Ratchet představil úvodní pasáž z Rift Apart. O základní pilíře hry se postaral Spider-Man
i Zdroj: Hrej.cz
Ratchet & Clank: Rift Apart Novinka Ratchet představil úvodní pasáž z Rift Apart. O základní pilíře hry se postaral Spider-Man

Ratchet představil úvodní pasáž z Rift Apart. O základní pilíře hry se postaral Spider-Man

Jakub Štěpánek

Jakub Štěpánek

13. 5. 2021 04:00

Ratchet s Clankem se vrátí na obrazovky už za měsíc, studio Insomniac Games tedy usoudilo, že je načase novinku s podtitulem Rift Apart blíže představit.

Reklama

  • Gameplay ukázka předvádí úvodní část hry
  • Vývojář vysvětlil, jaké zvolili technické řešení pro nahrávání velkých objemů dat
  • Základem hry je systém, který byl použit pro Spider-Mana

K dispozici jsou další záběry přímo ze hry, zdá se, že v tomto ohledu autoři nehodlají šetřit. V ukázce z produkce serveru Game Informer se objeví Rivet, na dotírající neřády má v záloze pestrou paletu zničujících dovedností. Na scéně se samozřejmě objeví i Ratchet a Clank, tentokrát v úvodní pasáži celé hry, kdy se doktor Nefarious pokouší ukrást Dimensionator.

Působivou ukázku skvěle doplňuje rozhovor s Mikem Fitzgeraldem, technickým ředitelem z Insomniac Games, s nímž přišel magazín The Verge. Fitzgerald prozradil, že se Rift Apart v lecčem podobá Spider-Manovi, u kterého vývojáři pracovali s pokročilou technologií streamování obrazu, kdy z paměti plynule vypouštěli nepotřebné informace. Žádná hra s Ratchetem dle jeho slov nebyla takto konstruována, do paměti byla vždy nahrána kompletní úroveň a veškerá data.

To si ale autoři v rámci dalšího dobrodružství dovolit nemohou. Jak si sami můžete všimnout během sledování zmíněného traileru, úroveň detailů je nevídaná. Vývojáři tedy musí s pamětí šetřit. Architektura zapůjčená od pavoučího muže však umožňuje nacpat do každé scény více obsahu o vyšší kvalitě. “Protože s radostí zahodíme západní část Nefarious City, když se vydáte na východ,” vysvětluje Fitzgerald. 

Podobná kouzla usnadňují možnosti SSD disku, s nímž autoři dosahují téměř nulových nahrávacích časů. Dokonce jsou schopni vypustit obsah v blízké vzdálenosti od hráče, na který se zrovna nedívá. “Vypouštíme věci, které jsou doslova za vámi vzhledem k perspektivě kamery. Pokud kameru otočíte, můžeme je znovu nahrát, než je stihnete spatřit. To nám umožňuje věnovat veškerou systémovou paměť věcem, které jsou zrovna před vámi.”

Ratchet and Clank: Rift Apart vyjde 11. června, jde o exkluzivitu pro konzoli PlayStation 5.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama