Zpět na článek

Diskuze: Olympijský výbor na OH nestrpí násilné hry

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
1. 9. 2017 05:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nocto: Pokud je možné Rocket League sledovat z pozice diváka (tedy virtuální kamera a virtuální tribuně), tak by to mohlo být dobré i pro větší okruh diváků. Z pohledu, který vidí hráč, je většina her pro diváky špatně koukatelná. Divák chce mít trochu přehled.
@OneShot: Když už chtějí stanovovat míru násilí ve hrách, stanovil bych ji modle toho, jak je ve hrách vidět krev a zranění a do jisté míry i podle toho, jak realistické má hra modely. Tedy Tekken OK stejně jako takový Splatoon nebo zmiňovaná Rocket League. Counter Strike, Doom nebo Mortal Combat ne.
Ostatně nejkrvavějším olympijským sportem nejspíš není box (na olympiádě mají boxeři helmy) ani žádný jiný jiný bojový sport, ale lední hokej.

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
31. 8. 2017 20:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Curling je pomalý sport a s kvalitním komentářem velmi rychle pochytíš, o co tam jde (a dívám se docela rád, i když nejsem Kanaďan). Podobně golf, baseball... Když se ale kouknu na záběry z nějaké rychlejší videohry, kterou neznám a podobné hry ani nehraju, tak mi to přijde zprvu hrozně nepřehledné. Pro úplné nehráče to musí být naprostá šílenost.

OneShot
OneShot
Level 1 Level 1
31. 8. 2017 14:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nocto: Věřím, že taková hra už by měla šanci se na OH dostat.
@Mitsurugi: @Mitsurugi: Položím to tedy jinak, jelikož cílem všeho je vždy zvítězit, to máš pravdu. Tak tedy- ve formuli zvítězíš dojetím do cíle jako první, v boxu zvítězíš KO, nebo na body, které dostaneš za rozdání několika (desítek) úderů soupeři, ze kterých si odnese pár šrámů, v Mortal Kombat, když už jsem ho uvedl jako příklad, zvítězíš brutálním usmrcením postavy zastupující tvého protivníka, postavy, která má pochopitelně charakter člověka, protože zabíjet jiné potvůrky není taková zábava.
@Dr.One: Ano, vím, že postavička zastupuje hráče, nejsem mentálně postižený, ačkoli se mi to občas snaží někdo namluvit. Avšak při hraní to opravdu nevnímám, to mám jediný cíl, zabít soupeře- postavičku. O tom se se mnou nemusíš přít, u mě to tak prostě je, to je bez debat, neříkám, že to tak je i pro tebe, nemůžu mluvit za tvé pocity.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
31. 8. 2017 14:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Propaguje vraždění jako formu zábavy a to je neoddiskutovatelný fakt.

@Dr.One: No tak stačí si takovou 18+ hru zahrát online s hlasovou komunikací a dle hlasů člověk pozná, kolika hráčům zcela jistě nebylo ani 15 let.

Jo jde vidět, že tu jsou lidi, pro které už hra bez vraždění virtuálních lidských a jiných postav už evidentně není dostatečně zábavná.

Nocto
Nocto
Level 1 Level 1
31. 8. 2017 13:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot: takze keby tam na CS vydali graficky mod kde budes strielat piantball, a nepriatel by sa zvalil na zem bez krvy, tak je to v poriadku?

goblincz
goblincz
Level 1 Level 1
31. 8. 2017 12:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Fandím esportu, hodně sleduju kde jaké turnaje, ale na OH to dle mě nepatří. Ale líbí se mi ta idea co zazněla v komentářích o nějaké vlastní e-olympiádě. Na klasickou to ale necpat.

Pethulla
Pethulla
Level 1 Level 1
31. 8. 2017 12:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dr.One: A jak bys to teda chtěl řešit? Do haly děcka nepouštět, v televizi pro jistotu nevysílat bo časové pásma...?

Proč si e-sport radši neudělá nějakou svoji e-olympiádu?

