Metallica měla v roce 2005 dostat vlastní hru
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Metallica měla v roce 2005 dostat vlastní hru

Metallica měla v roce 2005 dostat vlastní hru

Pavel Makal

Pavel Makal

5
Reklama

Ať už jste fanoušky thrash metalu, nebo preferujete úplně jiné hudební styly, asi budete souhlasit, že Metallica patří mezi absolutní hvězdy. Skupina brzy vydá své desáté řadové album, na kontě má nespočet singlů, EP, soundtracků a vůbec toho za 35 let své existence zvládla spoustu. Dokonce má i svůj vlastní zářez v herní scéně s titulem Guitar Hero: Metallica. Neměla to však být jediná hra, která by nesla jméno slavné skupiny.

Titul s pracovním názvem Metallica: Damage Inc. byl před více než deseti lety plánován pro vydání na PlayStation 2, původní Xbox a PC. Pracoval na něm tým Black Rock Studio, který se později přejmenoval na Climax Brighton a následně Climax Racing. Ten se do povědomí hráčů zapsal celou řadou závodních titulů, například MotoGP, Pure nebo Split/Second. Hra byla vyvíjena mezi roky 2003-2004 a na trhu se měla objevit v roce 2005. O vydání se měla postarat společnost Vivendi Universal Games. Možná je docela škoda, že se tak nakonec nestalo.

O Metallica: Damage Inc. se toho vlastně moc neví, kromě toho, že mělo jít o variaci na slavnou sérii Twisted Metal, tedy závody kombinované s postupnou anihilací soupeřů. Tým sám udává hry jako Twisterd Metal, Vigilante8 nebo například filmovou sérii Mad Max za svou největší inspiraci. Samozřejmostí měl být našlapaný soundtrack, o který by se postarala samotná Metallica a artworky naznačují, že by se členové skupiny ve hře i objevili. Celkové vzezření také odkazuje na postapokalyptické zasazení. Koncepty si můžete prohlédnout v naší galerii. Jinak se ale na veřejnost dostal jen kratičký trailer, který byl přiložen k albu St. Anger z roku 2003.

Tedy až dosud. Skupina PtoPOnline, která se zaměřuje na archivování herní historie se zvláštním důrazem na zrušené projekty, zveřejnila několik minut záběrů z hraní. Ty pocházejí z poměrně ranné verze, i tak si ale můžete udělat poměrně dobrý obrázek o tom, jak by se Damage Inc. hrálo a jak moc čerpalo ze svých vzorů. Jedná se o záběry z verze pro PS2, která měla být hlavní platformou pro vydání hry. Bohužel video neobsahuje žádnou hudbu, která by mu dodala šťávu.

Vozidla měla jen několik základních modelů, hra však obsahovala podle všeho poměrně široký systém úprav, díky nimž byly dopravní prostředky poměrně variabilní, a navíc jste si svého zabijáckého mazlíčka mohli různě vylepšovat. Každé vozidlo také neslo hned dvě zbraně. Navíc bylo možné z vozidla vystoupit a vzít si během boje jiné. Přímo ve hře jste navíc mohli zajet do dílny, kde bylo možno zvolit nové primární vozidlo a provést nejrůznější úpravy za pochodu.Mapa, která je v této verzi dostupná, vypadá docela rozsáhle, jakkoli jsou některé její části dost obyčejné a často připomínají například stařičký Carmageddon. Na PS2 má ale hra poměrně slušnou grafiku.

Titul nakonec nejspíše zařízlo samo vydavatelství Vivendi, spolu s další hrou od Climaxu s názvem Final Option. Jedním ze zásadních problémů byla také údajně licenční ujednání, ani jedna ze stran se však k situaci nikdy nevyjádřila. Proběhly dokonce pokusy o obnovení vývoje pro PSP, ani ty se však nesetkaly s úspěchem. O hru, nebo respetive o využití jejího kódu, se dokonce zajímala i společnost Warner Bros., viděla v ní příležitost pro oživení značky Mad Max už v roce 2005. Ani to se ale nepovedlo a herní Mad Max musel na svůj okamžik čekat dalších deset let. Metallica se však pravděpodobně už nedočká nikdy, tedy pokud Tim Shafer nedostane bláznivý nápad oživit značku Brütal Legend a nenabídne skupině spolupráci. Nechme se překvapit!


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama