@Fenek
xMort - 21. 08. 2008 v 23.31: D-pad X360 gamepadu (přinejmenším toho mého) je nepřesný, špatně se na něm hraje. Zkus si na něm zahrát nějaký poctivý shmup, uvidíš sám. leco77 - 21. 08. 2008 v 23.36: Já jsem na něm třeba celý včerejší večer hrál Tomb Raider.
@ubersexual
Run ang gun hry vždycky obsahují prvky plošinovek (které v Pteroglideru chybí), i když jinak mají blíže ke shmupům. Definice na Wikipedii (nikdy neuškodíi): http://en.wikipedia.org/wiki/Run_and_gun#Multidirectional_shooter
O reklamě se dá říct, že funguje na 100%, teprve tehdy, když prodeje dosáhnou očekávaných hodnot, což 32 kusů prodaných v průběhu tří let asi nebylo. Výtky "casual" hráčů jsou často zvláštní, ale tahle hra, alespoň podle těch pár minut, které jsem jí věnoval, je především opravdu nudná. Jestli máš rád střílečky, tak víš, že se takhle opravdu nedělají. "Casual" shmupy hráči IMHO nejsou "přesycení" (vychází jich opravdu málo, kvalitní znám jen jeden klasický scrollovací a pár arénových), arkádami možná jo (prakticky každá casual hra je arkáda).
@Roiser
V odpovedi na Dark_Slayer - 27. 02. 2008 v 15.26: Do singleplayerove casti hry by bylo pekne zhovadile neco podobneho vkladat (nechci byt nucen si ke svemu notebooku kupovat GPRS kartu jen proto, abych si mohl zahrat svou oblibenou singleplayerovou hru kdekoli se mi zachce), naopak v online multiplayerove hre by bylo hloupe neco takoveho nemit.
@montana.
Jak rekl Jaxx, soutez IGF je tradicne orientovana na pripravovane hry. Porotci hodnoti na zaklade testovacich verzi, na kterych si ucastnici zpravidla davaji opravdu zalezet, protoze IGF neni zadna mala akce. ;) ElDoRado1239: Zrovna dneska jsem narazil na neco, co mi Crayon Physics pripomnelo: http://www.ceske-hry.cz/forum/viewtopic.php?p=7274#7274
@ravendarke
Serie Legacy of Kain podle http://en.wikipedia.org/wiki/Blood_Omen zacala na PlayStationu. Ve svem vyctu "nejvetsich serii" sice jmenujes zasadni pocitacove hry, ale paralelne s nimi vznikaly arkadove a konzolove hry ze serii nemensiho vyznamu (napr. Mario, Metal Gear, Halo). Kazdopadne k MuStangovu tvrzeni je to tve takrka irelevantni - fakt, ze (i) na PC jsou dobre hry, nic nemeni na tom, ze se spatne prodavaji.
EDIT: Kdyz jsem psal, nebral jsem zretel na MuStanguv komentar nize. Ted jej aspon lehce poopravim: Prvi dva dily MGS se daji v obstojne kvalite hrat i na pocitacich.
@Hamt-Ath
myslim ze u BG&E slo hodne o grafiku - je to jedna z vizualne nejkrasnejsich 3D her, co jsem kdy hral / videl. Abych promluvil trochu jazykem hracu vysazenych na grafiku, treba post processing efekty (bloom) byly pouzite opravdu vkusne a jednoznacne zlepsovaly dojem ze scen. Jestli na pokracovani pracuji stejni lide, predpokladam, ze nic nezkazi pouzitim moderniho enginu.
@ElDoRado1239
Pokud nekdo vytvori dostatecne kvalitni hru, neni AFAIK velky problem se s MS domluvit a nechat ji verifikovat na XBLA (pro prodej) - tak to bylo vzdycky. Nove ficury by AFAIK mely vyvojarum umoznit nejak omezene sdilet freeware aplikace (hry).