Dr.One
Dr.One
Level 1 Level 1
31. 8. 2017 12:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RomanK47: Pokud je hra 16+, 18+ aj., nevím, proč by měli být pro děti.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
31. 8. 2017 10:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Flois: Nikdo v boxu schválně nedává menší rány, pro ochranu mají rukavice. Rány dávají za účelem zasažení a pokud možno vyřazení protivníka. To ve hře nepotřebuješ, protože střílíš virtuální postavičku. Box je naopak mnohem násilnější než hry, mlátíš reálného člověka a máš nenulovou šanci ho i zabít. To se ve hře nestane.

@Mart9: Jestliže někdo jako sporty uznává šachy a motosporty, tak neexistuje logický důvod proč neuznávat i počítačové hry.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
31. 8. 2017 10:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mart9: Přesně takovou reakci jsem čekal. Víš, ono o to vůbec nejde, mluvíme o olympijském výboru, který jako sport uznává i šachy (i když je zatím na olympiádu nedal), takže jakékoliv řeči o tom, zda-li hry jsou nebo nejsou sport jsou úplně mimo mísu.

Ale i to je vcelku irelevantní, mě jde o to zdůvodnění, hry jsou asi tak o násilí, jako mnou jmenované olympijské sporty, proti kterým ten pán nic nemá.

"We want to promote non-discrimination, non-violence, and peace among people." Jo, z boxu tohle přímo čiší. Není nic méně násilného, než když někomu dáš pravý hák...

Flois
Flois
Level 1 Level 1
1. 9. 2017 08:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smaug.: s tím nesouhlasím. Množství krve ani realistické modely nemají na míru násilí vliv. Když se například trhaj hlavy nebo ruce je to násilí i když bude vše krásně kreslený a místo krve poteče duha.

OneShot
OneShot
Level 1 Level 1
31. 8. 2017 16:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pethulla: Pod tohle bych se klidně podepsal.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
31. 8. 2017 14:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RomanK47: To není problém her, ale rodičů, kteří to svým dětem kupují.

OneShot
OneShot
Level 1 Level 1
31. 8. 2017 13:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Beru to podle sebe a při hraní nikdy nepřemýšlím o tom hráči na "druhém konci drátu", ale o tom, co se děje na obrazovce, čili na tu postavičku, která co nevidět zemře (pokud tedy ne ta moje). V boxu, ať už v reálném nebo virtuálním nikdo neumírá a ani zranění nebývají většinou trvalého rázu. Stát se to, samozřejmě, může, to nepopírám. Osobně bych box na OH také radši neviděl, ale svým způsobem tam patří.
@Dr.One: Tvojí myšlenku můžeme dotáhnout až ad absurdum a snažit se porazit programátora, co toho bosse naprogramoval. Zkrátka bojuju proti té postavičce, co si hráč zvolí, ne, že se snažím usmrtit svého kámoše. Možná jsem jediný, kdo to tak má, pak je můj názor scestný.

Dr.One
Dr.One
Level 1 Level 1
31. 8. 2017 13:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pethulla: Já zas reagoval na "hry, které propagují vraždění a válčení jako formu zábavy pro děti", toť vše.

Pethulla
Pethulla
Level 1 Level 1
31. 8. 2017 12:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: reagoval jsem na Dr.One, který psal, že když je hra 16+ nebo 18+, tak není pro děti. Samozřejmě že tenhle způsob "ochrany" děcek je naprostá kravina.
Freestyle sporty to měly podobné. Pak si udělaly X-Games. No a teď některé straší i na olympiádě.(Ale je fakt že mají za sebou ESPN což je něco, co asi esport jen tak neschrastí.)

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
31. 8. 2017 12:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RomanK47: Hry propagují vraždění asi tak jako box propaguje rvačky.

Dr.One
Dr.One
Level 1 Level 1
31. 8. 2017 12:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Tohle bohužel změní jen osvěta a čas.

Flois
Flois
Level 1 Level 1
31. 8. 2017 10:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: spíš v tech sportech to děláš tak abys nikomu neublížíl v ideálním případě se nikdo nezraní takže jakoby nedošlo k násilí. Zatímco v CS, DotA, LoL tam se navzájem zabíjíte i když jen jako obrázky ale vysvětli to paprdum z OV.

