Také jsem nikdy nepřišel na to, jak se to vlastně hraje. Na druhou stranu znám lidi, kteří zase nikdy nemohli pochopit miny, což jsem nemohl pochopit já. :-D Každý má svoje slabiny.
Tak kde je sakra ta poslední variabilní kategorie, do které mnoho lidí hlasovalo právě o HL2? Nikde tam není - rozhodlo se jí Valve vyřadit schválně nebo nikdy nebylo v plánu, aby tam byla?
Ale tady jde principiálně hlavně o chování Valve. Stačilo by, kdyby prostě přiznali, že je značka Half-Life mrtvá a pokračování nikdy nebude. My hráči bychom to obrečeli a život by šel dál. Jenomže oni se prostě na tohle konto navždy odmlčeli a i když byly náznaky, že na pokračování se někdy dělalo, tak my fanoušci HL tohle vnímáme jak určitou zradu. Já osobně bych si od Valve nejvíc přál upřímnost v tomhle ohledu. Navíc konec HL2:EP2 končí cliffhangerem a dokončení příběhu si o pokračování vždycky jasně říkalo. To se opravdu nedá třeba se sérií Gothic srovnávat, protože tam jsou jednotlivé hry více diskrétními články.
Navíc se srovnání s mnoha jinými značkami her, které by si zasloužili pokračování, mají Valve: - stále značku HL ve svých rukou - prakticky neomezené množství financí díky Steamu - stále ještě lidi, kteří dokážou udělat dobrou hru (viz Portal 2)
Takže v tomhle ohledu pokračování nikdy nic nebránilo, jenom by Valve museli mít k pokračování vizi a motivaci.
Jenomže existují hry, které stojí v EA pár dolarů, už i tak nabízejí obsahu na předlouhé hodiny zábavy a přitom je jasné, že dále jenom porostou. To, že vývojáři velkých studií dělají nedodělané hry, nemá podle mě jakoukoliv spojitost s tím, když chci podpořit partu malých vývojářů s a jejich slibný projekt. A vůbec nepomůže, když tady budeš křičet, jak kvůli takovým, jako jsme my, ti velká studia ničí tvoje hry.
No ono to zní sice z nadpisu hezky, jako tuna zábavy navíc zadarmo.. ale.. prostě jenom jiné skiny na lidi, hadříky aj.? Pro mě za mě, ať si to klidně nechají.
Samozřejmě je ta lambda dost možná zvolena jen tak, ale mě se chce věřit, že je zvolená právě kvůli vlnové délce. Vlnová délka, jako vlastnost elektromagnetického pole, určuje energii záření, takže souvisí s ionizujícím zářením a to mi jde s Half-Lifem dohromady (konec konců poločas rozpadu taky "souvisí" hlavně s ionizujícím zářením).
Sice jsem o téhle hře věděl maximálně to, že existuje, ale vypadá to jako atmosférická dokonalost. Jenom škoda, že už dopředu vím, že v podobné záležitosti bych byl za každé okolnosti absolutní lama. Každopádně skvělé představení hry.
Vydrží to poměrně dlouho, ale časem (deset, dvacet hodin) se prostě ten strašlivý stereotyp dostaví. Člověk si uvědomí, že neustále dělá to samé pořád dokola a nic jiného ho ani nečeká. Ale i tak musím hodnotit pozitivně. Souboje jsou zábavné, grafická stylizace výborná a ten vypravěč je naprosto boží!
"Monster's size has no intrinsic merit... Unless, inordinate exsanguination be considered a virtue."
Za mě Life is Strange. I když mě mrzí, že se nenašla nějaká kategorie (top indie) pro Kerbal Space Program, i tak palec nahoru redakci. Nechat prázdné pole pro nejlepší hru je věc nevídaná a zasloužíte za ní respekt!
Taky to s tou prázdností nechápu. Hru sice nevlastním, ale co jsem měl možnost všude vidět, tak v porovnání s původním ETS2 (Skandinávii nepočítaje) mi to připadá jako vyšší liga, počet detailů je ohromný a celé to na mě působí o dost živěji.