@ElDoRado1239
Vedle toho 3D displeje to jako vtip nevypadalo: http://en.wikipedia.org/wiki/Virtual_boy ;) Kamera natocena dovnitr na ksicht, kamera natocena ven na pridavani obrazku do picrossu, pohybove ovladani, ruzne zvlastni ukoly ("vyfot lochnesku"). Je fakt, ze jestli chystaji nejakou dalsi inovaci, doufam, ze to bude neco lepsiho, nez ty, co tu jmenuju. :)
@Zdeněk Princ
Spíš bych doporučil sérii Fancy Pants Adventures, starší hry, ze kterých Brad Borne při tvorbě Mirror's Edge 2D dost čerpá. Flashové LocoRoco 2 mě moc nebaví. :( Ale ME 2D se hraje překvapivě hodně dobře, skoro jako N. :)
@reikoma
nj, nejdřív jsem se zaradoval, potom jsem si zatleskal, a pak... sigh Musím si někdy sehnat ty neoficiální přídavné songy, těch je AFAIK dost.
@Pavlik
Jenže co když se ti zrovna ta čepice toho zpěváka z Óčka líbí? - Jestli se někomu čepice s tak dlouhým kšiltem líbí a cítí se v ní dobře, budu jenom rád, když si ji obleče, i kdyby to byla moje máma.
Určitě je pár stylů oblékání, které se mi ze základu nelíbí (pokud se neberou vyloženě s humorem), ale žádný z nich není odvozený od nějakého hudebního stylu. - Metalisti se navážejí do hoperů, hopeři se navážejí do smažek, smažky se navážejí do metalistů a všichni spolu se navážejí do... ehm... skutečných vymatlanců (s tím nemám žádné problémy od té doby, co jsem viděl lidský náhled do "běžného" života skinů ve filmu Romper Stomper).
@HiHi789
Ja si myslím, že na PS3 bude LBP fungovat lépe, protože podle všeho bude jedním z jeho hlavních taháků propracovaný (a zábavný) lokální (single-machine) multiplayer, který je na PSP nemožný.
@Hamt-Ath
Ja jsem priklad cloveka, ktery PS3 chce a nema. :) A myslim, ze takovych bude jeste par milionu. Nizsi cena, lepsi hry - porad existuji duvody, proc s koupi vahat. Obavy doprovazely i predchozi pokracovani MGS, ale serie takhle zavedenych studii se IMO zpravidla zvrtnou az se zmenou vyrobce (a obcas pri prevodu do 3D).
@HiHi789
Tzv. casual hry jsou dneska sice "in", takze maji relativne vysoke prodeje, ale kdyz do nezavislych "midcore" (arf!) her, ktere u nas nikdo nezna, zahrneme nezavisle (hardcore) hry, které nezna nikdo v Japonsku (tzv. doujin), troufam si rict, ze se dostaneme na srovnatelny pocet vydanych titulu. ElDoRaduv popis ale stejne sedi i na casual hry (tedy az na ten konec prodeje).
@azziecz@seznam.cz
Takový software už na PC existuje, jestli tě to opravdu zajímá, zkus pohledat. U mainstreamových hráčů by to ale asi nefungovalo - nutnost dokoupit vlastní nástroj ani laciná plastová kytara v bundlu by moc kopií neprodaly.
@Kadel_in_da_Bauhaus
Průběžné načítání dat z optického média nemusí znamenat zdržení. Záleží na optimalizaci. V dnešní době jsou videohry velmi složité a jako takové se složitě optimalizují, takže vývojaři často dávají přednost "polovičatým" řešením, jako je instalace dat na pevný disk. Engine Oblivionu je odzkoušený a vývojaři Falloutu 3 asi vědí, co dělají, když tvrdí, že jejich průběžné načítání bude fungovat bez problémů.
@5k4c3
Obávám se, že dáš - k této hře nevyšlo na PC žádné demo.
Everyday Shooter na PC jsem "instakoupil" hned, když vyšel. Zatím jsem spíše zklamaný - obtížnost Normal Play je docela vysoká na "pohodovou" hudební hru, systém unlockables nabádá k hraní na kvantitu (dlouhodobě), ne na kvalitu (efektivně), do časově omezené arkády se IMHO hodí rafinovanější grafika. Kouzlo téhle hry je v objevování té správné taktiky pro každou úroveň, ale jakmile si takovou taktiku osvojím, hra pro mě ztrácí smysl, protože úrovně mají většinou opravdu jednoduchý, "nudný" design. Systém sbírání bodů je vyloženě nesympatický. Na druhou stranu hra pořád dokonale plní, co slibuje - neobvyklý, "umělecký" zážitek, podaný prostřednictvím konzistentního "alba" shmupových arén.
@ElDoRado1239
No on Microsoft taky takzvane vychazi nezavislym vyvojarum vstric - prostrednictvim XNA a pridruzenych produktu - bohuzel nemam blizsi informace.