 3. 2012 19:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif_cz: Prosimtě koukni se na jakýkoliv RPG fórum, to že DrD 1.6 je špatnej systém je obecná pravda. Většina čechů s ním začínala, a většina těch co ho pořád hrají ho hrají proto že nezkusili nic jiného. A neřekl jsem že každý preferuje to co já, já řekl že nehrají DrD.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
3. 3. 2012 18:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Silesian: Správně.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
3. 3. 2012 18:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Silesian: Přesně tak.

Silesian
Silesian
Level 1 Level 1
3. 3. 2012 17:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když jste tady tak znalí DnD pravidel, mohli byste mi vysvětlit, jak se počítá to poškození u zbraní v BG? Tam je vždycky nějaký 1D6 či co a já opravdu netuším, kolik škody to dělá. Tohle jsem považoval za největší nedostatek BG, že jsem nevěděl, která zbraň je lepší (1D6, 1D7 či 2D5?). Není nad Damage: 7-10 HP.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
2. 3. 2012 08:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif_cz: Ty možná ne...

Thorleif_cz
Thorleif_cz
Level 1 Level 1
1. 3. 2012 08:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nezeslonit!! Jinak vyhrabu tu nejodpornější kletbu co jen v pnakotickejch rukopisech najdu...

Jen ať to není ve 3D.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
3. 3. 2012 20:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif_cz: To že je DrD starý ho neomlouvá, bylo špatný už v době vydání. A co je špatnýho na tom že v DnD jde ťuntit? Když tě baví powergaming tak v pohodě, když ne, tak nemusíš. To záleží úplně na hráči a DMovi, ten systém tě do toho nenutí. Upřímmě řečeno systémově potlačovat munchkinování je blbost. A v DnD má hráč svobodu si vytvořit postavu přesně jak chce, zato v DrD moc ne (aspoň ne bez zběsilých house rules).

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
3. 3. 2012 19:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Silesian: Proto se k tomu přičítají bonusy za zbraň, skill, sílu atd. Reálně to není 3-24 ale spíš tak 8-29 nebo tak, a na to abys dal za těch osm bys musel hodit 3 jedničky, takže většina hodů bude tak zhruba uprostřed. Věř mi tenhle systém je téměř dokonale promyšlenej. Na to že dáš za +-18 je mnohem, mnohem větší šance než na to že za 8 nebo za 29.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
3. 3. 2012 18:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif_cz: DrD a DnD 2e jsou si podobný protože DrD je špatná kopie :D A je pravda že v DrD to bez vlastních úprav nejde, mě nesedí ani s nima (A každému kdo RPG trochu zná). A když z DnD 2e vypustíš to otravný a ubíjející tak máš 3e :D

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
3. 3. 2012 18:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Silesian: 1d6 znamená 1 hod šestistěnou kostkou, 2k8 je zase 2 hody osmistěnkou. A dmg se počítá hod + modifikátory (za sílu, za magickou zbraň apod.)

Thorleif_cz
Thorleif_cz
Level 1 Level 1
2. 3. 2012 21:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tvůj názor. Nesuď mě, když mě neznáš.

Funkční mi systém z DA:O nepřišel - hra se zasekla napůl mezi akčníma rpg a BG feelingem. Ač se tak tváří, nenabízí příliš velký prostor pro taktizování, podporuje spíš konzolistické nahodilé zkoušení kombinací kouzel a abilit (kouzla a schopnosti bez dostačujícího popisu účinku), což dokazují naprosto zbytečný bonusy za "řetězení kouzel", eklhaftová verze mlátičkovejch kombíček.

Navíc v několika směrech sráží svojí nedomyšleností hráče snad úmyslně. Např.: Proč má systém bonusy za útok z boku či zezadu, když většina soubojů začíná skriptem - díky němu se dostanete takřka vždy do masomlejnku a bonusy za útoky zboku/zezadu mají na své straně nepřátelé. Tohle není o taktické výzvě pro hráče a už vůbec nejde o super featuru - tohle je čirá nedomyšlenost.

Rád bych slyšel argumenty, proč je podle tebe DA:O důstojným nástupcem BG. Pokud tedy důstojnost chápeme oba stejným způsobem.

Thorleif_cz
Thorleif_cz
Level 1 Level 1
2. 3. 2012 18:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podle mě akorát pauzování a tradiční bioware made vztahy a romance, který jsou hru od hry stejně střižený a už hodně ohraný.

A co mě na DA:O vyloženě urazilo byl nedotaženej a nedomyšlenej systém.

Baldurs Gate je moje největší srdcovka, v mým žebříčku nejoblíbenějších her se s ním může jen máloco měřit.

Svoje názory a výtky k DA:O jsem už sepsal na sigilu...

Thorleif_cz
Thorleif_cz
Level 1 Level 1
2. 3. 2012 03:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

O kvalitách DA:O se odmítám bavit, já osobně jsem jich moc nenašel..

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
29. 2. 2012 15:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hlavně aby měli licensi na Forgotten Realms, a aby to nezkonili :)

Reklama
Reklama