Mart9@tiscali.cz
Mart9@tiscali.cz
Level 1 Level 1
31. 8. 2017 09:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je docela úlet. Jinak jsem proti hrám na OH obecně.

Nocto
Nocto
Level 1 Level 1
31. 8. 2017 21:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smaug.: Rocket League - autom traf loptu do branky, zadny offside, inside, outside ani ziaden iny side tam nieje, co este moze byt jednoduchsie, ale chapem co chces povedat, tiez mi tie niektore hry pridu ako uplna silenost

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
31. 8. 2017 19:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pethulla: Tak tady už bavíme o atraktivitě pro sledující, což je úplně jiné téma. Na podělaný curling kouká akorát tak 10 Kanaďanů a je na olympiádě.

@OneShot: No, Fatalita k výhře není nutná, ale jo, zrovna Mortal Kombat je moc. Ale taky jde o extrémní případ. Mortal Kombat není ani esport, natož aby se někdy dostal na olympiádu, takže je vlastně naprosto zbytečné se o něm bavit. Lepší příklad by byl Street Fighter, nebo Tekken, u kterých už se dá s jistotou tvrdit, že box je mnohem násilnější, vzhledem k tomu, že v nich není krev a mají dosti komiksovou stylizaci. To samé se dá tvrdit o LoL, Dotě i Overwatchi. Rocket League a Hearthstone jsou naprosto bez debat. I když Heartstone bych za sport nikdy neuznal, jelikož má zabudovaný vcelku silný prvek náhody v pravidlech. Jako poker. Jediný závadný velký esport je CS:GO.

Ale proč se o tomhle vůbec bavíme? Můj původní komentář byl o tom, jak si předseda olympijského výboru kálí do pusy. Box prostě nepodporuje nenásilí a mír mezi lidmi a je na olympiádě, takže to použít jako argument proti hrám, které jsou stejně nebo méně násilné je pokrytecké.

Docela jsem zvědavý na to, co řekne olympijská komise na MMA.

Pethulla
Pethulla
Level 1 Level 1
31. 8. 2017 15:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: @Dr.One: Tady je snad každému jasné, že co se děje na obrazovce není skutečné. Co tady, to je snad jasné každému,ale...
Představ si situaci: lidé co nehrají hry kukají na basket/atletiku/gymnastiku/doplň dle vlastního uvážení. Přenos skončí, přepnou na jiný olympijský program a tam Mortal Kombat s nějakou tou fatalitkou na závěr. Jaká myslíš že bude reakce? "Ty jo, ten hráč má ale supr skill" bude asi v menšině. Spíš bude převládat něco jako "Co to k**** je?""To je ale hnus." a podobně.
Nebo kdyby tam byla Dota, LoL, HotS - zkrátka tenhle druh her. Tam už je zas potřeba tu hru znát (a nejlépe i hrát). Tohle furt běží na esportTV a probíhá to stylem: 10 minut si týmy vybírají avatary (o kterých nic nevíš), pak začne hra a dělají tam nevíš co. Komentář moc nápomocný není, protože počítá s tím, že o tom něco víš. Takže ve výsledku je to spíš jen barevný bordel, který má jen minimální šanci zaujmout náhodného sportovního fanouška.

Dr.One
Dr.One
Level 1 Level 1
31. 8. 2017 13:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot: "někde je ale cílem protivníka zabít nebo zmrzačit (třeba válečné hry nebo Mortal Kombat)"
"Zkrátka bojuju proti té postavičce, co si hráč zvolí, ne, že se snažím usmrtit svého kámoše."
druhý citát ok, tak je to v pořádku, první citát jsi asi psal v rychlosti, protože to vyznívá trochu jinak
ale vždycky ta postavička (při PvP) zastupuje nějakého hráče, to snad vnímáš

Reedee
Reedee
Level 1 Level 1
31. 8. 2017 13:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslím, že přílišný upínaní na OH není správná cesta. Určitě to je výborná propagace, ale ten kolos, který se z olympiády stal, stejně nemůže vydržet, pokud bude přibírat další sporty. V současné době to je akorát neuvěřitelná pračka peněz.

Reklama
Reklama