Vydání Amnesie na PS4 je zásluhou Somy
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Vydání Amnesie na PS4 je zásluhou Somy

Vydání Amnesie na PS4 je zásluhou Somy

Pavel Makal

Pavel Makal

1
Reklama

Když v roce 2010 vyšla první Amnesia, spustil se okolo na první pohled nenápadné hry neuvěřitelný povyk a titul se i dlouho po svém vydání stále vyhříval v paprscích přízně běžných hráčů i youtuberů, kteří ji velmi rádi využívali pro její potenciál k upištěným let’s play videím. Druhý díl s podtitulem A Machine for Pigs vznikl ve spolupráci se studiem The Chinese Room, které se do obecného povědomí nejvíce zapsalo melancholickým vyprávěním Everybody’s Gone to the Rapture. Už zítra vychází kolekce obou her na PS4 a autoři se o svém vztahu k sérii vyzpovídali serveru Gamingbolt.

S ohledem na stáří první Amnesie je logické, že se úvod rozhovoru točil kolem rozhodnutí přinést nyní hru i na PS4. Autoři údajně s konzolemi koketovali už v minulosti, ale vždy narazili na problémy a nedostatek času. Průlom nastal po vydání sci-fi thrilleru Soma, kterému se na PS4 dařilo velmi dobře a nově nabité zkušenosti z této platformy se vývojáři rozhodli zúročit i v případě starších her. Zároveň si pochvalují i spolupráci s týmem Blutworks, který se o port stará. Problémem navíc není ani ovládací schéma, už PC verze podporovala gamepad a bylo tedy třeba jen několika drobných úprav.

Co se týče grafiky, nepřinese verze pro PS4 žádná vylepšení. Amnesia: The Dark Descent a rozšíření Justine poběží v rozlišení 1080p a 60 FPS. Machine for Pigs se nejspíš kvůli problémům s fyzikou bude muset spokojit s 30 FPS, ale vývojáři stále pracují na řešení, které by framerate zdvojnásobilo. Podpora PS4 Pro se bohužel nekoná.

Na otázku, zda se v nejbližší době dočkáme dalšího pokračování, odpověděli autoři zamítavě. Dodávají, že si nejsou jisti, zda jej vůbec chtějí dělat. Rádi by se naopak věnovali dalším tématům. Pokud ale prý dostanou opravdu dobrý nápad, nevylučují, že další Amnesia spatří světlo světa. Amnesia podle nich stála u zrodu moderních hororových her a podílela se na popularizaci žánru, který v současné době prožívá neuvěřitelnou renesanci.

Závěr rozhovoru se pak týkal pohledu vývojářů na nové konzole, které se v následujícím období chystají na trh. Z odpovědí je ale vidět, že jak PS4 Pro, tak Scorpio od Microsoftu stále není v jejich hledáčku a příliš se o ně nezajímají. Rádi by ovšem vyvíjeli na co nejvíce platforem včetně Nintenda Switch. Tvorba hororu pro handheld je ale podle nich velkou výzvou, zejména proto, že většina lidí používá přenosná herní zařízení na dobře osvětlených místech a zřídkakdy o samotě. Takové publikum je pak těžké vyděsit.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama