Ratchet představil úvodní pasáž z Rift Apart. O základní pilíře hry se postaral Spider-Man
Ratchet & Clank: Rift Apart Novinka Ratchet představil úvodní pasáž z Rift Apart. O základní pilíře hry se postaral Spider-Man

Ratchet představil úvodní pasáž z Rift Apart. O základní pilíře hry se postaral Spider-Man

Jakub Štěpánek

Jakub Štěpánek

13. 5. 2021 04:00

Ratchet s Clankem se vrátí na obrazovky už za měsíc, studio Insomniac Games tedy usoudilo, že je načase novinku s podtitulem Rift Apart blíže představit.

Reklama
Reklama

  • Gameplay ukázka předvádí úvodní část hry
  • Vývojář vysvětlil, jaké zvolili technické řešení pro nahrávání velkých objemů dat
  • Základem hry je systém, který byl použit pro Spider-Mana

K dispozici jsou další záběry přímo ze hry, zdá se, že v tomto ohledu autoři nehodlají šetřit. V ukázce z produkce serveru Game Informer se objeví Rivet, na dotírající neřády má v záloze pestrou paletu zničujících dovedností. Na scéně se samozřejmě objeví i Ratchet a Clank, tentokrát v úvodní pasáži celé hry, kdy se doktor Nefarious pokouší ukrást Dimensionator.

Působivou ukázku skvěle doplňuje rozhovor s Mikem Fitzgeraldem, technickým ředitelem z Insomniac Games, s nímž přišel magazín The Verge. Fitzgerald prozradil, že se Rift Apart v lecčem podobá Spider-Manovi, u kterého vývojáři pracovali s pokročilou technologií streamování obrazu, kdy z paměti plynule vypouštěli nepotřebné informace. Žádná hra s Ratchetem dle jeho slov nebyla takto konstruována, do paměti byla vždy nahrána kompletní úroveň a veškerá data.

To si ale autoři v rámci dalšího dobrodružství dovolit nemohou. Jak si sami můžete všimnout během sledování zmíněného traileru, úroveň detailů je nevídaná. Vývojáři tedy musí s pamětí šetřit. Architektura zapůjčená od pavoučího muže však umožňuje nacpat do každé scény více obsahu o vyšší kvalitě. “Protože s radostí zahodíme západní část Nefarious City, když se vydáte na východ,” vysvětluje Fitzgerald. 

Podobná kouzla usnadňují možnosti SSD disku, s nímž autoři dosahují téměř nulových nahrávacích časů. Dokonce jsou schopni vypustit obsah v blízké vzdálenosti od hráče, na který se zrovna nedívá. “Vypouštíme věci, které jsou doslova za vámi vzhledem k perspektivě kamery. Pokud kameru otočíte, můžeme je znovu nahrát, než je stihnete spatřit. To nám umožňuje věnovat veškerou systémovou paměť věcem, které jsou zrovna před vámi.”

Ratchet and Clank: Rift Apart vyjde 11. června, jde o exkluzivitu pro konzoli PlayStation 5.

Reklama
Reklama

Související články

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz