Zpět na článek

Diskuze: Tým Chinese Room propouští zaměstnance

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

OneShot
OneShot
Level 1 Level 1
26. 9. 2017 18:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dr.One: Hrej je slušné diskuzní fórum s diskutujícími na úrovni. ;)
@prso: Dobře, tohle je výjimka. :D Ale kazí mi tu definici, sakra. Anebo výjimka potvrzuje pravidlo. ;)

Dr.One
Dr.One
Level 1 Level 1
26. 9. 2017 17:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám radost, že se zde rozpoutala slušná a na úrovni diskuze o umění.

OneShot
OneShot
Level 1 Level 1
26. 9. 2017 15:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@prso: Všichni spojení "umělecký film" nepoužíváme- já ho skutečně považuji za nesmysl, něco na úrovni "pečivové housky".
Veškeré umění je krásné- někdo může hledat krásu i vyloženě v ošklivosti (prokletí básníci). Pravý umělec provozuje své umění z lásky k umění, k tomu, co činí. Tedy miluje své umění. A miluje jej proto, že se mu zdá krásné. Někdo může spatřovat krásnu kupříkladu v odhalení lidského strachu- na tom je založený třeba žánr hororu.
K těm definicím: (podle mě, neodvažuji se žádnou kopírovat)
"Krása" je cokoli, co individuálnímu člověku zpříjemňuje všednost dne svým estetickým vjemem, přitom však nemá jiného zjevného užitku.
Př. 1: květina v pokoji je krásná, pohled na ni pohladí člověka na duši, jiného, neestetického užitku, však nemá. Léčivá květina může být krásná jen do okamžiku, než nás léčí, pak se pro nás stává potřebnou, a tudíž zevšední.
Př. 2: záchod není krásný, sice nám též zpříjemní život, avšak jeho účel je zřejmý, převezme po našem organismu to, co je mu již přebytečné. I kdyby takový záchod byl vykládaný zlatem a zdobený slonovinou, jedná se o krásu, ovšem jen do chvíle, než jej použijeme, pak jde již čistě jen o uživkovou věc, která nám nemůže být krásná, neboť nyní jest zcela všední.
Nikdo nemůže spatřovat krásu ve všednosti, neboť pak by mu ona všednost připadala nevšední.
"Umění" v širším slova smyslu je cokoli, co umělec (člověk, co umění tvoří, zde se snad shodneme) tvoří a považuje za krásu.
"Umění" v užším slova smyslu, tak jak je chápe většina lidí, je souhrn činností a dovedností, jejichž účinek je čistě estetický, tj. krása, kteréžto zároveň nikterak neodporují morálním zásadám a které nemají jiného účelu.
Př. 1: kuchařství je uměním pro kuchaře, který tvoří jídlo pro lásku k této činnosti, tato činnost a její výsledek je pro něj krásný. Pro hosty v restauraci však již to umění není, jedná se o jejich potravu a takto se pro ně stává všední s okamžikem pozření prvního sousta. Pokud jídlo pouze sledujeme, např. na nějaké soutěži o nejlepší jídlo, pak se jedná o umění, toto jídlo nijak nevyužíváme a vnímáme tak jen jeho estetiku, krásu.
Př. 2: Vražda je uměním pro psychicky narušeného jedince- vraha, který vraždu činí pouze pro lásku k vraždě, a tudíž v ní spatřuje krásu. Pro většinu společnosti ale vražda krásná není, neboť odporuje morálním zásadám, a tudíž pro nás uměním není.
Př. 3: Videohry jsou neoddiskutovatelně formou umění, neboť zážitek jimi zprostředkovaný je čistě audiovizuální, tedy estetický, a je možné v něm spatřovat pouze krásu. A je jedno, jestli tím krásným estetickým vjemem jsou hektolitry démoní krve prolité v Doomu, nebo zanícený komentář lyrického mluvčího v Dear Esther.
Co vyzdvihujeme, jestli střílečku, nebo walking simulator, pak záleží čistě jen na našem "vkusu", což je jen hodnocení, a zařazení na stupnici, našeho vjemu zprostředkovaného krásou.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
25. 9. 2017 21:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@schmauz: Tohle úplně nenávidím, Walking simulátory mají k umění stejně daleko jako Doom. Všechny hry jsou umění, stejně jako všechny filmy a všechny knížky. To, že některé hry odstraňují hratelnost a snaží se emulovat film s plytkým příběhem z nich nedělá umělecky hodnotnější produkty. Za mnohem lepší umělecká díla považuji hry, které dokáží hratelnost a příběh skloubit a vymáčknout z téhle umělecké formy maximum. Bloodborne, Shadow of the Colossus.

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
25. 9. 2017 15:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajímalo mne, jak vypadala jejich spolupráce se Sony na "Everybody's Gone to The Rapture". Protože před rokem se objevily zprávy, že studio bylo velmi nespokojené a že pro Sony už pracovat nechtějí.
Tak tady je to popsáno podrobněji (rozhovor s šéfem studia):
http://www.eurogamer.net/articles/2017-09-25-the-doors-close-on-the-chinese-room-for-now
Z jeho vyprávění mi to přijde, že byli velmi nezkušení s prací pro cizího vydavatele. Popisují velké rozdíly mezi americkými a anglickými reáliemi a jak bylo těžké je vysvětlovat americkým producentům. Proboha! Co mají pak říkat vývojáři z ne-anglofonních zemí!
Taky mi přijde, že autoři hry byli tak trochu asociální puntičkáři. Řešili, kdy rostou jaké rostliny! Jestli se v té době používal igelit na krytí kupek sena!
Vývojové peklo si dělali sami. Pětkrát předělávali celou vesnici.

Chápu, že pak vznikne "Něco velkého". A chápu, že lidem se možná i pro tyto detaily hra líbila. Problém je v tom, že konečným důsledkem je, že studio už není.

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
25. 9. 2017 14:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: Ano, ti lidé nechodí do práce. Často jsou to studenti (v tom lepším případě), nebo nezaměstnaní dvacátníci, kteří vysávají rodiče.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
25. 9. 2017 14:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tondavon: Jako jasný, já jen nedávám, kde lidi berou čas a sílu na hraní těchhle číčovin. Alespoň ti, co je počítač živí. Já promrcasim s počítačem 8-10h v práci, někdy se doma musim hodně přemlouvat abych něco vůbec spustil a stále jsem oproti 99% lidí v hraní pozadu. Oni dohráli Zeldu, střihli to dohránim novýho XCOM: WAR OF THE CHOSEN, aby finišovali v novym Uncharted a to za měsíc. Copak ty lidi nikdy nespí ? Nechoděj do práce ? nebo prostě jsem už starej a nezvládám to tempo jakym hry co bych hrál vychází ?

Tataboj
Tataboj
Level 1 Level 1
25. 9. 2017 12:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: Hele, čím víc filmových adventur, interaktivních filmů, walking simulátorů, prostě čehokoli, co nějak spojuje hry a filmy, tím budu šťastnější.

konfrst.jan@gmail.com
konfrst.jan@gmail.com
Level 1 Level 1
25. 9. 2017 10:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pedrox: Jj, vybíral jsem namátkou, Firewatch je špička a byl to pro mne perfektní zážitek od začátku do konce. Jinak rovněž souhlasím – někdy jde zkrátka o to užít si příběh a nemačkat knoflíky v rychlém diktátu QTE :)

konfrst.jan@gmail.com
konfrst.jan@gmail.com
Level 1 Level 1
25. 9. 2017 09:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: Dovoluji si oponovat! Občas skvělé záležitosti a mohu vzpomenout například na Gone Home či na The Vanishing of Ethan Carter..

_pedrox_
_pedrox_
Level 1 Level 1
26. 9. 2017 18:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak toto je asi top debata, čo som si tu kedy za tie roky čítal, fakt som sa pobavil a so záujmom prečítal. Ďakujem všetkým zúčastneným! :-)
A o to umeleckejší zážitok som z toho čítania mal, že som pri ňom počúval nový album od MM - Heaven Upside Down :-)

prso
prso
Level 1 Level 1
26. 9. 2017 16:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot: Babovřesky nejsou krásné a není to umění, Babovřesky jsou uměním pro psychicky narušeného jedince a odporují morálním zásadám, ale paradoxně když je spláchneš do záchoda a natočíš to, stane se z toho artový film, který je krásný a umělecký a navíc nám všem zpříjemní život.

OneShot
OneShot
Level 1 Level 1
26. 9. 2017 12:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mikez: Přečti si tu předmluvu k Dorianu Grayovi, Oscar Wilde to uměl vyjádřit mnohem lépe než já, třeba pak pochopíš, jak jsem to myslel.
Mimochodem: "Konceptuální umění je spíše nežli forma umění forma nazírání na umění" - wiki
@Masarkavtrenyrkach: "Umění" (nebudeme řešit angličtinu) není od slova "umělý", ale od slova "uměti", umělcem je pak ten, kdo něco umí. Tedy umění odkazuje k nějaké specifické dovednosti umělcově, ať už je to natáčení filmů, nebo třeba karate- bojové umění. Na tohle se myslím při diskuzi zapomnělo, že umění obsahuje i živé formy jako tanec nebo herectví.
Všechno, co umělec vytvoří, je umění, bez ohledu na kvality díla. Můžeme hovořit o tom, že jedna věc je umění pokleslé (Doom) a druhá duchem na výši (Dear Esther), ale obě jsou uměním úplně stejnou měrou.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
26. 9. 2017 10:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@prso: Perfektní recenze. Komando je opravdu ultimátní osmdesátkový akčňák.

prso
prso
Level 1 Level 1
26. 9. 2017 09:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Když nad tim tak přemejšlim, tak nemůžu nesouhlasit... A našel jsem i text s názvem Screw Citizen Kane, THIS is a masterpiece!, kterej to potvrzuje. Takže si sypu popel na hlavu... http://www.listal.com/viewentry/358625/

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
26. 9. 2017 08:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot: On nový Doom je dle mého lepší umělecké dílo, než drtivá většina Walking Simulatorů. Mnohem lépe využívá možností tohohle média. Skvěle zvládá hratelností vyprávět a vykreslovat hlavní postavu.

schmauz
schmauz
Level 1 Level 1
25. 9. 2017 20:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tohle mě velmi mrzí, protože The Chinese Room je jedno z mých nejoblíbenějších vývojářských studií. Jsem jeden z mála, který považuje Amnesii: A Machine for Pigs za mnohem kvalitnější hru, než byl první díl. Také mám velmi rád Jessicu Curry, jejíž soundtracky jsou naprosto skvělé.

Snad se dají někdy opět dohromady a budou pokračovat v tom, co umí nejlíp :)

Btw a kritika tzv. walking simulátorů není na místě. Jde o jiný typ hry, který, víc než na hratelnost a herní mechaniky, cílí na emoce a prožitky. Ano, není to pro každého. A jak správně podotkl mikez, tyhle hry se blíží k umění mnohem více, než všechny ostatní herní žánry.

Kubaxx
Kubaxx
Level 1 Level 1
25. 9. 2017 19:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když zanikne jakékoliv studio tak je to škoda. A u ChineseRoom by to platilo dvojnásob jejich DearEster a Everybody jsem si velice užil.

tondavon@seznam.cz
tondavon@seznam.cz
Level 1 Level 1
25. 9. 2017 13:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: Zelda, to je úplně někde jinde

konfrst.jan@gmail.com
konfrst.jan@gmail.com
Level 1 Level 1
25. 9. 2017 11:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: nemám slov :))

konfrst.jan@gmail.com
konfrst.jan@gmail.com
Level 1 Level 1
25. 9. 2017 10:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: Je to o vkusu, já tyto hry například vyzobávám a na PS4 mam dedikovanou složku naplněnou k prasknutí tím dle mého názoru nejlepším možným relaxem :))

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
26. 9. 2017 09:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@prso: Náhodou, Komando je mistrovské dílo :D

prso
prso
Level 1 Level 1
26. 9. 2017 08:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jako jasný že všechno nepřírodní je v tomhle smyslu umění (art - artificial), ale zas to nerudukujme na definice. Důležitá je taky sémantika, každej přeci nějak tušíme, že když se řekne "umělecký film", tak nemyslíme Komando.
Mikroskopy a rozvinutá technologie zas umožňují objevovat a užívat "umění" v samotný přírodě, například fraktály a tak, takže se ta hranice taky může stírat. Různý žánry her můžou poskytovat různý zážitky a některý mířej na specifickej druh zážitků, který někdo nazývá uměleckými, někdo třeba transcendentálními a někdo zase nudnými.
Je pak ale jasný, že k tomu, aby se o hrách dalo hovořit jako o umění (jako o "desátém umění", když "deváté" jsou komiksy), tak musej splňovat nějaký standardy, který jsou ale arbitrární, společnost si je nastavuje sama. A v tomhle smyslu bych řek, že tyhle typy her, který jdou trochu proti proudu estetikou a herními mechanismy jsou lepšími příklady "umění" než zmíněnej Doom. Přitom ale nepopírám jeho "umělecký" kvality (nehrál jsem). Právě z toho důvodu, že umění je stále vnímáno širší veřejností jako taková ta high brow aktivita z galerií.
Nedávno vyšla česká kniha Umění počítačových her, ale nečet jsem.

mikez
mikez
Level 1 Level 1
26. 9. 2017 07:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot: Máš úplne mylnú predstavu o umení. V tvojom svete neexistujú konceptuálny umelci...

OneShot
OneShot
Level 1 Level 1
25. 9. 2017 22:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Souhlasím, termíny jako "umělecká hra", "alternativní hudba", "odvážný snímek", apod. se používají jen ve chvíli, kdy se pro myšlenku mhouří oko nad všemi ostatními kvalitami, u her třeba právě nad hratelností, u filmů zas nad příběhem a postavami.
Možná, že simulátory chůze obsahují ctnostnou myšlenku. Možná, že Doom myšlenku neobsahuje vůbec žádnou. Umění ale nemá obsahovat myšlenku. Umění má být především krásné. A je úplně jedno, jakými prostředky je oné krásy dosaženo.
Kdo nesouhlasí, nechť si přečte předmluvu ke knize Obraz Doriana Graye (volně dostupná).

Reklama
Reklama